BB Artturi Kallio

Sanotaanko näin että jokainen joka +90kg massat tekee respondaa aika hyvin lääkkeisiin.
Kuvassa oikea olympiatason hyperrespondaaja.
1452548_733644803351190_3410328276048578363_n.jpg

Kuvassa oikea olympiatason hyperrespondaaja.
1452548_733644803351190_3410328276048578363_n.jpg
Kunnon asiantuntijat, ei vittu. Millä sä voit tuon edes määritellä ja onko sulla joku laajempi tietämys aiheesta ja paljonkin omaa kokemusta. Utti painaa lavalla 95-96 kg.
Voi vitun tollot. Ette voi olla noin sinisilmäisiä. En tiedä onko tuo artov Vainion om profiili mutta ihan turha sunkaa on mitään natikkaa esittää.
(Arvostan enemmnn kehonrakentajia kuin naturaalikwhonrakentajia mutta tuo feikki natuilu vituttaa.)

Rakenteella ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten kovaa työtä joutuu tekemään päästäkseen kireeseen kondikseen. Tai että saa lihakset kasvamaan vielä vuosienkin jälkeen.
ei mutta siihen voittamiseen vaaditaan myös tuota. Hulkki esim on monesti todennut että tosi kireäksi pääseminen on sekin ominaisuus ja osa lahjakkuutta tässä lajissa, että siihen ei kaikki pääse vaikka kuinka kovasti tekevät töitä.

Viekö se sitten niiltä voitoilta jotenkin arvoa, jos sanoo omaavansa lahjoja lajiin? Ei mua hävetä sanoa, että lihakset tarttuvat aika paljon keskivertoa paremmin. Tosin en ole koskaan kisannut saati voittanut mitään.

Viimeksi muokattu:
Jos mulla olis geenilotossa jaettu hyvät numerot, niin silloinhan mun ei tarttis edes tehdä cardiota ja olisin kireessä kunnossa lavalla. Nimenomaan joudun tekemään sitä treeninkin lisäksi paljon.

Itseäni olen valmentanut viimevuosina ja helvetin kovan työn tuloksena menestynyt, geeneillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa. Mähän nimenomaan olen helvetin lahjaton, kun vasta tällä iällä olen menestynyt. Jos olisin lahjakas, olisin jo 13 vuotta sitten ollut tässä kunnossa. Mistä nää geenilottojutut edes tulee mun kohdalla?

Mitä kukakin kisaajia arvostelee ja huutelee geeneistä, kun kisaajat itse tietää, kuinka paljon sitä työtä tehdään sen kunnon eteen. Tuskin Mika tekee vähän töitä kuntonsa eteen, varmasti päin vastoin on homma. Tuolla mainittiin tuo väärät metodit ja viini-illat. Mikä on kellekkin väärä metodi, eikö tääkin asia olla käsitelty joka ketjussa miljoona kertaa läpi, että tuokin voisi olla yksilöllistä mikä kellekkin toimii. Mikalla on oma treenityyli ja näyttää toimivan hyvin, kun joka kerta on tuonut paremman paketin lavalle. :)

Vähän kauaksi ajauduttu Artturista, mutta samalla tavalla kuin osa käyttää "no ne on vaan ne geenit" -mantraa, kun ei itse päästä kuntoon, niin samaa näkee kyllä toisinkin päin. Eli oma menestys on vain sen helvetin kovan duunin ja asenteen lopputulemaa, eikä haluta tai suostuta myöntämään oman genetiikan tuomaa etulyöntiasemaa moniin muihin nähden. Esim. jo mainittujen Markon ja Mikan tapauksissa nämä loistavat fysiikat ovat varmasti sekä erinomaisen genetiikan että helvetillisen työn kombinaatioita.

Nuo viini-illat nyt oli täyttä hassuttelua ja taitaa olla ihan tutkittuakin että viini on jopa vettä parempi ruokajuoma offilla. Enkä tarkota tässä pullollista vaan pientä lasia.

No nyt puhutaan kyllä offtopicin lisäksi vielä täyttä paskaakin. Ja ei muuten varmasti ole. Minäkin voin kaivaa vaikka tutkimuksen, minkä mukaan porkkana aiheuttaa eturauhassyöpää. Vaan kun yksi tai kaksikaan paskatutkimusta ei automaattisesti tarkoita, että se on totta.

