Hei kuntit, mullon kymppi.
Niin on mullakin. Kyllä nyt kelpaa. Tämä on sitä nykyaikaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hei kuntit, mullon kymppi.
Mä nyt oletan, että tarkoitat tuolla lyhenteellä maksimiykköstä? Jos tarkoitat jotain muuta niin sitten en halua edes arvata :D
Tuon laskurin kanssa tulee joskus leikittyä (mä en oikeastaan koskaan maksimeja kokeile, kun yksin tulee treenattua), en tiedä onko kuinka paikkaansa pitävä, mutta saapahan suuntaa ainakin:
http://www.bodybuilding.com/fun/other7.htm

Selän loukannut selkäpäivänä: noin 2 kertaa
Selän loukannut jalkapäivänä: noin 2 kertaa
Muinapäivinä: n+1
edit:
esim
- hauistreeni, käsipainon laittaminen huolimattomasti telineeseen, jäätävä kramppi selkään
- penkkitangosta painokiekkoa poistaessa jäätävä kramppi selkään
- pystypunnerrukseen käsipainoa nostaessa kramppi selkään jne
On vähän hassua, että täälläkin on koulutuksen tutkimuslaitos, joka tuottaa aika pitkälle viimeisintä tutkimustietoa opetuksesta ja oppimisesta, mutta sitä ei hyödynnetä systemaattisesti (tai välttämättä mitenkään) tiedekuntien opetuksessa. Tai on täysin tiedekuntien tai yksittäisen luennoitsijan niskoilla, miten opetus järjestetään, ja jos nyt edes suurin piirtein diplomaattisesti sanoo, niin aika kaukana se on monesti siitä, mitä tiedetään hyvästä oppimisesta.On tätäkin tehty.
Joskus muinoin tää kurssi oli esitieto mun toiselle kurssille ja kiroilin kun kukaan ei osannut ko. kurssin keskeistä sisältöä mun kurssille tullessaan vaikka arvosana oli kohdallaan. Ajattelin että kunhan minä pääsen opettamaan tuota asiaa, teen sen oikein! Ja ennen pitkää kurssi tulikin minulle opetettavaksi. Eivät ne vieläkään osaa.
Ja joo, ensi vuonna kokeilen taas jotain uutta tapaa ratkaista tämä asia.
On vähän hassua, että täälläkin on koulutuksen tutkimuslaitos, joka tuottaa aika pitkälle viimeisintä tutkimustietoa opetuksesta ja oppimisesta, mutta sitä ei hyödynnetä systemaattisesti (tai välttämättä mitenkään) tiedekuntien opetuksessa. Tai on täysin tiedekuntien tai yksittäisen luennoitsijan niskoilla, miten opetus järjestetään, ja jos nyt edes suurin piirtein diplomaattisesti sanoo, niin aika kaukana se on monesti siitä, mitä tiedetään hyvästä oppimisesta.
Niinhän se ei voi olla missään nimessä, että opiskelija ei tiedä, mitä varten jotain asiaa ollaan opettelemassa. Hyvä oppiminenhan perustuu ihmisen käsityksiin jostain asiasta, joita lähdetään työstämään, ja yksi keskeinen tekijä tässä on tiedon ja sen käyttöyhteyden kytkeminen, eikä tämä ole mahdollista, jos ihmiset ei tiedä, mistä ollaan puhumassa. Jos kurssin keskeinen sisältö ei tule opiskelijoille kunnolla selväksi, niin miksi sitä ei voi ihan suoraan tuoda ilmi, että kurssin keskeinen sisältö on tämä ja tämä? Sen jälkeen se opetellaan ymmärtämään. Vähän nyt tällaista puskista huutelua, kun ei tiedä tuon kurssin sisältöä, mutta joka tapauksessa.

Eihän se varmasti riitä, jos ei puhuta kuulijan tasolla, tai olla kiinnostuneita siitä, miten kuulija sanotun asian ymmärtää. Tässä ollaan kyllä minustakin yliopisto-opetuksen ongelman ytimessä, että siihen käytetään aivan liian vähän aikaa, miten ihmiset asiat ymmärtävät tai ymmärtävätkö ollenkaan. Eikä tää ole varsinaisesti kritiikkiä sun tai teidän laitoksen opetusta kohtaan, vaan yleensä, kun aika monta vuotta olen yliopisto-opetusta seurannut ja jotain aiheeseen liittyvää lukenutkin.Ongelma on nimenomaan, että sanominen ei riitä
Mietin usein, et olis kiva päästä opettajien päähän kun ne suunnittelee näitä. Näkis vähä ehkä enemmän, että mitä kaikkein epäolennaisimmilla asioilla on pointtia, tai mitä sillä on pointtia, jos joku asia vaikuttaa omasta mielestä kaikkein olennaisimmalta, mutta siihen ei syvennytä yhtään enempää.
Meidän koulussa on semmonen metodi, että kukaan ei opeta. Annetaan vaan tehtäviä ja sitten me ryhmissä pähkitään, että mikähän tässäkin tehtävänannossa on pointtina :D Toimii, mutta snadisti raastavaa.
Eihän se varmasti riitä, jos ei puhuta kuulijan tasolla, tai olla kiinnostuneita siitä, miten kuulija sanotun asian ymmärtää. Tässä ollaan kyllä minustakin yliopisto-opetuksen ongelman ytimessä, että siihen käytetään aivan liian vähän aikaa, miten ihmiset asiat ymmärtävät tai ymmärtävätkö ollenkaan. Eikä tää ole varsinaisesti kritiikkiä sun tai teidän laitoksen opetusta kohtaan, vaan yleensä, kun aika monta vuotta olen yliopisto-opetusta seurannut ja jotain aiheeseen liittyvää lukenutkin.
Auts, taidat olla muunkin opetuksen pulmien ytimessä, sillä tuli nähtyä aikoinaan kouluissa työskennellessä näitä, jotka tulee opettamaan teineille vaikka nomelkimitätahansaEihän se varmasti riitä, jos ei puhuta kuulijan tasolla, tai olla kiinnostuneita siitä, miten kuulija sanotun asian ymmärtää. Tässä ollaan kyllä minustakin yliopisto-opetuksen ongelman ytimessä, että siihen käytetään aivan liian vähän aikaa, miten ihmiset asiat ymmärtävät tai ymmärtävätkö ollenkaan. Eikä tää ole varsinaisesti kritiikkiä sun tai teidän laitoksen opetusta kohtaan, vaan yleensä, kun aika monta vuotta olen yliopisto-opetusta seurannut ja jotain aiheeseen liittyvää lukenutkin.
@PikkuPatleetti taitaa olla amk-ympäristössä tuo ongelmalähtöinen oppiminen suosiossaan. En tosin tunne asiaa kyllä yhtään sen paremmin.
Aika raskasta jos näkee, että toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä..