Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Katsotaan vaan, jos viitsit sellaiset tehdä. 5p vihje: jos väestönosan koko kasvaa ja rikosten määrä on vakio, väkilukuun suhteutettu käyrä on laskeva.
Tuo otsikointi siitä, että kokonaan uuden rikosnimikkeen alla raportoitujen rikosten määrä on kasvanut 271% ei ollut lainkaan tarkoitushakuista, eihän? Jos tarkasteluaika valitaan sopivasti, kasvuprosentti on ääretön.On kohtalaisen tarkoitushakuista esittää absoluuttisia arvoja samassa skaalassa jos populaatioiden koossa on ~500-1000 esim 500-1000 kertainen ero
Tiedän, että olen tässä ketjussa varmaankin ainoa, jonka mielestä tämä "maahanmuuttokriittinen kupla" on myöskin iso yhteiskunnallinen ongelma.
Et ole ainut. Itse olen samaa mieltä.
Toisin kuin demarit ja muut "suvakit" jotka haluavat leimata tämän porukan, näen tämän ryhmän samanlaisena sosiaalisena ongelmaryhmänä jonka syyllistämisellä ei saada muuta kuin vastakkain asettelu aikaan. Kuten aiemmin kirjoitin tässä ketjussa, meillä on näköalaton "nuorten" miesten ryhmä jotka ovat tippuneet yhteiskunnan ulkopuolelle. Tällaiseen tilanteeseen tuodaan suuri joukko nuoria miehiä toisesta kulttuurista joille tarjotaan samaa yhteiskuntamme taloudellisen tilan näköalattomuutta. Pitää olla täysin aivokuollut, suvakki, idiootti tai Saku Timonen jos kuvittelee ettei tällaisista lähtökohdista synny yhteiskunnallista levottomuutta ja muita erittäin epämiellyttäviä lieveilmiöitä.
Näissä kahdessa "nuorten" miesten ryhmässä ensimmäistä on lupa halveksia ja olla ymmärtämättä ja jälkimmäistä yliymmärretään ja kaikki suvaitaan.
Olisi kiva kun asioita voitaisiin katsella realistisesti ja neutraalisti. Ainakin poliitikkojen tasolla.

quod erat demonstrandumEi voi mitenkään verrata suomalaisia syrjäytyneitä nuoria ja tänne vartavasten rahdattuja ulkomaalaisia. Vaikka olisi kuinka neutraali ja ylifiksu ymmärtäjä. Suomalaiset ensinnäkin ovat täällä, heillä on kaikki oikeus olla täällä, he ovat syntyneet täällä, suomalaisista vanhemmista. He eivät joukkoraiskaa, eivätkä aiheuta mitään muutakaan yhteiskunnallista levottomuutta. He vain eivät tuota välttämättä mitään verotuloja, se on se ainoa haitta mitä näistä on.
He eivät perusta no-go zoneja, eivät polta autoja, tee terrori-iskuja niin kuin afrikkalaiset ja lähi-itäläiset vaikkapa Ruotsissa ja Ranskassa. Miten vittu joku kehtaa puhua näistä kahdesta ryhmästä minkäänlaisin yhtäläisyysmerkein?
quod erat demonstrandum
Tässä ketjussa (tai MV-lehdessä, jne.) ei kuitenkaan olla huolissaan rikollisuudesta, vaan ainoastaan maahanmuuttajien tekemistä rikoksista.
Ei voi mitenkään verrata suomalaisia syrjäytyneitä nuoria ja tänne vartavasten rahdattuja ulkomaalaisia. Vaikka olisi kuinka neutraali ja ylifiksu ymmärtäjä. Suomalaiset ensinnäkin ovat täällä, heillä on kaikki oikeus olla täällä, he ovat syntyneet täällä, suomalaisista vanhemmista. He eivät joukkoraiskaa, eivätkä aiheuta mitään muutakaan yhteiskunnallista levottomuutta. He vain eivät tuota välttämättä mitään verotuloja, se on se ainoa haitta mitä näistä on.
He eivät perusta no-go zoneja, eivät polta autoja, tee terrori-iskuja niin kuin afrikkalaiset ja lähi-itäläiset vaikkapa Ruotsissa ja Ranskassa. Miten vittu joku kehtaa puhua näistä kahdesta ryhmästä minkäänlaisin yhtäläisyysmerkein?
https://en.wikipedia.org/wiki/Dissident_Irish_Republican_campaign
https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_during_the_Bosnian_War
Ei kyllä tartte kauheesti maanosamme historiaa tonkia ni tietoa löytyy.
Et tainnut sitten ymmärtää pätkääkään koko mun kirjoituksesta.