Kaikestahan saadaan dataa puolesta ja vastaan, kun tutkimuksia osataan oikein manipuloida. Sitten kun kymmenen "epäonnistuneen" tutkimuksen jälkeen saadaan se haluttu tulos, niin lähdetään markkinoimaan sitä maailmalle, jotta saadaan viinimyynnit rullaamaan.

Kyllähän se harmittaa kun se kova työ ikäänkuin sivuutetaan ja sitä vähätellään koska ne geenit geenit. Kun itse seisoin viimeisenä ACEn lavalla kun voittajaa kuulutettiin viime vuonna, siinä pääsi kyynel vain sen takia, koska se pirunmoinen työ mitä olin voiton eteen tehnyt palkittiin, tuntui niin uskomattomalta. Ne viikot ja kuukaudet täynnä kärsimystä, kipua ja tuskaa vaatii mieletöntä tahdonvoimaa. Henkisesti aivan rikki, fyysisesti yhtä vahva kuin 14-vuotias tyttö, nälkiintynyt, janoinen ja superväsynyt tila siellä. Ei, millään sillä työllä ei merkitystä tietenkään koska geenit.

Ymmärrän Markoa äärimmäisen hyvin. Omasta perseestä se revitään joka kerta kun mennään lavalle huippu kunnossa. Siinä vain sillä työmäärällä on ollut lopputuloksen kannalta merkitystä.

Muistan kun seurasin blogejasi ja videoita, joissa kerroit fiiliksiä valmistautuessasi viime vuoden kisarupeamaan. Mielessä pyöri monesti, kuinka älyttömän paljon se vaatii työtä, periksiantamattomuutta, sietää tuskaa jne. kun halua voittaa jotain suurta. Mikan voiton varmistuttua ACEssa, mulla tuli sen jälkeen muutamia kertoja kyyneliä silmiin ja olin iloinen puolestasi kuin "pikku poika" (empaattinen urheilun seuraaja :D). Sitä on hienoa iloita toisen onnistumisen puolesta.

Lopuksi tsemppiä Artturille kohti tämän vuoden päätavoitteita! :)

Geeneillä on merkitystä siinä vaiheessa kun aletaan veivaamaan sitä kärkeä järjestykseen. Ja yleensä ne kärjessä olevat omaa hyvät geenit ja kovan työmoraalin. Kyllähän ne lajiin sopimattomat geenit on lajissa kuin lajissa vähän huono juttu. Lyhyt kaveri koripallossa, pitkä ja jänteikäs ektomorfi bodauksessa. Ei niillä geeneillä voiteta, mutta huonoilla geeneillä voittaminen se vasta vaikeeta onkin kun mennään määrätylle tasolle kehonrakennuksessa.

Olmala tais ainakin olla melko kireässä kunnossa vaikkei aeroja harrastanutkaan.
Olmala ja Wilenius poikkeuksia. Ja mistä tietää jos olisivat tehneet aerobista,niin olisivat vielä kireemmässä kunnossa:)
Olmalan treenimäärät oli myös aika jäätäviä, jolloin kulutus aika kovaa luokkaa.

Vikalla viikolla tein yhden aerobisen jotta sain jotain tekemistä ja muuta ajateltavaa.;) Muuten siis dieetin paukutin menemään tosiaan tuplatreenejä aikalailla 6-7krt viikossa. Omalla kohdallani koin tuon parhaimmaksi vaihtoehdoksi. Kulutus kävi täysillä koko ajan ja kuukausi ennen kisoja kalorit oli vieläkin +3500 niiltä osin mitä laskin joten sain mättää ruokaakin kivasti. Tankkauksiakin tuli tehtyä fiiliksen mukaan 4-10pvn välein vikojen kuukausien aikana. Jaksamisen ja palautumisen kanssa ei mulla ollut ongelmia. Uskon että myös tällä tyylillä sain pidettyä vähäisistä lihoistanikin kiinni. Ennen tätä kisadieettiäkin tein oman dieetin jossa pudottelin +18kg elopainoa enkä tuolloinkaan tehnyt yhtäkään aerobista. Kulutusta tuolloinkin lisäsin salitreenillä ja kivuttomasti tuokin onnistui. Tässä nyt on otettava tietysti huomioon yksilölliset tekijät kuten perus aineenvaihdunnan taso, palautumiskapasiteetti, miellekkyys vaihtoehtoihin (tuplatreeni vs.aerobiset). Lavakireään kuntoon on monta reittiä mutta se omalle kohdalle toimiva tapa vaan on jokaisen itse löydettävä. Tässä tällaisen kerran lavalla pyörähtäneen mietteitä.:nolo:

