Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Hyviä pätkiä ollut nämä Recoveryt. Hyvää pohdintaa ja hauska nähdä kuinka nopeaan toivut. Ainakin asenne kohdillaan ja keinot.

En ole vielä ehtinyt katsoa kuin ykkös- ja kolmospäivät, mutta tulee taas todella fiksu kuva Mikestä videon välityksellä. Vaikka foorumi-Mike olisi välillä ristiriitainen niin kyllähän näissä videoissa ja podcasteissa olemus ja ulosanti on hyvinkin miellyttävää.

Komeesti valunu veri hauikseen:eek:. Tsemiä toipumiseen, ja jos mahdollista, niin ota videolle Tommin kanssa espanjalais-kombo-höpö höpöä rinnalle, kun pääset taas paukuttamaan.

Sormi menee suuhun siinä vaiheessa kun venyttää, kun ei oikein ole varma paljonko on tarpeeksi ja paljonko liikaa.
Venytyksen pitäisi tuntua enemmän sellaiselta "makealta", kuin sattua! Tee vaikka niin, että kun alkaa tuntua venyts, niin jätä siihen n.10sek, tai niin kauan kun ei enää tunnu, ja lisää sitten venytystä vähän lisää, kunnes tuntuu taas. Venyttele "kivun sallimissa" rajoissa. Sulla ja punttipateilla yleensä toi kivunsietokyky on yleensä perusjantteria korkeammalla tasolla, johtuen itsensä jatkuvasta rankaisusta ja sietokyvyn kasvattamisesta salilla. Pääasia, että saat liikertaa kasvatettua, ja samalla verenkierron kautta alueelle verta ja happea kiertoon. Ota alkuun mielummin vähän liian löysästi venytykset, kun liian kovaa.

Hyvin varovasti olen venytellyt, heti kun sattuu yhtään, pysäyttänyt siihen ja vähän semmoista pumppaavaa liikettä sitten siitä supistukseen päin että saa sinne juuri verenkiertoa. Vähän pitää aktivoida rintalihaksia, että siellä veri kiertäisi vilkkaammin ja ravinteet sitten kulkeutuu paremmin vauriolihakseen ylipäätänsä. Ettei sen lihaksen toiminta ja metaboliaa supressoida ihan kokonaan.

Jatka vielä kylmähoitoa, vaikka kipua ei enää tuntuisikaan. Siellä on kuitenkin vielä tulehdustila(inflamaatio) päällä, joka on osa tervehtymisprosessia.

Eikö ne uudemmat linjaukset kylmähoidosta liity just tulehdusreaktioon ja siihen, että kylmä heikentää sitä reaktiota ja sitä kautta elimistön omia korjausmekanismeja?

Eikö ne uudemmat linjaukset kylmähoidosta liity just tulehdusreaktioon ja siihen, että kylmä heikentää sitä reaktiota ja sitä kautta elimistön omia korjausmekanismeja?
Itse ainakin oppinut/opetettu, että kylmä supistaa kapillaareja, ja sitä kautta ehkäisee tulehduksen leviämistä ympäröiviin kudoksiin. Tässähän ollaankin näköjään jännän äärellä. Piti itsekin tutkia noita uudempia tutkimuksia (luin blogin, enkä jaksanut tutustua lähteisiin.) Olen siis saanut aikanaan tuohon KKK-hoitoon vannoneen koulutuksen urheiluhierojana. Tossa ihan hyvä blogi aiheesta jos kiinnostaa. http://www.kehonhuoltamo.fi/uncateg...urheiluvammoissa-aika-astua-pois-jaakaudelta/

Minulle on sanottu (ortopedit ja fysioterapeutit), jos kylmä auttaa ilman negatiivisia oireita, niin voi käyttää, mutta ei kerralla liian kauan ja ei liian kylmänä suoraan ihon päälle.

Syksyllä 2011 eräs urheiluhieroja hieroi luvan annettuani hauista muistaakseni 5-7 viikkoa tapaturman jälkeen, en jaksa muistaa ajankohtaa enää. Kysyi tietekin luvan ja sanoi, että tuntuu ilkeältä hierottaessa. Hierontojen jälkeen kuitenkin helpotti huomattavasti oireita. Se jäi mysteeriksi, mikä hauiksessa oli, repeämä, ruhjevamma tms., mutta todella värikäs ja kivulias oli kauan aikaa. Julkisella puolella huolehtivat vain siitä, että olkaluun yläosan murtumat tulivat kuntoon. Eivät suostuneet ultrakuvaamaan, vaikka eräskin yleislääkäri hämmästeli tilannetta.

Oli taas inspiroiva recovery sarjan video. Tuli katsellessa mieleen, että Miken kaltaisia positiivisia henkilöitä Suomi tarttis lisää.

Tää on ehkä tyhmä kysymys sori... Katoin ton recovery videon ja pohdit siinä sitä ettei 130kg oikein tunnu missään, että mitenkäs rintaa jatkossa, niin miksei voi tehdä samantapaiseen tyyliin kuin hartioita, eri kulmista pitkiä sarjoja, esim. vaikka 20-30 X vinopena+pena+alavinopena putkeen? Muutama rundi. :-) Kuinkahan kävis rinnan lihaskasvulle ja voimille?

Tää on ehkä tyhmä kysymys sori... Katoin ton recovery videon ja pohdit siinä sitä ettei 130kg oikein tunnu missään, että mitenkäs rintaa jatkossa, niin miksei voi tehdä samantapaiseen tyyliin kuin hartioita, eri kulmista pitkiä sarjoja, esim. vaikka 20-30 X vinopena+pena+alavinopena putkeen? Muutama rundi. :) Kuinkahan kävis rinnan lihaskasvulle ja voimille?
Kyllä mä siihen uuden systeemin sitten keksin.

Joku yliopisto, en nyt muista mikä, teki tutkimuksen rintalihaksen työstä penkissä kun voimanosto tyylillä nostettiin. Tässä rintalihaksen osuudeksi saatiin 16%.. aika vähän, ehkä hitusen vaikea tuota allekirjoittaa itse mutta enpä voimanostosta mitään tiedä..

Joku yliopisto, en nyt muista mikä, teki tutkimuksen rintalihaksen työstä penkissä kun voimanosto tyylillä nostettiin. Tässä rintalihaksen osuudeksi saatiin 16%.. aika vähän, ehkä hitusen vaikea tuota allekirjoittaa itse mutta enpä voimanostosta mitään tiedä..

Muuttujia on aivan mieletön määrä. Raajojen pituudet, käsien suhteet, kaaren koko, rinnan ympärys, oteleveys, tekniikka... En näe mahdottomana että jollain olisi ollut rintalihaksen tekemän työn osuus 16%.
View: https://www.youtube.com/watch?v=2GsU5EHW9x4

Back
Ylös Bottom