Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ihan terveydenhuollon ammattilaisena minulle on hyvin, hyvin oleellista tietää onko hoidettava ihminen anatomisesti miten muotoiltu.

Pro-tip:

woman-man-looking-under-skirt-men-isolated-photo-people-white-background-62858625.jpg

:D

Miten se sukupuoli on siinä hetussa? Mä ennen luulin, että se kirjain kertoo sen, että tyyliin laitettu aakkoset keskeltä poikki ja toinen puoli miehille ja toinen naisille. Kunnes sitten mulle selvisi, että mulla ja miehellä on sama kirjain. Seuraavaksi ajattelin, että josko se on parilliset ja parittomat luvut, mutta mulla on parillinen ja tyttärellä pariton. Ja sitten kun vielä nykyään uusimmilla ihmisillä on hetu erilainen, kuin alkuperäisillä. Mulla on syntymäaika, viiva, kolme numeroa ja kirjain, tyttärellä on syntymäaika, kirjain ja neljä numeroa. Niin ja yhdellä eksällä oli viivan jälkeen neljä numeroa eikä kirjainta ollenkaan, ja se oli mua vanhempi. Ei kaltaiseni hölmöläinen ymmärrä tällaista.

Edit. Tällainen tuli tänään, DT-fanit ehkä katsovat pelonsekaisella epäilyksellä, kuten itseni. Olen hyvin skeptinen.

Miten se sukupuoli on siinä hetussa?

Toiseksi viimeinen numero e: tarkemmin "merkki" (ppkkvv-/A11_1_X), miehillä pariton, naisilla parillinen.

e: viimeinen merkki on tarkistusnumero, joka tulee jonku laskukaavan mukaan muista numeroista, numero tai kirjain

Miten se sukupuoli on siinä hetussa?

Hetun laskenta on yksinkertainen ja kaavamainen. Alla laskentatapa, linkin takaata löytyy myös jakojäännöksen perusteella tulevan tarkistusmerkin kertova taulukko.

"Syntymäaika merkitään kuudella numerolla, joista ensimmäinen ja toinen ilmaisevat päivän, kolmas ja neljäs kuukauden, viides vuosikymmenen ja kuudes vuoden. Syntymäajan jäljessä on 1 päivänä tammikuuta 2000 tai sen jälkeen syntyneillä A-kirjain, 1900-luvulla syntyneillä yhdysmerkki (-) ja 1800-luvulla syntyneillä plusmerkki (+).

Yksilönumerolla erotetaan toisistaan henkilöt, joilla on sama syntymäaika. Yksilönumeron antamista varten väestötietojärjestelmään talletetaan henkilön sukupuolitiedoksi mies tai nainen. Yksilönumeroksi annetaan kolminumeroinen luku, joka on miespuolisilla pariton ja naispuolisilla parillinen.

Tarkistusmerkki on numero tai kirjain. Se saadaan jakamalla syntymäajan ja yksilönumeron muodostama yhdeksännumeroinen luku 31:llä, jolloin tarkistusmerkki määräytyy jakojäännöksen mukaan"

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2010/20100128#a128-2010

Vai sellaista, piti oikein googlettaa että mikä olikaan jakojäännös kun sanan olen viimeksi kuullut ehkä yläasteella. :hyper: Tuo tarkistusnumero onkin hyvä, sillä voidaan tarkistaa hetun kantajan älykkyys. Jos tulisi esim. tarve karsia väestöä, voidaan aloittaa niistä, jotka eivät osaa laskea omaa tarkistusnumeroaan.

Ps. Olen vähän lääkepöllyissä, se saattaa selittää ylläolevaa.

Alkaa mennä luotto PPS-shopiin, lähettivät kolmannen kerran väärää tuotetta. Kolme perättäistä kertaa jo. :D

Aamen.

Kutsuntakirjeet lähetetään niille jotka pitää itseään miehenä. Aivan sama onko pimppeli vai kippeli. Jos tunnet itsesi mieheksi, on sinulla velvollisuus mennä inttiin. Saattaa muutama muunsukupuolinen ilmaantua tuossa 18 v pintaan:D
Menisi varmaan siihen että pahimmat nysvät ilmoittaa sukupuolekseen Ford Mondeon kutsuntojen lähestyessä.

Invisuksella Vanajat taas hommattuna?
Ehei, olen sellaisten riettauksien yläpuolella. Dieetti jatkuu kuten normaalisti!

Mutta viikonloppua en odota. Se tarkoittaa, että sen jälkeen on maanantai ja silloin tapahtuu ikäviä. Kyllä sitä miettii välillä että mitä pahaa sitä on taas tehnyt, että Perkele minua näin rankaisee.

Tuli vedettyä pieni kieleke irralleen peukalontyvestä. Leipäveitsi lipsahti... Talouspaperista ja maalarinteipistä sai onneksi askarreltua napakan sidehässäkän. Yllättävän paljon tuollainen vuotaa; on niin hankalassa kohdassakin, ettei taida ihan heti umpeutua. Salilla voi toistaiseksi unohtaa kaikki vasenta kättä vaativat kuntoiluliikkeet.

Yhtenäinen uni loppui klo 03.50 vajaan neljän tunnin jälkeen, sen jälkeen torkuin sinnikkäästi puoli kahdeksaan. Toivottavasti tämä ylivirittyneisyys alkaa purkaantua vähitellen.

Back
Ylös Bottom