Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

paljonko d vitamiinia on
liikaa päivässä? oon nappaillu tässä jo tovin 100-150 mikrogrammaa mutta sitten tormäsin artikkeliin jossa mainittiin että on rasvaliukoinen vitamiini ja siksi liian suurina määrinä käytettynä hyödyt muuttuu haitaks?

Luin eräästä tutkimuksesta, että ihminen "polttaa" noin 40 mikrogrammaa D-vitamiiniä päivittäin jos eletään pimeydessä eikä sitä saada auringosta tai ravinnosta.

Vaikuttaako mitenkään pysäköintivirhemaksuun, jos pysäköintikiellon osoittanut kyltti on ollut lumen peitossa ja niin korkealla, ettei sitä ole ollut mahdollista edes puhdistaa ja tarkastaa?

On asukaspysäköintilupa ja koko alue on täynnä maksullisen pysäköinnin osoittavia merkkejä. Siellä nyt sitten seassa yksi luminen pysäköintikieltomerkki ja tietenkin juuri siihen törppäsin autoni. Sopivasti hämäämässä samalla kieltoalueella oli toinenkin auto. Auto seisoi paikalla vielä sellaisen tovin, ettei edes yhdellä sakolla selvitty. Perkele pitää olla tarkkana jatkossa.

jos on kunnallinen (eli siis oikea pysäköintivirhemaksu) niin aina kannattaa ainakin valittaa. Maksamaan tuon nyt joutuu varmaan aluksi mutta mahdollisuudet saada rahat takaisin on. Jos taas yksityinen niin unohtaisin koko homman ja jättäisin maksamatta.

Kuinka tärkeä kevenneytt treeniviikko todellisuudessa on? Ja kuinka usein se on järkevä pitää?
Jos treenaa todella intensiivisesti niin kevennettyjä tai jopa lepoviikkoja tuntuvat ammattilaiset pitävän 4-6vkon välein. Itse en keventele kun mun treenit on semmosta läpsyttelyä muutenkin. Omaa kroppaa kun oppii kuuntelemaan niin löytyy se sopiva rytmi.

Selvä kiitos. Taidan kokeilla tota 6vkoo kroppaa kuunnellen. Kesästä asti on ollu reissua yms jollon on tullu taukoviikkoja tasasin väliajoin ja nyt on pitkä putki ilman mitään.

Millä kielellä laittaa työhakemus, kun ilmoituksen väliotsikot ovat suomeksi, kappaleiden tekstit englanniksi, ja nettihakemuslomake molemmilla kielillä? Paikka suomessa.
PS. on kyllä niin paska nettihakulomake että jätän kohta hakematta ihan sen takia.

Kuinka tärkeä kevenneytt treeniviikko todellisuudessa on? Ja kuinka usein se on järkevä pitää?

Kropassa tapahtuu ns. superkompensaatio silloin, kun kovan harjoittelun jälkeen tulee kevyempi jakso. Ja juuri sen aikana tapahtuu kehitys. Että todella järkevää on pitää, jos oikeasti treenaa kovaa (sellainen perusjumppa ei ehkä tässä tapauksessa täytä kovan treenin tunnusmerkistöä).

Selvä kiitos. Taidan kokeilla tota 6vkoo kroppaa kuunnellen. Kesästä asti on ollu reissua yms jollon on tullu taukoviikkoja tasasin väliajoin ja nyt on pitkä putki ilman mitään.

Ei siinä peruspunttaaja paljoa menetä vaikka pitäisi viikon totaalitauon, itse ainakin huomannut sinä aikana kehityksen olleen parhainta. Tosin nekin tauot on olleet kipeänä olon tms. vuoksi.
Näissäkin taitaa olla todella paljon yksilökohtaisuutta ja kuinka "edistynyt" on, itse olen omasta mielestä vasta-alkaja joka vielä opettelee asioita eikä osaa kuunnella omaa kroppaa oikein.

Jos ostaa esimerkiksi t-paidan joltain yksityiseltä netissä, tuleeko postikulut maksettavaksi siinä kohtaa, kun paketti lähetetään lähettäjälle vai maksanko minä ne postiin pakettia noutaessa ?
Jos sovit, että paketti tulee postiennakolla, niin maksat paketin koko hinnan noutaessasi sitä postista. Jos paketti lähetetään normaalisti, niin maksat lähettäjälle tuotteen ja postikulut, ja lähettäjä maksaa pakettia lähettäessään postituksen kulut eikä sinun tarvitse muuta kuin hakea se postista.

Yön pimeiden tuntien pohdintoja. Poliisinhan on aina ilmoitettava kiinniotetulle kiinnioton peruste. Jos poliisi poimii kännisen tien varresta ja tämä rupeaa tivaamaan syytä miksi joutuu putkaan, niin onko juridisesti riittävä peruste, että poliisimies ilmoittaa että henkilö on kiinniotettu poliisilain perusteella. Vai pitäisikö tuohon olla jokin tarkempi perustelu.

Mitä voi tehdä asiassa kun naapuri ei kestä asumisen ääniä ja tulee inisemään jos hieman voimakkaammin kuuntelee musiikkia kaiuttimista, jotka ovat sitä varten tehty?! Jos hän haluaa niin saako potkaistua meidät pihalle ihan tuosta vain kun asun avokin kanssa vuokralla ja hän todennäköisesti omassa asunnossaan. Oon ihan pihalla, että mitä täällä voi tehdä ja mitä ei.. Joskus meidän astianpesukoneen tyhjennys sai naapurin tulemaan valittamaan että mitäs te teette kun moinen meteli kuuluu. Pistää vihaksi tollanen ja toisaalta tekis mieli kääntää tunniksi nää vehkeet lähelle maksimia ja lähtä ite pois asunnosta, mutta en ole pahantahtoinen ihminen. Pahoittelen huonoa ulosantia jo valmiiksi jos joku ei saa selvää.

Back
Ylös Bottom