mite ois sit esim jiipee Pulkkinen. Suorilla sarjoilla, ilman tupla treenejä ja tasasyke cardiolla aika pitkälle mennään ja mun silmään hänen valmennettavat on kyllä iskussa.
Jos rehellisiä ollaan niin katoppa karsintojen kuvia ja tuloksia niin ei ainakaan CBBssä kovin mairittelevia tuloksia ollut tällä kertaa Jiipeen valmennettavilla..

@Bisley

Onhan se nyt fakta että sulla ja Jukalla on melkoisen hyvät geenit tähän lajiin mutta moni siinä samassa unohtaa tai on tietämätön siitä järkyttävästä määrästä mitä te olette tehneet töitä sen kunnon eteen. Sitä on vaan monen niin helppo selitellä itselleen että "kun tolla ja tolla on niin hyvät geenit".
36551d9fe3999521a2d4a2fce1e23652.jpg

Ai että! Oikein naurattaa tämä kun täällä joka toinen professori laukoo näitä eri teorioita ja kertoo miten tyhmää on tehdä tasasykkeistä aerobista jne. Kuinkas moni tuolla lavalla on oikeasti kireenä? Oishan se metkaa kun kirjasta vaan lukisi miten se rasvaa parhaiten palaa ja lähtisi vain toteuttamaan sitä teoriaa käytännössä.

Eikä siinä sinänsä mitään vikaa ole, että omaa myös sitä tietotaitoa, mutta välillä tuntuu, että se kirjaviisaus vaikuttaa monelle olevan tärkeämmässä roolissa kuin puhdas ja raaka työnteko. Ei se treenaaminen loppujen lopuksi ole niin monimutkaista, ettäkö siitä pitäisi oma tieteen lajinsa tehdä. Vaikka välillä varmaan onkin ihan virkistävää alkaa vähän kikkailemaan, niin kantsii kuitenkin muistaa, että ne perusjutskat ovat toimineet iät ja ajat ja toimii kyllä tänäkin päivänä.

Ketkä olivat Jiipeen valmennettavat? Kuvien kanssa, kiitos. Olen laiska :D
No tuossa kuvassa meikäläinen keskellä, omasta mielestä kireys ei ollu kovinkaan huonoa... Monessa muussa parannettavaa ja Lahteen korjaillaan mitä korjattavissa :)
14440615_1847901485447168_3528504510131886195_n.jpg

Muita valmennettavia esim Mikko leinonen joka tuli komeasti -80kg toiseksi, ja antoi mielestäni fysiikassa hyvän vastuksen Jukalle. Kylläkin esiintyminen Jukalla omaa luokkaansa :) Ja Jaukkurin Sami tietenkin Jiipeläisiä :)

Mitä mä sun yhtä instakuvaa tässä hiljattain katselin, niin äijähän oli kuiva ku korppu :D
Vähän Offtopicsi menee, Sori Artturi :D Joo ihan semihyvä kireys siihen nähden että tässä 25vk tiputettiin reilu 30kg :) Vatsa vaan pitäis saada vielä täysin nesteettömäksi kun ei oo rakenteellisesti paras mahdollinen ja se oma ongelma kohta!

Mutta takaisin aiheeseen. Artturi antaisi kyllä hyvän vastuksen varmasti kelle vain raskaan kavereista kun saisi oikein kuivaksi kunnon, vaikka sitten muutaman kilon painon "menetyksellä" mutta sen se vaatii jos kuivaksi haluaa. Ja lavapreesensiin toivoisin Artturille hieman hymyä ja ulkomuotoon sopivaa "uhmakkuutta", koska tällä hetkellä esiintyminen hieman flegmaattista ja "anteeksipyytelevää".

Back
Ylös Bottom