Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Sitä, että koska niasiini nostaa insuliiniresistenssiä ja voi sitä kautta viedä vastapainoksi diabetekseen, riski kuolla sydänkohtaukseen tai aivohalvaukseen ei vähene ollenkaan, vaikka veren rasva-arvot paranisivat.

Diabetes yksinään vaurioittaa keskimäärin niin paljon verisuonia, että se on sydänkohtauksen riskitekijänä samaa luokkaa kuin jo kerran sairastettu sydänkohtaus.

Mutta kaikista pahimmat riskitekijät kardiologien silmissä ovat korkea verenpaine ja tupakointi.

Mitäs mieltä Mike on tästä väittämästä?

Mitäs mieltä Mike on tästä väittämästä?
Ennemmin diabetes kuin sepelvaltimotauti, ei mulla muuta.Enkä ole kumpaakaan hommaamassa. Aina jokaiseen löytyy kaikenlaista perustelua ja muuta, mutta mä mittaan veriarvojani, joten ei mun tartte välittää mitään mitä joku muu sanoo. Mä tiedän mitä mä kropalleni teen.

http://www.vox.com/2015/7/13/8908397/11-charts-best-time-in-history

Tuli tuo mieleen kun täällä aikaisemmin puhuttiin siitä että maailma on nykyään paljon kurjempi paikka elää. Ehkä kysymys on enemmänkin siitä kuinka paljon ihminen luo omaa maailmankuvaa median kautta.

Juurihan kerroit linkissäsi, kuinka eliniän pidentäminen on yksi ihmiskunnan suurimmista saavutuksista.

https://en.wikipedia.org/wiki/Behavioral_sink
View: https://youtu.be/0Z760XNy4VM

http://www.vox.com/2015/7/13/8908397/11-charts-best-time-in-history

Tuli tuo mieleen kun täällä aikaisemmin puhuttiin siitä että maailma on nykyään paljon kurjempi paikka elää. Ehkä kysymys on enemmänkin siitä kuinka paljon ihminen luo omaa maailmankuvaa median kautta.

Veikeää internet mediaa, kehitys kehittyy ja ei liene yllätys että paska kehittyy siinä mukana. Nykyajan paska on erilaista kuin se oli 70v sitten. Se, että kolmannen maailman väestönkasvua on saatu viime vuosikymmenillä tuettua eeppiseen kasvuvauhtiin kehittämällä lääketiedettä, ei nyt ihan oikeasti ole mikään hip hurraa saavutus ja lisäksi kun otetaan huomioon, että vaikka maailman varallisuus on räjähtänyt muutamassa vuosikymmenessä, nauttii siitä varallisuudesta lopulta marginaalinen määrä ihmisiä. Parasta maailman kuvaa saa kun käy noissa köyhemmissä ja ylikansoitetuissa kohteissa ja toteaan itse mitä se todellisuus numeroiden takana onkaan

...lisäksi kun otetaan huomioon, että vaikka maailman varallisuus on räjähtänyt muutamassa vuosikymmenessä, nauttii siitä varallisuudesta lopulta marginaalinen määrä ihmisiä. Parasta maailman kuvaa saa kun käy noissa köyhemmissä ja ylikansoitetuissa kohteissa ja toteaan itse mitä se todellisuus numeroiden takana onkaan

Tuloerot pienenee ympäri maailman vuosi vuodelta, joten on ihan turha jankuttaa eriarvoistumisesta tässä asiayhteydessä.

Veikeää internet mediaa, kehitys kehittyy ja ei liene yllätys että paska kehittyy siinä mukana. Nykyajan paska on erilaista kuin se oli 70v sitten. Se, että kolmannen maailman väestönkasvua on saatu viime vuosikymmenillä tuettua eeppiseen kasvuvauhtiin kehittämällä lääketiedettä, ei nyt ihan oikeasti ole mikään hip hurraa saavutus ja lisäksi kun otetaan huomioon, että vaikka maailman varallisuus on räjähtänyt muutamassa vuosikymmenessä, nauttii siitä varallisuudesta lopulta marginaalinen määrä ihmisiä. Parasta maailman kuvaa saa kun käy noissa köyhemmissä ja ylikansoitetuissa kohteissa ja toteaan itse mitä se todellisuus numeroiden takana onkaan
Tätä just tarkotin. Koska porukka on nykyään enemmän tietoinen asiasta kuin 20 vuotta sitten niin kuvitellaan että asiat on paskemmin kuin 20 vuotta sitten. Vaikka todellisuus on toinen. Harva täällä oikeasti tietää kuinka paskasti asiat olivat 20 vuotta sitten. Ihmiset vaan kelaa että ei ne nyt huonommin voinu olla.

