Fallout 4 (Huom! Kaikki spoilerit aina spoilertageihin!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla itsellä Dogmeat alusta asti, ja jatkuu. :P

Itellä oli kans dogi pitkään ja kehitin sen perkkejäkin, mutta sitten hajos pää sen kanssa totaalisesti. Juurikin toi "dogmeat found something" ja "dogmeat found an enemy" eikä mitään hajua missä se on. Sitten kun sen sattu näkemään niin se oli yleensä blokkaamassa oviaukkoja. Pitäis näkyä tossa alareunan karttajanassa missä suunnassa sun companion on menossa.

Mulla itsellä Dogmeat alusta asti, ja jatkuu. :p

Oletko tietoinen, että kun followerit antaa tarpeeksi "likejä" niin saat jokaiselta uuden perkin? T.s., jos yks followeri esimerkiksi tykkää kun tapat jengiä, niin se kannattaisi pitää mukana kun tapat sitä jengiä ainakin siihen asti, että sen perkin saa unlockattua.

Dogmeatilta ei saa mitään perkkiä ikinä

Viimeksi muokattu:
Oletko tietoinen, että kun followerit antaa tarpeeksi "likejä" niin saat jokaiselta uuden perkin? T.s., jos yks followeri esimerkiksi tykkää kun tapat jengiä, niin se kannattaisi pitää mukana kun tapat sitä jengiä ainakin siihen asti, että sen perkin saa unlockattua.

Dogmeatilta ei saa mitään perkkiä ikinä
No siis tiedän kyllä companion perkeistä, mutta en tiennyt että ne unlockaa vasta kun ollut mukana tarpeeksi kauan. Luulin että se ne on kaikki siellä puussa jossain, tosin jos ne näkyisi olisi pitkälti spoilereita kun miettii.

Dogmeat kuitenkin lähti nyt, tilalle tuli naikkonen seurailee.

Noista perkeistä, joo Google kertois mut olkoot, niin eikös ne kuitenkin ole character specific, eli ei ne mua boostaa?
Inasen väärässä tosin olet. ;) Meinaan Dogmeat kanssa on toistaiseksi niin että Lone Wanderer perk toimii. Sen ei varmaan pitäisi, loading screeni on olemassa missä lukee teksti joka kertoo ettei pitäisi toimia. Toisaalta onhan tuo koira vähän turhempi, joten ehkä se voisi toimia. Joo, sil on se joku attack dog mut onko kuinka hyvä sitten.

Eihän noita companion oikeasti juuri tarvitsisi, itselle tärkeintä että se kantaa kamaa.

Noista perkeistä, joo Google kertois mut olkoot, niin eikös ne kuitenkin ole character specific, eli ei ne mua boostaa?

Käsittääkseni, ne perkit mitä saa likeillä pysyy itsellä. Eli se systeemi on vähän niinkuin motivaatio käyttää useampaa followeria.

Toinen juttu on, että niitä likejä saa sillonkin jos se companion on vain lähellä kun teet jotain mistä ne tykkää, eli sen ei tartte olla se followeri
esimerkiksi, jos laitat power armorin päälle Sanctuaryssa ja Strong vaan hengailee jossain lähellä, niin Strong pistää dislikeä
. Tämä myös viittaa siihen, että ne like perkit pysyy itsellä loppuun asti kun ne saa unlockattua.

Menee vähän niinkus oikeessä elämässä tuo naishahmoille flirttailu...kaikilta tullu pakit saatana :/ eilen lähdin ihan vaan palloilemaan wastelandiin ja tuli vaikka mitä hienouksia vastaan. Mukava välillä tehdä muutakin kuin vaan vetää fast travelilla paikasta toiseen.

Eihän noita companion oikeasti juuri tarvitsisi, itselle tärkeintä että se kantaa kamaa.

Pelistä löytyy yks companion joka on paras kantaan kamaa, ja yks jolla on paras like-perkki. Muut on sitten vähän niin ja näin. Tarinoiden takia lähinnä pidin mukana.

