Deleted member 122304
Hyviä pätkiä ollut nämä Recoveryt. Hyvää pohdintaa ja hauska nähdä kuinka nopeaan toivut. Ainakin asenne kohdillaan ja keinot.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
. Tsemiä toipumiseen, ja jos mahdollista, niin ota videolle Tommin kanssa espanjalais-kombo-höpö höpöä rinnalle, kun pääset taas paukuttamaan.Venytyksen pitäisi tuntua enemmän sellaiselta "makealta", kuin sattua! Tee vaikka niin, että kun alkaa tuntua venyts, niin jätä siihen n.10sek, tai niin kauan kun ei enää tunnu, ja lisää sitten venytystä vähän lisää, kunnes tuntuu taas. Venyttele "kivun sallimissa" rajoissa. Sulla ja punttipateilla yleensä toi kivunsietokyky on yleensä perusjantteria korkeammalla tasolla, johtuen itsensä jatkuvasta rankaisusta ja sietokyvyn kasvattamisesta salilla. Pääasia, että saat liikertaa kasvatettua, ja samalla verenkierron kautta alueelle verta ja happea kiertoon. Ota alkuun mielummin vähän liian löysästi venytykset, kun liian kovaa.Sormi menee suuhun siinä vaiheessa kun venyttää, kun ei oikein ole varma paljonko on tarpeeksi ja paljonko liikaa.
Jatka vielä kylmähoitoa, vaikka kipua ei enää tuntuisikaan. Siellä on kuitenkin vielä tulehdustila(inflamaatio) päällä, joka on osa tervehtymisprosessia.
Itse ainakin oppinut/opetettu, että kylmä supistaa kapillaareja, ja sitä kautta ehkäisee tulehduksen leviämistä ympäröiviin kudoksiin. Tässähän ollaankin näköjään jännän äärellä. Piti itsekin tutkia noita uudempia tutkimuksia (luin blogin, enkä jaksanut tutustua lähteisiin.) Olen siis saanut aikanaan tuohon KKK-hoitoon vannoneen koulutuksen urheiluhierojana. Tossa ihan hyvä blogi aiheesta jos kiinnostaa. http://www.kehonhuoltamo.fi/uncateg...urheiluvammoissa-aika-astua-pois-jaakaudelta/Eikö ne uudemmat linjaukset kylmähoidosta liity just tulehdusreaktioon ja siihen, että kylmä heikentää sitä reaktiota ja sitä kautta elimistön omia korjausmekanismeja?
Allun kanssa viestittelyä? :D
Kyllä mä siihen uuden systeemin sitten keksin.Tää on ehkä tyhmä kysymys sori... Katoin ton recovery videon ja pohdit siinä sitä ettei 130kg oikein tunnu missään, että mitenkäs rintaa jatkossa, niin miksei voi tehdä samantapaiseen tyyliin kuin hartioita, eri kulmista pitkiä sarjoja, esim. vaikka 20-30 X vinopena+pena+alavinopena putkeen? Muutama rundi.Kuinkahan kävis rinnan lihaskasvulle ja voimille?
Joku yliopisto, en nyt muista mikä, teki tutkimuksen rintalihaksen työstä penkissä kun voimanosto tyylillä nostettiin. Tässä rintalihaksen osuudeksi saatiin 16%.. aika vähän, ehkä hitusen vaikea tuota allekirjoittaa itse mutta enpä voimanostosta mitään tiedä..