Olen tässä nyt pari päivää laskeskellut tarkemmin noita makroja, proteiinin saanti jäänyt n. 75g tienoille. Ostin pussin cashew-pähkinöitä, niitä puputellut tässä suklaan tilalla. Ei kyllä maistu miltään mutta muistuttaa jotenkin säälittävästi pähkinäsuklaapatukkaa. :D Mulla taitaa olla joku epätavallisen paljon kolottava karkkihammas…
Eilen ostin kaupasta läjän tonnikalaa ja broiskun rintafileitä, näitä alan näin aluksi lisäämään ruokavalioon, vaikka kallista onkin… Sen kummempia katsomatta nappasin mukaani myös jonkun kerrosrahkan, ja nam, että oli hyvää! Ei maistunut yhtään rahkalle, lähes samat hiilarit kuin jogurtissa, ei laktoositonta, mutta proteiinit lähenteli jo oikeaa rahkaa. No joo, taitaa jäädä tulevaisuudessa kaupan hyllylle nuo. Ostin myös pehmeää rahkaa, katsotaan, josko sitä saisi vadelmien avulla vedettyä edes muutaman lusikan turpaan näin aluksi.
Tuo smoothie-idea oli kyllä hyvä, pitää ehdottomasti testata. Vadelmia, mustikoita ja banskua, niin ehkei se hera sieltä välistä tunnu!
Ja mitä tulee keskusteluun maitotuotteiden kokonaan pois jättämisestä.. En näe sitä itselläni tarpeellisena, muutenkaan en itse maitoa juo ja maitotuotteita menee todella vähän. En myöskään allekirjoita maidon epäterveellisyyttä (kohtuus kaikessa kuitenkin), ellei tästä jotain parempaa todistusaineistoa ole.
Kiitokset kaikille vinkeistä ja ajatuksista, pikkuhiljaa hyvä tulee. Kun saan selätettyä pahimman viholliseni (suklaa…), niin loppuviilaus häämöttää.

Ehkä sekin himo korjaantuu kun syö enemmän proteiinia.