Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Oikea kysymys oikeeseen ketjuun ; Onko V.I.P:n osto sen arvoista ? Pohdin tässä josko ostaisi vuoden vipit, saisi ainakin mielenkiintoista luettavaa ja ei ole mitenkään yli hinnoiteltu.

Kysymyksesi sai nolotuksen aikaiseksi. Olen ollut VIP 2004 lähtien ja viime vuonna taisi päästä umpeutuvan koska olen laiska läski. Nyt kun tuon luin niin tuli katuma ja lähti 2+2 vuotta jatkoa jo ihan vaan pienenä kiusana mikelle että joutuu erikseen 'customina' merkkaamaan.

Arvoista? Riippuu mitä arvostat. Tukena projektille - kyllä. Jos olet kyseenalaisen huumorintajun omaava chattailijä, jo irc-kanava sen arvoista - hyvin mahdollista. Muut VIP edut - itseasiassa en tiedä. Ulkosuomalaisena ns. lokaalieduista ei niin pääse nauttimaan ja vuosikymmenen jälkeen lähinnä ärsyttää kun jotkut palstan osat ei aukea.

Mutta olenhan vähän muutenkin outo, esim. Mayors ryn jäsen enkä ole kertaakaan salilla oston jälkeen käynyt vaikka treenasin siellä vuosia sitten, edes Suomessa asumisensa aikana vaikka olin ihan siinä vieressä töissä. Tilasin toki hupparit ja t-paidat :P

Ajokorttihan pitäisi aina palauttaa uuden tullessa. En koskaan palauttanut A1 korttiani ja väliaikaisessa B kortissani oli virhe sekä pysyvässä, puuttui yksi merkintä. Minulle lähetettiin uusi kortti ja nyt ajokortteja on 4. Näkyykö se jossain ettei vanhaa korttia palauta, onko sillä edes mitään merkitystä palauttaako vanhaa?

Ajokorttihan pitäisi aina palauttaa uuden tullessa. En koskaan palauttanut A1 korttiani ja väliaikaisessa B kortissani oli virhe sekä pysyvässä, puuttui yksi merkintä. Minulle lähetettiin uusi kortti ja nyt ajokortteja on 4. Näkyykö se jossain ettei vanhaa korttia palauta, onko sillä edes mitään merkitystä palauttaako vanhaa?

Kaipa sieltä vaaditaan korttien palautusta, jos niillä missään on edes ylhäällä ettet ole palauttanut. Voisikohan palauttamisen merkitys liittyä väärentämiseen tai johonkin. Varmaa tietoa ei itsellä ole.

en tiedä seurataanko tuota millään tavalla, mutta itse olin hakemassa uutta korttia 10v sitten ja kun kysyttiin, että missä on vanha? Sanoin, että se on neljässä osassa kotona. En saanut uutta korttia ennen kuin olin palauttanut vanhan kortin palaset.

Toisaalta kyseisen kortin hävitin, ajelin ilman korttia jokusen vuoden ja sitten ajoin prätkäkortin. Uutta korttia hakiessa ilmoitin vanhan hävinneen, uuteen korttiin ei tullut "kaksoiskappale"merkintää kun ajokorttiluokka vaihtui. Joku katoamisilmoitus tms. tuosta vanhasta kortista silti tehtiin.

Miksi kaikki kuntosalit joissa mennään kulkuluvalla ei ole 24/7 auki? Mulla on vuosijäsenyys ja henkilökunta on paikalla vain ryhmäliikuntatuntien aikana ja muuten kuljetaan kortilla. Meidän salille pääsee 05-21:30. Miksi ei pääse sillon kun haluaa?

Miksi kaikki kuntosalit joissa mennään kulkuluvalla ei ole 24/7 auki? Mulla on vuosijäsenyys ja henkilökunta on paikalla vain ryhmäliikuntatuntien aikana ja muuten kuljetaan kortilla. Meidän salille pääsee 05-21:30. Miksi ei pääse sillon kun haluaa?