Tätä just tarkotin. Koska porukka on nykyään enemmän tietoinen asiasta kuin 20 vuotta sitten niin kuvitellaan että asiat on paskemmin kuin 20 vuotta sitten. Vaikka todellisuus on toinen. Harva täällä oikeasti tietää kuinka paskasti asiat olivat 20 vuotta sitten. Ihmiset vaan kelaa että ei ne nyt huonommin voinu olla.
No eipä etelä-pohjanmaalla 20v sitte oltu nähty yhtään rättipäätä ja nyt niitä on ihan vitusti. Orotellahan nyt että koska se eka pommi tossahtaa ja katotahan sitte onko asiat paremmin vai pahemmin ku 20v. sitte

No eipä etelä-pohjanmaalla 20v sitte oltu nähty yhtään rättipäätä ja nyt niitä on ihan vitusti. Orotellahan nyt että koska se eka pommi tossahtaa ja katotahan sitte onko asiat paremmin vai pahemmin ku 20v. sitte
No mitäs uutta siinä olisi? Pari ihmistä vähemmän puukolla tapettavaksi. Mun suku on pohjanmaalta niin ihan turha tulla sanomaan kuinka siellä ei ole ennen rättipäitä ollu ongelmia :D

No mitäs uutta siinä olisi? Pari ihmistä vähemmän puukolla tapettavaksi. Mun suku on pohjanmaalta niin ihan turha tulla sanomaan kuinka siellä ei ole ennen rättipäitä ollu ongelmia :D
Jos ny tanssiis vähä pökitähän nii aika piäntä siihen verrattuna jos pommi räjähtää johonakin helsingin keskustas?

Ennemmin diabetes kuin sepelvaltimotauti, ei mulla muuta.Enkä ole kumpaakaan hommaamassa. Aina jokaiseen löytyy kaikenlaista perustelua ja muuta, mutta mä mittaan veriarvojani, joten ei mun tartte välittää mitään mitä joku muu sanoo. Mä tiedän mitä mä kropalleni teen.

Pieni korjaus tuohon, valinta ei ole sepelvaltimotaudin ja diabeteksen välillä, vaan diabetes on yksi merkittävä sepelvaltimotaudin riskitekijä, ja riskifaktorina samaa luokkaa sydänkuoleman suhteen kuin jo sairastettu sydänkohtaus. Toisin sanoen suurella osalla diabeetikoista tulee sepelvaltimotauti joka tapauksessa.

Valinta on siis diabeteksen ja dyslipidemian(=usein käytännössä kohonneen LDL:n) välillä. Tietysti Miken tapauksessa voidaan spekuloida kovan lihaskuntoharjoittelun vaikuttavan niin positiivisesti insuliiniherkkyyteen että resistenssiä tuskin pääsee syntymään.

Kun sä Mike käyt mittaamassa veriarvoja niin katotaanko sulla sokerit myös? nehän kertoo diabeteksen riskistä eniten. Mutta se että oot alle 10 rasvoissa tarkoittaa että todella epätodennäköistä hommata diabetes.

Tuloerot pienenee ympäri maailman vuosi vuodelta, joten on ihan turha jankuttaa eriarvoistumisesta tässä asiayhteydessä.

Höpö höpö ja huomenna lisää.

"In the three decades prior to the recent economic downturn, wage gaps widened and household income inequality increased in a large majority of OECD countries. This occurred even when countries were going through a period of sustained economic and employment growth."

http://www.oecd.org/els/soc/dividedwestandwhyinequalitykeepsrising.htm

Höpö höpö ja huomenna lisää.

"In the three decades prior to the recent economic downturn, wage gaps widened and household income inequality increased in a large majority of OECD countries. This occurred even when countries were going through a period of sustained economic and employment growth."

http://www.oecd.org/els/soc/dividedwestandwhyinequalitykeepsrising.htm
Otanta ei kyllä ole hirveän iso, tuossa on kyse pelkästään oecd maista. OECD maissa ei taida hirveesti olla köyhyyttä (porukkaa joka tienaa alle 1.25 dollaria päivä).

Otanta ei kyllä ole hirveän iso, tuossa on kyse pelkästään oecd maista. OECD maissa ei taida hirveesti olla köyhyyttä (porukkaa joka tienaa alle 1.25 dollaria päivä).

"On average—and taking into account population size—income inequality increased by 11 per cent in developing countries between 1990 and 2010"

http://www.un.org/sustainabledevelopment/inequality/

Back
Ylös Bottom