Strong kantamaan kamaa, ja MacCready perkin takia. Muuten pidän messissä Nickiä koska, noh, sen kommentit on kivoja.

Käsittääkseni, ne perkit mitä saa likeillä pysyy itsellä. Eli se systeemi on vähän niinkuin motivaatio käyttää useampaa followeria.

Toinen juttu on, että niitä likejä saa sillonkin jos se companion on vain lähellä kun teet jotain mistä ne tykkää, eli sen ei tartte olla se followeri
esimerkiksi, jos laitat power armorin päälle Sanctuaryssa ja Strong vaan hengailee jossain lähellä, niin Strong pistää dislikeä
. Tämä myös viittaa siihen, että ne like perkit pysyy itsellä loppuun asti kun ne saa unlockattua.
Aijaa, no tommoset perkit kuulostaa hyvältä.
Pitääpä katsella jos tipahtaisi nyt kun on oikea companion mukana.

Tuon tiesin että likejä tulee vaikka ei ole seuraamassa. Pari kertaa tapahtunut.

Ärärärärärä, 10h peliä takana ja tais tulla game-breaking bugi vastaan:

Kellogsin jälkeen pitäisi keskustella Nick Valentinen kanssa päähenkilön pojasta. Nick ei kuitenkaan suostu puhumaan yhtään mitään (ei edes companion-keskusteluja), vaan lähtee talssimaan Fortista pois :D Koitin pelata tehtävän alusta lataamalla saven ennen Forttia, mutta Nick ei suostu siltikään puhumaan :mad:

Harmittaa kyllä jos tämän takia meni peli alusta. Peli alkoi kunnolla koukuttamaan siinä vaiheessa, kun pääsi eka kylästä samoilemaan itään päin ja tutkimaan itse alueita.

"Maltillisena" voisi odotella vuoden tai parin verran GOTY-editionia, päivityksiä, lisäosia ja parhaiksi valikoituja modeja, jos haluais vältellä näitä lapsentauteja :D

Kellogsin jälkeen pitäisi keskustella Nick Valentinen kanssa päähenkilön pojasta. Nick ei kuitenkaan suostu puhumaan yhtään mitään (ei edes companion-keskusteluja), vaan lähtee talssimaan Fortista pois :D Koitin pelata tehtävän alusta lataamalla saven ennen Forttia, mutta Nick ei suostu siltikään puhumaan :mad:

Harmittaa kyllä jos tämän takia meni peli alusta. Peli alkoi kunnolla koukuttamaan siinä vaiheessa, kun pääsi eka kylästä samoilemaan itään päin ja tutkimaan itse alueita.

"Maltillisena" voisi odotella vuoden tai parin verran GOTY-editionia, päivityksiä, lisäosia ja parhaiksi valikoituja modeja, jos haluais vältellä näitä lapsentauteja :D
Mistä Fortista se lähtee pois? Onko se sun companion siis? Mitä jos päästät sen menemään, voiko valita että se palaa himaan eli sen officelle? Sit käyt siellä juttelee sille?
Jos taas ei voi laittaa menee officelle mistä se mukaan lähti, niin entä jos pistät toiseen settlementtiin ja käyt siellä juttelee?

Selittäkääs miten nuo kumppanien tuomat perkit näkyy/aktivoituu? Mistä näkee kuka tuo minkäkin perkin?

Ne näkee/aktivoituu sitten kun korottaa likeä ja teksti kertoo että "XXX idolizes you". Sitten puhut sille jannulle, ja pitäs perkki tulla.

Muuten pitää tarkistaa netistä.

Mulla ei kyllä Nick puhunu mitään Kellogin kanssa. Ainoa mitä tehtiin oli, että käytiin sen tyhjässä asunnossa Diamond Cityssä, ja sieltä sitten lähti se questiketju. Siellä Fortissa juttelin vain itekseni Kelloggille. Eli voisit tietty heittää sen Nickin mäkeen, jos tämä on joku toinen tapa tehdä se questi.

Saveta, mene takaisin main menuun. Loadaa peli. Tämä korjaa suurimman osan bugeista.

