Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Se nyt on jo aika tieteellinen kysymys että kumpi kuluttaa vaatetta enemmän, hiki vai liiallinen pesu, mutta ite sanoisin että riippuu treenistä. Ja vaatteesta, ja vuodenajasta.

Mä käyn usein suihkussa myös ennen salia niin ei tartte pestä treenivaatteita kovin usein, kun ripustaa heti kuivumaan:p pidentää vaatteiden käyttöikää kun pesee harvoin. Haistelen ne aina läpi ennen uudelleenkäyttöä.

Itse tuuletan tai laitan pakastimeen/ molemmat. Lähtee pahimmat löyhkät, eniten käytän normi vaatteissa (eli ei pelkästään treeni vaatteissa) farkkujen kannalta tota pakastus/tuuletus taktiikkaa. Joissakin farkuissa myyjät sanoo että ei kannata pestä ensimmäiseen 6 kk pilaa materiaalin herkästi liian tiheä pesu.

Toinen vaihtoehto on että käytän pesuaineen lisäks sitruunaa tai väkiviinaetikkaa.

Suihkussa käynnissä ennen treeniä en näe mitään hyötyä, iho vaan kuivuis itellä ainakin. :D

Moni puhuu salilla käymisestä. Miten musta tuntuu että teistä moni käy salilla? Onks se joku muotijuttu nykyään? Pitäiskö itekkikö?

Juu yleensä siellä tulee pyörähdettyä kattomassa et millanen meno. Eka kerta salilla herätti fiiliksen "ai tätä kutsutaan saliks" sen jälkeen pitää aina vaan käydä siellä ihastelemassa. :)

Moni puhuu salilla käymisestä. Miten musta tuntuu että teistä moni käy salilla? Onks se joku muotijuttu nykyään? Pitäiskö itekkikö?

Mä käyn ainakin niin harvoin tällä hetkellä, että oikein hävettää ja vituttaa. Ei oo kerenny kuukauteen käymään nyt ku 2 kertaa viikkoon. Ja vielä menee toinen kuukausi samallalailla.

En minäkään salivaatteita joka reenin jälkeen pese, varsinkaan kun mä olen tällainen kuiva akka enkä juuri salitreenissä hikoile. Pyjamapainissa tosin sitten hikoilen senkin edestä ja jos ei oma hiki riitä, niin yleensä sitä on reenin päätteeksi myös muutaman muun ihmisen hiet omissa vaatteissa. Ja painikamat pestään kyllä sitte ihan joka treenin jälkeen, ei tartte edes miettiä.

En minäkään salivaatteita joka reenin jälkeen pese, varsinkaan kun mä olen tällainen kuiva akka enkä juuri salitreenissä hikoile. Pyjamapainissa tosin sitten hikoilen senkin edestä ja jos ei oma hiki riitä, niin yleensä sitä on reenin päätteeksi myös muutaman muun ihmisen hiet omissa vaatteissa. Ja painikamat pestään kyllä sitte ihan joka treenin jälkeen, ei tartte edes miettiä.
Pyjamapaini? Tuli vaan mieleen. :D

Mä olen nyt taas viimeaikoina pystynyt käymään salilla kohtalaisen säännöllisesti. Ja jopa tehnytkin siellä jotain. En siis vaan käynyt.
Ja välipäivinä on usein riittänyt motivaatiota tehdä kotonakin treenejä.
Onhan tuo hyvää hommaa vähän nollata ajatuksia ja sehän käy tällä hetkellä enemmän kuin hyvin.

Se nyt on jo aika tieteellinen kysymys että kumpi kuluttaa vaatetta enemmän, hiki vai liiallinen pesu, mutta ite sanoisin että riippuu treenistä. Ja vaatteesta, ja vuodenajasta.

ainakaan pesu niitä ei kuluta

henkilökohtaisella Minällä on jokaviikkoisessa käytössä yli 2v vanhoja teepaitoja jotka pestään 1-2 kertaa viikossa eikä ne ole lähellekkään vielä huonoksi menneitä

ja nämä samat paidat siis myös hikeentyvät kuntosalijumpassa viikottain

ja pestään 60 asteessa

ja paidat ovat hinnat alkean mallia eli noin 4,95e

Niin siis brassijujutsu :D Minäkin muuten käytän toisinaan "huuhteluaineena" väkiviinaetikkaa. Poistaa teknisistä vaatteistakin kivasti lemuja.
Pohdin tuossa juuri lukeneeni, että joku valittaa että treenikuteet haisee. Onkohan noissa matskuissa eroja, kun ei omat teknistä materiaalia olevat kamat ole ainakaan vielä vuodessa alkanut haiseen. Laitan ne toki joka reenin jälkeen heti kuivuun ja pesen noin 2 kerran jälkeen. Perus pesukin on niille tapana tehdä, onely 40-astetta.

Eikä kyllä alkanut edelliset neljä, kerralla ostamaani puuvillaa olevaa hihatonta haisemaan. Vaikka niillä painettu varmasti yli viisi vuotta.

Painettu. Gymillä.

Pohdin tuossa juuri lukeneeni, että joku valittaa että treenikuteet haisee. Onkohan noissa matskuissa eroja, kun ei omat teknistä materiaalia olevat kamat ole ainakaan vielä vuodessa alkanut haiseen. Laitan ne toki joka reenin jälkeen heti kuivuun ja pesen noin 2 kerran jälkeen. Perus pesukin on niille tapana tehdä, onely 40-astetta.

Eikä kyllä alkanut edelliset neljä, kerralla ostamaani puuvillaa olevaa hihatonta haisemaan. Vaikka niillä painettu varmasti yli viisi vuotta.

Painettu. Gymillä.

halvat paidat rupee haisemaan jos pesee neljäskympis, mutta kuudeskympis lähtee myös hajut

tälläisen havainnon olen:tehnyt

Back
Ylös Bottom