En jaksa vääntää pitkästi rautalangasta mutta lyhyesti; niin kauan kuin omassa maassa on ongelmia ja syrjäytyneitä jolle ei ole keksitty ratkaisua, ei saada muuta kuin lisää ongelmia ja syrjäytyneitä raahaamalla tänne laivalasteittain uutta porukkaa.
Ihan suomeksi, ei latinaa.
Tuo otsikointi siitä, että kokonaan uuden rikosnimikkeen alla raportoitujen rikosten määrä on kasvanut 271% ei ollut lainkaan tarkoitushakuista, eihän? Jos tarkasteluaika valitaan sopivasti, kasvuprosentti on ääretön.
Pointti tuossa graafissa ei ollut eri väestöryhmien tekemien rikosten absoluuttinen määrä, vaan se, miten noiden määrä viime vuosina on kehittynyt verrattuna uutisointiin räjähdysmäisestä kasvusta. Enkä nyt tällä halua kannustaa tai oikeuttaa minkään väestöryhmän tekemiä seksuaali- tai muitakaan rikoksia - rikollisuus on yhteiskunnan kannalta ongelma tekijän taustasta riippumatta.
Tässä ketjussa (tai MV-lehdessä, jne.) ei kuitenkaan olla huolissaan rikollisuudesta, vaan ainoastaan maahanmuuttajien tekemistä rikoksista. Reportoimalla pelkästään niitä luodaan lukijoille sellainen kuva, että nuo ovat kasvava ongelma, eikä muita ongelmia juuri olekaan, kuin maahanmuuttajien aiheuttamia ongelmia. Tietysti joukossa on niitäkin, jotka osaavat suhteuttaa lukemansa yhteiskunnalliseen kokonaisuuteen, mutta paljon on myös niitä, joille tämä mielikuva riittää maailmankäsityksen perustaksi, kuten nämä Odinin sotilaat sun muut vastaavat organisaatiot osoittavat. Tiedän, että olen tässä ketjussa varmaankin ainoa, jonka mielestä tämä "maahanmuuttokriittinen kupla" on myöskin iso yhteiskunnallinen ongelma.
Lainasit minun koko postaukseni, mutta en oikein hahmota millä muotoa tämä oli siihen vastaus.Kuten tuolla aiemmin on todettu niin esim. alaikäisiin kohdistuneet joukkoraiskaukset on kohtalaisen uusi ilmiö, mitä ei ollut ennen. Yksikin on liikaa tekijän/uhrin etniseen alkuperään katsomatta. Kiellätkö itse, että käytännössä hallitsematon virta kehitysmaalaisia Eurooppaan ei ole ongelma? Kiellätkö, että se ei synnytä esimerkiksi slummiutumista? Ruotsi on hyvä esimerkki.
Lainasit minun koko postaukseni, mutta en oikein hahmota millä muotoa tämä oli siihen vastaus.
Lähdit purkamaan tätä kaikkien Suomen ongelmien alkusyytä, ja minun rooliani sen tukijana. Ei, en kannata nykyisen kaltaista maahanmuuttohärdelliä, mutta tuskin sitä oikeasti kukaan voi kannattaa. Pakolaisten rahtaaminen on raaka iso business ja Välimereen hukkuu paljon epätoivoista porukkaa. Toisaalta en kyllä kannata sitäkään, että laitetaan rajanylityspaikoille konekivääripesäkkeet, joista ammutaan kaikki jotka eivät vastaa oikein kysymykseen siitä, monellako sadasosalla Mieto hävisi Wassbergille.
Maahanmuutto on iso ongelma, mutta yhtä isoksi ongelmaksi luen kansallismielis-protektionistisen muukalaiskammopopulismin. Ja etenkin Venäjän roolin sen liepeillä.
Mietipä nyt vielä ihan hetken verran. Ihanko oikeasti koet että miljoonien, ja siinä tapauksessa että mitään ei asialle tehdä, kymmenien miljoonien barbaarien vyöry eurooppaan on kokoluokaltaan samanlainen ongelma kuin esim suomessa noin muutaman sadan hengen kokoinen enemmän tai vähemmän järjestäytynyt kansallismielinen liike? Yhtä isoja ongelmia esim Ranskan terrori-iskut ja yksi asema-aukiolla piripäiden keskinäisessä välienselvittelyssä tapaturmaisesti kuollut anarkisti?Maahanmuutto on iso ongelma, mutta yhtä isoksi ongelmaksi luen kansallismielis-protektionistisen muukalaiskammopopulismin. Ja etenkin Venäjän roolin sen liepeillä.