Mietin tuota kerran ja kysymällä se selvisi. Ei kuulemma kannata. Kävijöitä on todella vähän ja valojen ja muiden sähkövermeiden ohjauksen kannalta on paras, että menevät automaattisesti kiinni puoli tuntia salin sulkeutumisen jälkeen. Esimerkiksi valot kuluttavat jo sen verran paljon sähköä kun ovat yön päällä, että tarvii useampi kausikortti myydä, että kuittaantuu.

Kuulin omaan ravintotietämykseen perustuen vuoden vitsin. Ei tapahtunut itselle, mutta onko kukaan ikinä kuullut lääkärin suusta, että liika proteiini aiheuttaa maha/oksennustaudin? Eli ymmärrän, että ruuansulatus ei heti suorilta siedä vaikka 5g proteiinia / paino kg, mutta että laatta lentää muutamaman rahkasta:face: Proteiinia tulee hänelle jopa alle tai maksimissaan 2g/paino kg.

Oli tämä hupidiagnoosin saanut, kertonut syövänsä muutaman rahkan päivässä ja oli sitten kerrottu että loppuu tuollanen ja nyt syömään jotain epäterveellistä, kuten pullaa ja croisantteja. Nämä kuulemman imeytyvät hitaasti ja auttaa asiaa ja maha saa aikaa rauhoittua. Yksityinen lääkäriasema vielä kyseessä.

Sanon vain että: Mitä vittua!

Edit: Sitten vielä kyseenalaistettiin, että miksi en kyseistä diagnoosia usko, hänhän on lääkäri :worship:

Mietin tuota kerran ja kysymällä se selvisi. Ei kuulemma kannata. Kävijöitä on todella vähän ja valojen ja muiden sähkövermeiden ohjauksen kannalta on paras, että menevät automaattisesti kiinni puoli tuntia salin sulkeutumisen jälkeen. Esimerkiksi valot kuluttavat jo sen verran paljon sähköä kun ovat yön päällä, että tarvii useampi kausikortti myydä, että kuittaantuu.

Lisäksi monissa paikoissa siivotaan yöllä.

Vanha ajokortti pitäisi palauttaa uutta hakiessa siksi, ettei niitä olisi useita hallussa samaan aikaan. Koska jos menetät jostain syystä (ylinopeus, rattijuopumus) korttisi, niin silloin sulle jää vielä käteen toinen, joten perusratsioissa (kun ukot on tien varressa eikä katso tietojasi koneelta) voit ehkä päästä sen turvin livahtamaan, vaikka ajokiellossa olisitkin, koska välttämättä konstu ei kiireessä katso kyseisen vanhan ajokortin tietoja tarkemmin.

Tietojärjestelmistä kyllä näkyy, missä kortti on, siis onko asiakkaan hallussa vai poliisilla/poistoon mennyt. Ihme sinänsä, ettei sua ole vaadittu palauttamaan vanhoja uutta hakiessa, niin yleensä kyllä tehdään.

Ja jos ihminen kadottaa ajokorttinsa (tai se varastetaan), niin siitä täytyy tehdä sekalaisilmoitus ja "etsintäkuulutus" poliisin järjestelmiin ennen kuin uuden kortin voi tilata. Tämä siksi, että jos vanha kortti tuleekin jossain vastaan (väärissä käsissä tai joku löytää ja vie poliisille), niin tiedetään mikä sen tila on ja se voidaan hävittää (koska onhan se toisaalta voimassaoleva, eikä ihmisellä voi olla kahta voimassaolevaa ajokorttia samaan aikaan).

Vanha kortti tai katoamisilmoitus vaaditaan. Mä kun ajoin prätkäkortin vasta pari vuotta BC:n jälkeen niin sitä kyseltiin. Sattumalta tuo pikkuveli on kuitenkin just sen verta nuorempi, että omas kovan tarpeen papereille ja tein sitten vanhasta kortista katoamisilmoituksen ja sitä vastaan sai uuden kortin. Rikos on vanhentunut.

.

Ja jos ihminen kadottaa ajokorttinsa (tai se varastetaan), niin siitä täytyy tehdä sekalaisilmoitus ja "etsintäkuulutus" poliisin järjestelmiin ennen kuin uuden kortin voi tilata. Tämä siksi, että jos vanha kortti tuleekin jossain vastaan (väärissä käsissä tai joku löytää ja vie poliisille), niin tiedetään mikä sen tila on ja se voidaan hävittää (koska onhan se toisaalta voimassaoleva, eikä ihmisellä voi olla kahta voimassaolevaa ajokorttia samaan aikaan).