Mulla ei kyllä Nick puhunu mitään Kellogin kanssa. Ainoa mitä tehtiin oli, että käytiin sen tyhjässä asunnossa Diamond Cityssä, ja sieltä sitten lähti se questiketju. Siellä Fortissa juttelin vain itekseni Kelloggille. Eli voisit tietty heittää sen Nickin mäkeen, jos tämä on joku toinen tapa tehdä se questi.

Saveta, mene takaisin main menuun. Loadaa peli. Tämä korjaa suurimman osan bugeista.
Siis,

eihän Nick juttele Kellogin kanssa, vaan ongelma ettei Nickin kanssa voi keskustella?

Itse näkisin että ongelma korjaantuu kun lähtee Nickin kanssa pois, esim. fast travelaa settlementtiin. Siellä sitten juttelee.
Viimeistään jos väliaikaisesti poistaa Nickin companion roolista.

Mulla nyt ei ongelmaa ollut, kun Nickiä en mukaan ottanut koskaan ja kävin asiasta pörisee siellä sen toimistolla.

Siis,

eihän Nick juttele Kellogin kanssa, vaan ongelma ettei Nickin kanssa voi keskustella?

Itse näkisin että ongelma korjaantuu kun lähtee Nickin kanssa pois, esim. fast travelaa settlementtiin. Siellä sitten juttelee.
Viimeistään jos väliaikaisesti poistaa Nickin companion roolista.

Mulla nyt ei ongelmaa ollut, kun Nickiä en mukaan ottanut koskaan ja kävin asiasta pörisee siellä sen toimistolla.

Aa, tuo Fortti hämäsi. Ratkaisuhan on siinä tapauksessa, niinkuin sanoit, että menee takaisin sinne Nickin toimistolle, ja siellä on myös Piper sillon, ja jupailee sielä. Questitekstihän tai Nick itse sanoo jotain vinkkiä tähän.

Eli, Rahikainen

Mene takaisin Nickin toimistolle Diamond Cityyn ja juttele siellä. En usko että tämä on bugi, vaan Nick lähtee viillettään takasi toimistoonsa jotta questi jatkuu.

Douh! Level 34 tai 35 olen, en muista. Mutta vasta eilen tajusin miten companioneille saa armourit päälle..>;< Pleikkarilla trade ruudussa kun painaa kolmioo ni laittaa päälle.
Noh ei varmaan vaikea arvata mitä sitten tein eilisen pari tuntisen pelisession. Kasailin lutkahtavia, tehokkaita ja hyvännäköisiä varusteyhdistelmiä kumppaneille koko illan.

Dogmeattiä en ole vähään aikaa käyttäny. Vaikka se nyt reteen näkönenkin onkin uuden heavy dog armourin ja päähineen kanssa. Kiinnostaa noi kumppaneiden lyhyet omat sivujuonet selvittää. Ymmärrettävästi koiralla ei sivujuonia ole.

Menee vähän niinkus oikeessä elämässä tuo naishahmoille flirttailu...kaikilta tullu pakit saatana :/ eilen lähdin ihan vaan palloilemaan wastelandiin ja tuli vaikka mitä hienouksia vastaan. Mukava välillä tehdä muutakin kuin vaan vetää fast travelilla paikasta toiseen.

Vähän kokemuksia tähän. Spoileri varoitus.
Riippuu aika paljon charmlevelistä uskoisin. itse sitä nostelin kun otin partyboy perkin että saa rauhassa viinaa vetää ja local leaderin tietty että voi simsiä leikkiä.Toinen akka mulla on affection täysillä. Kun sen läheisyydessä menee nukkuun, saa lowers emprace perkin joka on jonkun aikaa +15%xp bonus. Toinen akka on melkein täydet. Etenkin kun nyt osasin laittaa sille sexyn kokin hatun päähän. Kun sen olen hoitanut, täytyy varmaan joku äijistäkin kaataa. höhö.

