Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minä en ole oikein koskaan ymmärtänyt sitä tapaa juoda konjamiinia kahvin kanssa. Menee hyvä kahvi pilalle.

Itse tykkään siitä vanhojen mummojen juomasta. Mikäs se olikaan.. joku mantelijuttu vai mikä arrakkipunssi se nyt olikaan.

e: Se oli se dementia Amaretto.

Niinno, mä en varmaan varsinaisesti ole innostunut mistään noista...vaatisi laajamittaista kenttätutkimusta jotta se oma maku selviäisi.

Miehekkääseen illan viettoon Xante-kaakao tai Xante, omppulikööri, lime + ginger ale.

Täällä olis appro. Ja tekis vähän mieli käydä iltakaljalla... näitä elämän suuria ongelmia.

No voijumalauta. Nyt vasta tajusin mitä tuo Xante on. Mehän nautimme sitä eräänä vuonna Neste Rallin VIP-katsomossa, eivätkä ohi huristelevat värikkäät henkilöautot häirinneet ollenkaan tunnelmaa.

Siinäpä jalo juoma.

Et Calvadoksista tai Xantesta ole innostunut? Minusta niillä saa suunnilleen samaan tarkoitukseen paljon enemmän vastinetta rahalle. Konjakeissa tuppaa minusta olemaan sitä ongelmaa, että joutuu oikeasti sijoittamaan aika paljon, että rupeaa olemaan asiallista tuotetta. Calvados illanistujaisiin ja Xante samoin, mutta jälkimmäinen on vielä oiva erilaisiin sekoituksiin.
Tästä samaa mieltä, että konjakit eivät ole best value for the money ratkaisuja. Oma valintani on viski. Jos otetaan konjakeista aiemmin mainittu Hennessy XO referenssiksi, niin samalla rahalla (168 € alkossa), ja paljon halvemmallakin, saa aika helvetin hyviä viskejä. Toki muitakin juotavia konjakkeja on, mutta halvemman pään XO konjakkeja en lähtisi varauksetta suosittelemaan.

Calvadoseja ym. pyrin maistelemaan reissun päällä, samoin muita kohdemaan tuotteita. Toistaiseksi vasta pintaa raapaistu. Pastikset ovat hyvin hanskassa, grappa jollakin lailla.

mutta halvemman pään XO konjakkeja en lähtisi varauksetta suosittelemaan.
Joo, ja korostuu minusta näissä nuoremmissa vielä.

Mitä tuohon calvadosiin tulee, niin en ole todellakaan mikään asiantuntija minäkään. Lähinnä kanssa pyrkinyt maistelemaan tilaisuuden tullen. Suomessa on vaan vähän haastavaa, kun montaa paikkaa ei todennäköisesti ole, missä pääsisi rinnan maistamaan edes kahta saatika useampaa. Pastis ihan hauska tuote kanssa. Pariisin reissulla sitä tuli kurlattua, mutta en hirveästi tullut vertailleeksi.

Itselläkin lasissa 90-prosenttisesti olut tai viski.

Ei ku perse alkaa roikkumaan!
Oli vasta toinen penkki tälle viikolle. Hyvä tehä jalat penkillä penkkiä ku ei tiiä omaa tasoaan nii ei voi olla vihane ku on paska :)

No sitten: Ymmärrän (ja arvostan).

Itsehän olen penkannut jalat penkillä viimiset 9 vuotta.

Back
Ylös Bottom