Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Pystyykö hulinaristi @Max131 heittämään mitään ravintolasuositusta Jkylästä? Onko viime aikoina tullut mitään uutta?

Siis joku semmonen johon voi viedä naishenkilön syömään.
Hmm, onhan noita ja uusiakin on tullut pari. Kaikissa en oo itekään kerennyt käymään, mutta jotain kommenttia. Uusimmat siis Lutakon nurkka ja Le Qulkuri. Molemmat käsittääkseni ihan hyvässä nosteessa, ensin mainitussa tuttu keittiömestari, joka nauttii kyllä arvostusta noissa piireissä. Näistä kahdesta kallistuisinkin ensin mainittuun kehujen perusteella. Qulkurista on kuulunut vähän kahdenlaista kommenttia.

Harmooni on arvostettu paikka, ja siellä on nykyään todella kova porukka töissä. Tulee olemaan itsellä seuraavana, kun mennään rouvan kanssa paremmin syömään. Lista on vähän säikäyttänyt tyylillään itseänikin, mutta oon melko varma, että ravintolaelämyksenä ei tule pettämään. Samantyylisistä Figaroa ja erityisesti Figaron härkää voi suositella. Pääsee ns. hienommin syömään, mutta ainakin tuolla mainitulla annoksella saa takuulla mahansa täyteen, ja homma on pelannut aina moitteetta.

Keskustan burgerivetoisia mestoja en osaa oikein suositella, mutta saahan niistä melkein kaikista ihan siedettävää sapuskaa, jos sen tyyliseen päätyy. Uusi Passion oli nostanut tasoaan sitten avaamisen, kun käytiin joku viikko sitten. Mainittua Revolutionia oon aika jäävi arvostelemaan, mutta sanotaan nyt vaikka niin, että siellä voi oheistoiminta ja kiire sotkea ruokailijan paletin aika pahasti. En siis menisi viikonloppuiltana. Ruoassa ei ole mitään vikaa tuossa kategoriassa.

Viimeinen ei ole ehkä mikään kovin loistelias treffipaikka, mutta hinta-laatusuhteeltaan parhaita mestoja on aseman intialainen ravintola Shalimar. Annokset on isoja ja maukkaita, aina on homma toiminut ja tosiaan hintalapun ei pitäisi ajaa ketään konkurssiin. Josko noista jotain vinkkiä irtoaa.

Mulla on jonkinlainen rajanveto siinä, että mitä viitsii jostain spotifysta kuunnella puhelimella ja mihin tarvitaan oikeat laitteet. Lasken sen ruokaa laittaessa tai pyykkiä viikatessa tehdyn kuuntelun kuitenkin sen verran aktiiviseksi kuunteluksi, että jotain saa irtikin (ja on ne oikeat vehkeet).

Mä soitan puhelimen Spotifystä paremmilla vehkeillä. Sinihammas rulez.

Hmm, onhan noita ja uusiakin on tullut pari. Kaikissa en oo itekään kerennyt käymään, mutta jotain kommenttia. Uusimmat siis Lutakon nurkka ja Le Qulkuri. Molemmat käsittääkseni ihan hyvässä nosteessa, ensin mainitussa tuttu keittiömestari, joka nauttii kyllä arvostusta noissa piireissä. Näistä kahdesta kallistuisinkin ensin mainittuun kehujen perusteella. Qulkurista on kuulunut vähän kahdenlaista kommenttia.

Harmooni on arvostettu paikka, ja siellä on nykyään todella kova porukka töissä. Tulee olemaan itsellä seuraavana, kun mennään rouvan kanssa paremmin syömään. Lista on vähän säikäyttänyt tyylillään itseänikin, mutta oon melko varma, että ravintolaelämyksenä ei tule pettämään. Samantyylisistä Figaroa ja erityisesti Figaron härkää voi suositella. Pääsee ns. hienommin syömään, mutta ainakin tuolla mainitulla annoksella saa takuulla mahansa täyteen, ja homma on pelannut aina moitteetta.

Hienommista ja kalliimmista paikoista pitää kyllä ehdottomasti suositella Pöllöwaaria. Hoitivat taannoisen juhlaillallisen erinomaisesti.

