Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mites kuitenkin nykysafkoilla ihmiset elää helvetisti pitempään kuin 100 tai varsinkin 200 vuotta sitten? Ei se voi olla pelkästään pienentyneen lapsikuolleisuuden ja paremman terveydenhuollon ansiota,vai? Olen laiska etsimään,onko toi testojen puolittuminen ihan faktatieto?
Veikkaisin kuitenkin, että tuo johtuu lähinnä liikkumattomuudesta ja ylipainon lisääntymisestä.. Eiköhän salilla käyvän suht hyväkuntosen sällin testot oo melkolailla samat kuin 20-luvulla syntyneellä oli saman ikäisenäTurkulaisten tutkimuksen mukaan mieshormoni testosteronin määrä veressä on vähentynyt suomalaismiehillä sukupolvesta toiseen. Yleensä testosteroni laskee iän mukana. Kuitenkin esimerkiksi 70-luvulla syntyneillä miehillä oli kolmikymppisinä testosteronia yhtä vähän kuin 20-luvulla syntyneillä seitsemänkymppisinä.
Se, että ennen laivat olivat puuta ja miehet rautaa, on siis tieteellisesti todistettu fakta.
http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=4164
Järkyttävää tuo miesten pallien tuhoutuminen.
Piti käydä oikein HUS-labin sivuilla katsomassa tätä testosteroni asiaa. Miesten viitearvot ovat 10-38 nmol/l, eli aika suuri on ns. terveen väli. Tähän on hyvä lisätä se tieto, että taso on korkeimmillaan aamulla ja lasku klo 19-20 väliin on suuri, eroa on noin 30 %. Ikäpudotus on 40 vuoden jälkeen 1-1,5 % vuodessa. 70-vuotiaalla on siis taso laskenut 30-45 % lähtötasosta.
Näillä peruslähtökohdilla voi sanoa jo heti kättelyssä, että normijampan iltatesto on samaa tasoa kuin 70 vuotiaan aamutesto. Jos noin 25 nmol/l on lähellä keskiarvoa aamuisin, on sama arvo illalla 17,5 nmol/l. Aamutasona on 70 vuotiaalla olla ihan sama, jos samasta on lähdetty nuorena ja sen alapuolella voi olla hyvinkin paljon nuorta porukkaa ja silti terveen kirjoissa. Eli ei Tolonen valehtele sanoessaan, että 70 vuotiaalla voi olla kovemmat testot kuin 25 vuotiaalla, mutta se ei kerro, että tässä olisi tapahtunut joku muutos.
Ennen kaikki oli huonommin ja niin pitääkin olla. Samaan aikaan aina luullaan, että ennen kaikki oli paremmin. Näin on aina luultu ja näin tullaan aina luulemaan. Jo Egyptin hieroglyfeissä valitettiin mentävän koko ajan huonompaan suuntaan.
Lisäaineiden? Todennäköisesti et huomaa peilistä edes itse eroa käytätkö kreatiinia vai et. Toki joillakin se kilo tai kaks nestettä näkyy herkemmin ulos kuin toisella, mutta hyvin pientä on ulkoisen habituksen muutos. Jotkuthan menee ihan kisalavoille asti ilman että pudottavat kreatiinia pois.Tulee turvonneena lisäaineiden käyttäjän näköiseksi?
Tuolla on varmaan merkittävin vaikutus kyllä, ennen internet- ja älypuhelinaikaa ihmiset viettivät keskimäärin aktiivisempaa elämää kuin nykynuoret. Säännöllisen salilla käymisen ja liikkumisen ohella myös päivittäinen aktiivisuus muussa elämässä ja ylipäätään liikkeessä oleminen nostaa testosteronitasoja. Tutkimuksissa on myös havaittu korrelaatio veren D-vitamiinipitoisuuden ja testosteronitason välillä, eli siinäkään mielessä sisällä istuminen ei tee hyvää pallien toiminnalle, kun iho ei saa aurinkoa ja sitä kautta D-vitamiinia.Veikkaisin kuitenkin, että tuo johtuu lähinnä liikkumattomuudesta ja ylipainon lisääntymisestä.. Eiköhän salilla käyvän suht hyväkuntosen sällin testot oo melkolailla samat kuin 20-luvulla syntyneellä oli saman ikäisenä
Olen vuosien aikana useamman kerran kokeillut kreatiinia ja toimii kyllä, mutta haittavaikutuksena on aina ollut jonkinasteinen ummetus. Ei mikään erityisen suuri, mutta kuitenkin sellainen, että häiritsee selvästi, kun schaisse ei irtoa normaalisti. Annostelu on ollut aina ohjeiden mukainen ja olen mielestäni juonut runsaasti vettä. Litramääriä en muista enää, kun viimeisimmästä käytöstä on vuosia.
Kreatiini on siis tuonut aina voimaa lisää, mutta haitta eli tuo schaissen liika jäykistyminen on omalta kohdalta voittanut hyödyt eli olen lopettanut aina käytön 1 - 3 kuukauden jälkeen kokonaan, kun tilanne ei ole korjaantunut.
Onko muilla ollut samaa? Ja mistäköhän tuo vaikutus johtuu? En keksi itse muuta syytä kuin veden määrä, mutta kun mielestäni olen juonut aina tarpeeksi.
Niin kyllähän se kerää joillakin tolkuttomasti solunulkoista nestettä. Niinkuin itsellä. Jo 3-4g päivittäin useemman kilon, josta ainakin puolet menee poskiin. Enemmän pöhötyn krealla kuin noilla "lisäaineilla".Toki onhan nestepöhössä treenaamisessa puolensa: mm. nivelet tykkää. Mulla ei kyllä toimikaan niinkuin kuuluisi, eli ei siis nosta suorituskykyä millään tavalla (solunestettä ei juurikaan voi kertyä).