Sä et kato pesupallo ymmärrä että kymmenen äijän korjaamo koneistamo jossa oot tehnyt isäs kans duunia koko ikäs, on helposti satojen tuhansien arvoinen verotus arvoltaan. Vaikka siellä kassassa ei mitään miljoonia olekkaan. Sen verran että palkat pystyy maksamaan.Se, joka on omaisuutensa tienannut voi sen kanssa muuttaa mihin haluaa ja verotuksensa suunnitella lain puitteissa täysin vapaasti. Sitä en ainakaan itse ole ollut kiistämässä.
Itse voin kyllä luvata, että jos minulle annettaisiin satojen miljoonien omaisuus tekemättä itse mitään asian eteen niin en kulkisi kyllä mediassa tai keskustelupalstoilla itkemässä kovaa kohtaloani tai valtion pahuutta. Pitäisin turpani kiinni ja nauraisin koko matkan pankkiin.
Miltäs tuntuis periä duunipaikka ja maksaa siitä omakotitalon hinta. Jos jätät maksamatta niin tiedät olevas työtön ja omas ja isäs duunit valuu hukkaan. Jos satut saamaan pankista lainaa niin saat sen maksetuks kuin minkä tahansa omakotitalon kuka tahansa duunari.
Luuletko että jollekkin tuollaiselle korjaamolle löytyy ostaja ja perillinen voi lähteä rahojen kanssa karibialle.paskat.
Tästä yleensä yrityksien perimisessä on kyse, ei satojen miljoonien firmoista. Joissa on toki oma ongelmansa, rahoittaja voi ainoastaan olla pääomasijoittaja joka saattaa olla vaikka ulkomaalainen. Ja sitä itkijä perijää ehkä oikeasti harmittaa sukufirman meneminen pörssiin eikä siinä miljoonat lohduta. Sitähän ei vassarit ja demarit koskaan ymmärrä että vaikka yrityksen tehtävä on tehdä rahaa, moni pyörittää firmaa muustakin syystä kuin rahasta. Esim. Halusta olla paras.