Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

^Onko tollasia paussikyykkyjä järkeä ottaa kauheen pitkää sarjaa? Vai tarkotitko ylipäätään kyykkyjä tehdessä?

Paha tosta on sit mennä sanoo. Painnonnostajat tuntuu tekevän noita just tohon malliin, et päästää paineet ala-asennossa pois ja uudet sisään ennen ylösnousua.

@jto ?

^Onko tollasia paussikyykkyjä järkeä ottaa kauheen pitkää sarjaa? Vai tarkotitko ylipäätään kyykkyjä tehdessä?

Paha tosta on sit mennä sanoo. Painnonnostajat tuntuu tekevän noita just tohon malliin, et päästää paineet ala-asennossa pois ja uudet sisään ennen ylösnousua.

@jto ?

Juu en mä stopilla kyykkyjä otakaan. Tuli vain tuosta mieleen kun oli jossain aikaisemmin puhetta oikeaoppisesti hengittämisestä kyykkyjen aikana. Mutta en missään nimessä uusia paineita ala ottamaan kuitenkaan ala-asennossa vaan samoilla hapilla mennään kuitenkin. Otan ne hapet vain alaslaskuvaiheessa ja hapet pysyy siihen asti kun pääsen taas yläasentoon :)

Vahvan näköistä touhua. Suosittelen kuitenkin keskitymään hengittämiseen: Ota paineet ylhäällä (ei matkalla alas) ja pidä ne kun olet pohjalla. Näin keskivartalo pysyy tiukkana ja nousu on helpompaa/räjähtävämpää ja loukkaantumisriski pienenee. Ei se viiden sekunnin pidättäminen (= alasmeno + alhaalla olo + ylöstulo) ole kummoinenkaan duuni. Ellei sitten treenipaikassasi olla pakkasen puolella.
Kiitti, paussi-kyykyt ovat tuoneet jalkoihin mukavasti voimaa. Minusta on aina välillä helmpompi ottaa uudet paineet pohjalla ja siitä lähteä ylös sitten.

@TomppaH94 Sulla on kyllä parantunut keskikropan kontrolli huomattavasti jostain aiemmista videoista, nuo on hyviä kyykkyjä. Omasta mielestä vähän turhan hätänen tuo alasmeno, säähän suorastaan tiput pohjaan. Sama kai se sille on missä välissä sen hapen ottaa, kunhan tietää miksi niin tekee. Ei millään haastavilla raudoilla ole varmasti mitään tolkkua ottaa ilmoja kesken toiston tai päästellä ilmoja pihalle pohjassa. Ethän sää kuitenkaan ykkösmaksimia nostellessa ota happea vasta alaslaskuvaiheessa? Tuohan on yksi variaatio muiden joukossa ja käytettävät kuormat pitää suhteuttaa liikkeen haastavuuden mukaan, vähän kuin penkissä eri oteleveyksillä jne.

@TomppaH94 Sulla on kyllä parantunut keskikropan kontrolli huomattavasti jostain aiemmista videoista, nuo on hyviä kyykkyjä. Omasta mielestä vähän turhan hätänen tuo alasmeno, säähän suorastaan tiput pohjaan. Sama kai se sille on missä välissä sen hapen ottaa, kunhan tietää miksi niin tekee. Ei millään haastavilla raudoilla ole varmasti mitään tolkkua ottaa ilmoja kesken toiston tai päästellä ilmoja pihalle pohjassa. Ethän sää kuitenkaan ykkösmaksimia nostellessa ota happea vasta alaslaskuvaiheessa? Tuohan on yksi variaatio muiden joukossa ja käytettävät kuormat pitää suhteuttaa liikkeen haastavuuden mukaan, vähän kuin penkissä eri oteleveyksillä jne.
Välillä tulee "tipahdettua" pohjaan kun ajattelen että alhaalla kuitenkin pysäytän. Ehkä sen voisi laskea tosin rauhallisemmin. En tee usein ykkösmaksimeja mutta toki niissä tapauksissa otan hapet ylhäällä ja pidän ne toiston loppuun.

Paussi-kyykkyjä taasen. Penkistä en viittiny ottaa videota koska siinä ei ole tapahtunut juurikaan kehitystä pitkään aikaan joka kummastuttaa minua.

Paussi-kyykkyjä taasen. Penkistä en viittiny ottaa videota koska siinä ei ole tapahtunut juurikaan kehitystä pitkään aikaan joka kummastuttaa minua.

On kyllä tekniikka tosiaan parantunut huomattavasti. Keskikroppakaan ei enään vispaa minne sattuu kesken sarjan. Hyvää duunia!

Olisikohan jo aika tiputtaa painoja tangossa, ja lopettaa tuo vuosia jatkunut grindaaminen. Vitosen sarjoissa, viimeisellä sarjalla jää jumalauta eka toisto monttuun. Kukaan ei kehity kun hakataan rajottimeen tuolla tahdilla.
Vai miten koet kehityksesi itse?

Ja sitten täällä jengi kehuu, että hyvältä näyttää, herranjestas.

Eikä tämä vittuiluna, vaan enemminkin rakentavana palautteena :)

Ja siellä lentelee meikän penkkimaksimi pään yli ;D. Mielenkiinnolla ootan minkälaisiin painoihin pääset tässä, jos oli joku tavotekin?

Joskus olisi tavoitteena saada 150kg pystypunnerruksessa (tässä nyt on 10-15 vuotta aikaa kehittyä). 140kg olisi ihan kiva saada seuraavan parin vuoden sisään.

Niin ja pituutta on 195cm.

Olisikohan jo aika tiputtaa painoja tangossa, ja lopettaa tuo vuosia jatkunut grindaaminen. Vitosen sarjoissa, viimeisellä sarjalla jää jumalauta eka toisto monttuun. Kukaan ei kehity kun hakataan rajottimeen tuolla tahdilla.
Vai miten koet kehityksesi itse?

Ja sitten täällä jengi kehuu, että hyvältä näyttää, herranjestas.

Eikä tämä vittuiluna, vaan enemminkin rakentavana palautteena :)
Hassua sinällään aloitin näitten paussi kyykkyjen tekemisen 2 viikkoa sitten ja ylitin oman kaikkien aikojen paussi-kyykky ennätyksenkin tänään reilusti :) Kyllä minä olen mielestäni saanut joka kerralla lisättyä painoa tuohon kyykkyyn vähäsen. tekniikassa ei pitäisi olla kyllä paljon valittamista. vai onko?

Sekin että tämä on ollut harvinaista että olen jopa 2 kuukauden ajan jaksanut käydä säännöllisesti puntilla kun yleensä se on aina jäänyt kuukauden pituiseks ja taukojakin on ollut välissä. On niin monta tekijää miksi tulokseni eivät ole aina kehittyneet, yksi oli myös masennus ja huono syöminen joka on nyt parantunut onneksi. :)

Enhän minä treenimetodeistakaan mitään puhunut. Mainitsin vain että keskivartalon kontrolli on kehittynyt huomattavasti jos vertaa aikaisempiin videoihin missä kroppa heilu minnesattuu koko aika ja usein sai pelätä että milloin selkä hajoaa. Failuretreenillä varmasti pääsee tiettyyn pisteeseen asti ja varmasti senkin yli kunhan muistaa kevyet viikot mutta ei se kuitenkaan varmasti ikuisuuksiin toimi.

Hassua sinällään aloitin näitten paussi kyykkyjen tekemisen 2 viikkoa sitten ja ylitin oman kaikkien aikojen paussi-kyykky ennätyksenkin tänään reilusti :) Kyllä minä olen mielestäni saanut joka kerralla lisättyä painoa tuohon kyykkyyn vähäsen. tekniikassa ei pitäisi olla kyllä paljon valittamista. vai onko?

No ei se nyt varsinaisesti vaaralliselta näytä, mutta ei ole nättikään. En näe pyöristyykö sulla selkä pohjassa?(luultavasti kyllä kun hengittelet ihan miten sattuu) Yhdyn kaikkeen mitä Thomppa jo sanoi, grindaat ihan vitusti liikaa. Kaikki sarjat on jotain rpe10.

Back
Ylös Bottom