Mites tuo Verso-hotelli? Onkos niillä ravintolaa?

Keskustan burgerivetoisia mestoja en osaa oikein suositella, mutta saahan niistä melkein kaikista ihan siedettävää sapuskaa, jos sen tyyliseen päätyy.

Itse tykkään aika lailla Taikurista. Syön siellä yleensä salaatin, ja aivan mainio on ollut. Tarkkana pitää olla ruokalistan kanssa, muuttelevat sitä aika usein ja se mikä oli viimeksi hyvää onkin kohta ihan erilainen annos (on purrut nilkkaan ainakin kerran).

Salaattitarjonnasta mainittakoon myös Miriam's. Mutta allergikkojen pitää varoa, laittavat varoittamatta mm. pähkinää annokseen.

Mites tuo Verso-hotelli? Onkos niillä keittiötä?
Lounasta siellä ainakin tarjotaan, mutten ole varma, miten tuo safkapuoli siellä jatkossa tulee menemään. Kun näkee paria siellä työskentelevää tuttua, niin selviää varmasti.

Taikuri on tosiaan hinta-laatusuhteeltaan mainio, mutta ei mikään treffipaikka, jota edellisessä käsittääkseni haettiin. Ja Pöllöwaari on varmaan jonkinlainen ykkösmesta, jos haluaa mennä oikeasti hyvin syömään, mutta siitäkään ei ole omakohtaista kokemusta, niin jätin poies. Melkein yksinomaan hyvää siitäkin on kuullut.

Taikuri on tosiaan hinta-laatusuhteeltaan mainio, mutta ei mikään treffipaikka, jota edellisessä käsittääkseni haettiin.

Heh, itse en yhtään empisi mennä treffikaverin kanssa sinne jos se tuntuu kyseisen ihmisen kohdalla oikealta. Silloin kun Wilhelmiinan konditoria oli kyseisessä rakennuksessa, vietin elämäni parhaat treffit siellä yläkerrassa.

Mut ei varmastikaan kenen tahansa kanssa tulisi kyseeseen.

Minkä laitat noista sitten kiertoon?
Kyllä se on toi Alvarez, joka saa lähteä. Teetin siihen joku aika sitten 180€ täysremontin, että takkiinhan tossa tulee rutkasti joka tapauksessa, mutta nyt siitä sentään saa jonkun verran takaisin päin, kun ostaja vaan löytyy. Aikaisemmin oli aika soittokelvottomassa kunnossa.

Paljon halvemmallahan sais hupia, kun pelais sähkökitaran ja multiefektin kanssa, mutta oon tykästynyt noihin akustisiin peleihin. Se on jotenkin aidompaa, kun soundi syntyy yksinomaan soittimesta, käytetyistä puulaaduista ja lopulta soittajan sormista. Soittotatsiakin tulee mietittyä ihan toisella tavalla, kun lepsua soittamista ei voi peittää efektivallin taakse.

Mä soitan puhelimen Spotifystä paremmilla vehkeillä.

kun on riittävästi vikaa päässä niin hyväksyy häviöttömän musiikin, onely

@TJJ

ajankuluksi ruumiinpainolla 84,00 #tsek
ruokailu #tsek
maitokauppa #tsek

poistun ulko ovesta seuraavan kerran vasta huomenna, aamulla

Minä en voi sietää paskaa soundia ja vielä vähemmän ihmisiä. Senpä takia olenkin siirtynyt seuraavalle asteelle harrastuksessa. Vain minä, luonto, kuuntelutuoli ja "lasi" viiniä.

konsert_zpsyjzx1evz.jpg

sama fiilis, mutta en paina playtä

tv.vanhaMies

kun on riittävästi vikaa päässä niin hyväksyy häviöttömän musiikin, onely

poistun ulko ovesta seuraavan kerran vasta huomenna, aamulla

Nyt jäin miettimään millaiset hihvit asunnosta löytyy? Vai lasketaanko vain live häviöttämäksi.

Loppupäivän suunnitelmanne on loistava.

Back
Ylös Bottom