Riippuu aika paljon charmlevelistä uskoisin. itse sitä nostelin kun otin partyboy perkin että saa rauhassa viinaa vetää ja local leaderin tietty että voi simsiä leikkiä.Toinen akka mulla on affection täysillä. Kun sen läheisyydessä menee nukkuun, saa lowers emprace perkin joka on jonkun aikaa +15%xp bonus. Toinen akka on melkein täydet. Etenkin kun nyt osasin laittaa sille sexyn kokin hatun päähän. Kun sen olen hoitanut, täytyy varmaan joku äijistäkin kaataa. höhö.

Jos haluaa vähän huijata, niin voi Quicksavettaa siinä vaiheessa kun tulee Flirt vaihtoehto. Sitten vaan loadaa niin kauan, että Flirt onnistuu. Tosin, ainakin tuolla 6 Charismalla suurin osa flirteistä on onnistunut.

Questeissa en tuota ole jaksanut käyttää mutta flirteissä kyllä :)

Douh! Level 34 tai 35 olen, en muista. Mutta vasta eilen tajusin miten companioneille saa armourit päälle..>;< Pleikkarilla trade ruudussa kun painaa kolmioo ni laittaa päälle.
Noh ei varmaan vaikea arvata mitä sitten tein eilisen pari tuntisen pelisession. Kasailin lutkahtavia, tehokkaita ja hyvännäköisiä varusteyhdistelmiä kumppaneille koko illan.
Itse duunaan joka companion armoriin, mihin voi, deep pocketed. :D Nothing else matters. :D
Oikeastaan duunasin muijalle shadowed + deep pocketed leatherit. En tosin tiedä onko shadowed mitään väliä tuolla, koska jos miettii stealthii niin tuntuisi että jos stealth merkkaa noilla niin companion ei kannattaisi koskaan olla mukana jos oma ukko on full stealth. Eihän niiden stealth voisi mitenkään verrata jos itelle painaa jokaisen stealthiin liittyvän statin ja perkin? Eli companion pilaisi sneakit täysin. Vai onko ajateltu että sen komentaa aina odottaa kun ite sneakkaa.

Joku joskus puhui että companion armor olisi vain kosmeettista, mutta en kyllä usko.
Pistin muijan power armoriin, ja se ei kuole koskaan. Näppärää tietty kun ne ei myöskään tarvi fusion coreja.
Toki power armor päällä noi deep pocketed ei merkkaa mitään...

Nyt jonkin aikaa (ekat ~45h en koskenut) mielenkiinnosta pelannut power armorilla, mutta onhan se aivan järjettömän OP. :D
Plus se on jotenkin niin kankeaa, ja etenkin companion ei osaa kävellä yhtään pienemmissä paikoissa armorit päällä.
Sen lisäksi tosiaan noiden perus armoreiden merkitys katoaa, myös companionilla.

Taidan kyllä heivaa tänään pois power armorit, ja hakea vain jos tiedossa jokin oikean iso battle. Jos silloinkaan.

Nyt jonkin aikaa mennyt mielenkiinnosta (ekat ~45h en koskenut) pelannut power armorilla, mutta onhan se aivan järjettömän OP. :D
Sen lisäksi tosiaan noiden perus armoreiden merkitys katoaa, myös companionilla.

Power armor ei kyllä tunnu kovin mielekkäältä varsinkin siinä vaiheessa kun ammuksia on vaikka kumppaneille jakaa. Mieluummin itekki snipailen menemään normikuteissa, niin on vähän jännitystä. Yhden isomman mörkön tapoin armorissa, ja sitten meni maku.

Dogmeattiä en ole vähään aikaa käyttäny. Vaikka se nyt reteen näkönenkin onkin uuden heavy dog armourin ja päähineen kanssa. Kiinnostaa noi kumppaneiden lyhyet omat sivujuonet selvittää. Ymmärrettävästi koiralla ei sivujuonia ole.

Vähän kokemuksia tähän. Spoileri varoitus.
Okei ja mistäs näkee tämän "affectionin"? Pipboysta vai mistä?

Back
Ylös Bottom