Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuohon mun kyykkäilyyn ja selkäkipuun kommenttia? Eli kaikki ok vai teenkö jotain väärin?
Mitä pitää muuttaa?
Selkä pyöristyy ja molemmissa suorituksissa näkyy pieni "eteenkippauksen" riskihetki. Onko vika heikoissa etureisissä ja huonossa liikkuvuudessa vai missä? Low bar -meininki on tarkoituksellista, mutta kaikkea muuta pitänee korjata.
Videoin kyykyn. Ottaen huomioon etten ole epäillyt mitään kovin isoja ongelmia (ei kipuja), niin karmeaahan se oli.
Videolla 65 kg ja 70 kg kokeilut, normaali sarjapaino on noin 55-62,5 kg mutta ei se paljon nätimpää taida silloin olla.
Mitä pitää muuttaa?
Selkä pyöristyy ja molemmissa suorituksissa näkyy pieni "eteenkippauksen" riskihetki. Onko vika heikoissa etureisissä ja huonossa liikkuvuudessa vai missä? Low bar -meininki on tarkoituksellista, mutta kaikkea muuta pitänee korjata.
(En saanut videota tuolta tinypicistä suoraan tähän upotettua, pahoittelut.)
Ämmä kyykkää
Kiitos kaikista vinkeistä!
Kiitoksia hirveesti kaikille kommenteista. Huomenna testaamaan niksejä. Oon kyllä tosi jäykkä ja näin on ollut koko ikäni. Lonkankoukistajat ja takareidet ihan törkeen kireet. En tiä miten paljon venyttelyillä saa aikaan, mutta vähille ne on jääneet, aivan liian vähille. Toinen pojistamme saanut valitettavasti samat geenit. Pitäiskö kokeilla sitä boksikyykkyä, vai mikä sen perimmäinen idea on? Toi nimimerkki kierojalan video vaikutti kyllä hyvältä.
Mä väitän, että suurin syy on heikossa keskikropassa. Miten treenaat sitä? Myös tuomalla se tanko ylemmäs, selän suorassa pitäminen helpottuu..
Varmaan nuo beginnerin kaksi muuta ehdotustakin voivat pitää hyvin paikkansa, ei ole oikein "asentoaistia" kyykyn pohja-asennossa ja luulen aina olevani pystymmässä kuin näemmä oikeasti olen. Eli asennonhakuharjoituksia peliin video/peili apuna ja liikkuvuusharjoituksia kotona?
Tänään tein mave vitosia eli mulle suht raskailla painoilla. Parissa ekassa sarjassa meinas alkaa pyörryttää 2-3 toiston jälkeen ja niinkun arvaatte, loppusarja oli aika nihkeetä. Sitten seuraavassa sarjassa tein niin että laskin painon aina paljon nopeammin/ lähes pudottamalla maahan ja hengitin pari kertaa edestakaisin ennen seuraavaa nostoa, mikä auttoi huomattavasti asiaa. Tän jälkeen sain jopa vikoihin sarjoihin lisätä painoa, kunhan tosiaan pidin hengitystauot välissä.
Onko tämä ok taktiikka ts. onko siitä kehityksen kannalta jotain haittaa, jos negatiivinen vaihe on nopeampi ja toistojen välillä tulee pieni tauko?
Tai onko muita vinkkejä pyörrytyksen estoon?
Mul on kans mavessa ton alaslasku vaiheen kanssa ongelmia. Eilen vedin ekan kunnon mave treenin, ja siinä tarkkailin samalla tekniikkaa kaverin kuvatessa, niin ranka pysyy ihan hyvin kasassa yms. mut alaslasku vaihe on ihan perseestä.
Onks se negatiivinen vaihe ees kauheen tärkeä täs liikkeessä? Jotkut lyhyet sarjat(2-5) isommilla painoilla sujuu paljo paremmin, ku pitkät sarjat missä saa vääntää ihan muna huurussa, ja menee paikat ihan solmuun. Mitä jos vaan vetelis jtn lyhyt sarjaa pääasiassa ja pudottas tangon aina maahan? Vähän restpausea siihen päälle yms. Maximi jtn 110-120 mut 90kg painaa jo aika paljon.
Restpausella meinaan ettei oo mikään kiire suorittaa sarjaa, vaan saatan henkisesti & fyysisesti valmistautua sen n.5 sekunttia toistojen välissä. Käytinkö termiä väärin :O? En handlaa bodyslangia ehkä täysin.
Mut miksi se on vain konsentrinen, Kyllähän siinäkin ne kuormitettavat lihakset käy läpi myös essentrisen vaiheen? Vai meinasitko juurikin, että se essentrinen vaihe ei ole olennainen tässä? Eli voin ihan suosiol vetää sen tangon maasta seisomis asentoon, ja ylhäällä pudottaa maahan -->repeat? Joo ja mähän suorastaan paiskon jos siltä tuntuu, NOONE CAN STOP ME. Lattia kestää minä en ;D.