Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Riittääkö että salin perustaja on käynyt (joitain oletettavasti kalliita) crossfit koulutuksia amerikkalaisen emoyhtiön tykönä vai pitääkö noiden nimeä kantavien salien maksaa myös jotain franchising maksua? Silloinhan kovemmat hinnat eivät ole mikään vaihtoehto vaan pakko...
Mutta käsittääkseni suurin osa wodeista tehdään ihan levytangolla ja muilla kuntosalilta löytyvillä välineillä, joten siksi vertauksesi on kyllä aika paska. Suurimman osan treeneistä voi tehdä siis ihan normaalilla kohtalaisen hyvin varustetulla kuntosalillakin, vaikka toki niihin wodeihin ei ohjausta saakaan.
Mutta crossfit -urheilulajia voi harrastaa ihan normaalillakin kuntosalilla. Aino ero crossfit salin ja ei crossfit salin välillä on oikeastaan ryhmäliikuntamainen wodien ohjaus. Tämän syksyn Karjalan Kovin kisan miesten voittaja treenaa 99% ajastaan fressillä..
Toivottavasti tulevaisuudessa nähdään nyrkkeily tai paini yhtenä Crossfit gamesien lajina! Erien välillä vaikkapa 10 tempausta 70 kilolla ja sitten jatketaan.
Toivottavasti tulevaisuudessa nähdään nyrkkeily tai paini yhtenä Crossfit gamesien lajina! Erien välillä vaikkapa 10 tempausta 70 kilolla ja sitten jatketaan.
Fittest man on earth 2016 voittaja asuu vanhempiensa luona ja treenaa kellarissa. Ei näitä ehkä kannata verrata ihan 1:1 aloitteleviin tai harrastelijoihin.
Kuka on verrannut? Mä puhuin juuri crossfitista kilpaurheiluna, jonka treenaamiseen ei tarvita välttämättä juuri sitä boksia. Crossfit harrastuksena ja ryhmäliikuntana taas tietenkin on hyvinkin sidonnainen omaan saliinsa.
Ja mä maksan mun pojan harrastefutiksesta n. 100e/kk (joukkueen kk-maksu + lisenssi + seuramaksu).. Kilpatasolla ois 150e/kk. Lätkää en viitsi ees mainita...En ikinä maksais noin paljoo siitä, että saan harrastaa jotain lajia. Nykynen sali maksaa 18€ / kk ja enempää ei hirveesti kiinnostais ees maksaa. Joo ja oon töissä
). Tai tossa läheisessä kiipeilykeskuksessa pääsee kiipeilemään 20e/kerta (tai 140e/10x kortti). Kaupungin uimahallikin Espoossa on 5e/kerta (10x kortti 40e).
Tai meressä uimassa...Ainakin tosiaan tässä neljänkympin kynnyksellä (ja yli) oleville CF iskee kuin nenä päähän.
Mikä lienee crossfitissä pimeetä, mutta valoisaa ainakin on yhteistyö Glock-asevalmistajan kanssa. Kukahan sen pistoolin voitti niissä gameissa nyt viimeksi, ite en jaksanu seurata niin tiiviisti?
Ja ei niin hyvää, ettei jotain huonoakin. Koska useita WODeja tehdään kelloa vastaan, on joka treenissä aina joku, joka repii liikkeitä väärin, vain saadakseen hyvän ajan (tai tietämättömyyttään). Näihin olen huomannut olevan kohtuukorkean kynnyksen puuttua kaikilla ohjaajilla (leuat 90 asteen kulmaan, punnerrukset 10cm liikeradalla, vajaat kyykyt thrustereissa, vatsat jne.) Ei siinä mitään , jokainen tekee miten parhaaksi näkee. Selkeisiin virheisiin vaarallisissa liikkeissä onneksi puututaan (Mave, kyykky, Rive) Vaan kyllä ohjaajan tulisi ainakin koettaa katsoa, että liikkeet tehdään tehokkaasti ja oikein aina. Itse koetan aina tehdä täysillä liikeradoilla ja puhtaasti. Tietenkin myös mahdollisimman nopeasti, mutta ei koskaan liikepuhtauden kustannuksella.