Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mulla ei ihan kunnolla ole hajonnut vielä mikään. Molemmat nilkat ja polvet, sekä selkä on olleet joskus vähän siinä ja siinä. Tuo toinen olkapää tosiaan tarvinnee jonain rumana päivänä operaation. Mutta ei nyt vielä. Joskus myöhemmin sitten, kyllä se vielä kestää.

Mulla paskin on selkä, mutta ei siinäkään ole kuin välilevyrappeuma. Pitkän aikaa taas ollu hyvä. Välissä hyvin paha. Siinähän olkoot.

Olkapäissä on lähes satavarmasti kulumista jänteissä ja nivelessä, siinähän olkoot, toimivat hyvin.

Polvissa on satavarmasti polvilumpion ja reisiluunvälistä kulumista. Silloin ja tällöin vihloo. Siinähän vihloo.

Mihinkään ei tehdä tasan mitään toimenpiteitä.

Mulla paskin on selkä, mutta ei siinäkään ole kuin välilevyrappeuma. Pitkän aikaa taas ollu hyvä. Välissä hyvin paha. Siinähän olkoot.

Olkapäissä on lähes satavarmasti kulumista jänteissä ja nivelessä, siinähän olkoot, toimivat hyvin.

Polvissa on satavarmasti polvilumpion ja reisiluunvälistä kulumista. Silloin ja tällöin vihloo. Siinähän vihloo.

Mihinkään ei tehdä tasan mitään toimenpiteitä.

Vähän samat ajatukset on itsellä. Tuo olkapää on ollut "rikki" yli 10 vuotta, mutta ei saatana leikata, jos ei ole ihan pakko. Olen täysin varma, että se on nyt parempi kuin mitä se olisi jonkin operaation jälkeen :D

Vähän samat ajatukset on itsellä. Tuo olkapää on ollut "rikki" yli 10 vuotta, mutta ei saatana leikata, jos ei ole ihan pakko. Olen täysin varma, että se on nyt parempi kuin mitä se olisi jonkin operaation jälkeen :D

Tilanne missä minun olkapää leikattaisiin: salilla kuuluu *riiiips* kun cuffi repeää ja käsi ei sen jälkeen nouse. Silloin cuffin saisi korjata. Kivun takia, ilman mekaanista vikaa (usein mainittu "ahtaus" ei ole sellainen) ei, ei lain.

Mutta miettikääpä kuinka sairas tämä harrastus on olkapäille. Otat penkissä vaikka maagisen satasen. Paino välittyy käden luita ja niveliä pitkin olkapäälle, missä ~5cm halkaisijaltaan oleva pallo keikkuu ~2-3cm halkaisijaltaan olevassa laakeassa kupissa. Sitten vielä nylkytetään sitä edes sun takaisin.. Melkonen paine pienelle alueelle. Puhumattakaan kun se kaikki paino menee lavan kautta ac-nivelelle...nivel jonka pinnat ei edes oikein sovi toisiinsa ja välissä on pieni "välilevy". Kokoa ~2x1cm. Melkonen paine sielläki. Tai sille rintalihaksen jänteelle, jota iso lihasmassa kiskoo...kiinnittyy noin 3-4x1cm kokoiselle alueelle olkavarressa..melkonen voima pienelle alueelle.

Miksihän puntin nostajilla on olkapääongelmia?

edit: Oletteko muuten koskaan seuranneet miten ihmiset "lämmittelee kiertäjäkalvosimia"? Tai tehneet sitä jopa itse? 99% tekee homman noin 100% päin persettä.
1. Miksi ottaa kilon käsipainot ja vemputtaa niitä vaakatasossa sisään ja ulos? Hauviksen staattista treeniä?
B) yleensä tätä vemputusta tehdään nopeahkossa tahdissa ja kun sopivasti on hihaton paita päällä näkee hyvin kuinka lavat heiluu kuin hullun mulukku mielettömän perseessä, mutta olkanivel itseasiassa ei kierry juuri yhtään
C) mikä järki on käännellä sitten sitä kilon painoa käsi vaakatasossa? Ei ne lihakset mitä siellä on ole tarkoitettu toimimaan siinä asennossa...Suoraan edestä tulee lihas joka kiertää olkapäätä sisään ja tukee sitä palloa kuppiinsa. Takaa tulee lihas joka kiertää sitä ulos ja tukee sitä kuppiinsa. Päältä tulee lihas joka nostaa sitä ylös ja kiertää ns. loitonnukseen. Ne mitä pitäs reenata ja jumpata on nämä sisä ja uloskiertäjät. Ja ne toimii kyllä tasan parhaiten kun käsi on kyljessä kiinni ja olkapää kiertyy sisään ja ulos, sopivan pienellä vastuksella. Vastuksella joka kohdistuu siihen liikesuuntaan.

Nyt kaikki ottaa kuminauhan käteen (tai kyynärpään korkeudelta tulevan taljan) ja alkaa nykimään sitä.

Ugh. Olen avautunut.

Viimeksi muokattu:
Tarkennettakoon vielä, että kyynärpää pysyy kyljessä ja lapa paikallaan.

Mä voin nyt kehua, että osaan tehdä tuon oikein.
Samalla voin myöntää, että liian harvoin tulee tehtyä.

Joo elikkäs windows update pasko mun koneen ei pysty kirjautuu ja tulee vaan musta ruutu. Onneks sain veljeltä läppärin mutta täs ei toimi näyttö + täs on xp ja pätkii kun 3 välilehtee auki + videot pätkii kans xD

Nua tuli jumpattua. Kyykkyä ja penkkiä. Hauista tietysti. Ois voinu kokeilla paljonko etukyykys liikkuu, mut tyydyin sit helppoo atg neloseen 75kg. Päivän paras suoritus oli kyllä hemmetin nätti taskuparkkeeraus! Olin ylpeä itestäni :)

Nua tuli jumpattua. Kyykkyä ja penkkiä. Hauista tietysti. Ois voinu kokeilla paljonko etukyykys liikkuu, mut tyydyin sit helppoo atg neloseen 75kg. Päivän paras suoritus oli kyllä hemmetin nätti taskuparkkeeraus! Olin ylpeä itestäni :)

Otitko monta toistoa? Sitä taskuparkkia siis.

Ekalla meni! Totesin, että naiseks hyvä suoritus, ku ei ollu ees puolet autosta tiellä! :D

Ja ilmeisesti myös muut autot säilyivät ilman (isompia) vaurioita? :D

Back
Ylös Bottom