Kyllä tilata voi ennen kuin on mitään ilmoituksia tehnyt. Tai olen ainakin minä olen siinä onnistunut. Hakisessa sen perään on sitten kyselty ja tarvittaessa tehty katoamisilmotus.

Prätkäkorttia kun olin hakemassa sain kortin ja sitten piti mennä vielä toiselle luukulle tekemään katoamisilmotus. Ilmoituksen vastaanottanuyt poliisi oli kyllä mainio. Kyseli, että missä ja milloin on kadonnut yms niin minä meinasin, että vuosia sitten eikä aavistustakaan mihin. siihen hän lakonisesti vaan totesi, että jos mä laitan tänne vaikka maaliskuu 20. Vuodesta ei ollut juttua :D. Passas mulle ok.

Onko lakiteknisesti oikein, että taloyhtiö lähettää laskun 5 päivää ennen eräpäivää? Eli tuli tänään ja eräpäivä 31.1. Lisäksi jos jää maksamatta eräpäivään mennessä, tulee huomautus alle viikossa?

Kuluttajille pitää olla 14vrk maksuaika ja huomautusmaksulle myös 14vrk. Jos siis kyse on normaalista laskusta.

Voiko titaaninen lävistyskoru olla kirurginteräksistä tummempi ja himmeämpi, tai onko titaanisten korujen sävyissä eroja? Ostin siis nettikaupasta lävistyskorun, jonka piti olla titaania, mutta sen sävy ihmetyttää vanhaan koruun verrattuna (joka on joko titaania tai terästä) ja heräsi epäilys, että olenko saanut jotain roskametallia olevan korun. Mulla on kohtuu tuore lävistys, en siihen viitsisi tunkea mitään allergiametalleja. Luulin siis titaanin olevan vaaleaa metallia, samaa sävyä tai vaaleampi vanhan korun kanssa.

Onko lakiteknisesti oikein, että taloyhtiö lähettää laskun 5 päivää ennen eräpäivää? Eli tuli tänään ja eräpäivä 31.1. Lisäksi jos jää maksamatta eräpäivään mennessä, tulee huomautus alle viikossa?

On käsittääkseni oikein, joskaan ei kovin kohteliasta. Pääsääntöisesti saatava on maksettava vaadittaessa, jos ei muuta ole sovittu. Eri asia on sitten, milloin saadaan ryhtyä vaatimaan viivästyskorkoa tai perintäkuluja.

Kuluttajansuojalaki ei muuten koske asunto-osakeyhtiön ja osakkaan välisiä asioita.

Voiko titaaninen lävistyskoru olla kirurginteräksistä tummempi ja himmeämpi, tai onko titaanisten korujen sävyissä eroja? Ostin siis nettikaupasta lävistyskorun, jonka piti olla titaania, mutta sen sävy ihmetyttää vanhaan koruun verrattuna (joka on joko titaania tai terästä) ja heräsi epäilys, että olenko saanut jotain roskametallia olevan korun. Mulla on kohtuu tuore lävistys, en siihen viitsisi tunkea mitään allergiametalleja. Luulin siis titaanin olevan vaaleaa metallia, samaa sävyä tai vaaleampi vanhan korun kanssa.

Titaanikorut voivat olla tummia tai vaaleita. Olen nähnyt esim. aika tumman titaanisormuksen.

Esim. Suokon sivuilta näkee tuota väriskaalaa. En usko, että niillä mitään roskametallia titaanina myydään. (Toki siellä on siis sellaisia, missä on mukana esim. hiilikuitua mutta on siellä ihan pelkästään titaanisia eri sävyisinä.)

Jos haluaisi käydä laittamassa hampaat suoriksi yksityisellä, niin paljonkohan tämä lysti maksaa? Kellään muutenkaan kokemusta vanhemmalla iällä oikomishoidosta?

Back
Ylös Bottom