Huvittavaa tämä ainainen vääntö.
Itse en puhu kummankaan puolesta, vaikka tavoitteeni ovatkin crossfitin kaltaiset. Kyllä tuo bodaajien mollaus on osittain katkeruutta siitä, että ei se coopperi välttämättä kulje ihan crossfitharrastajien tapaan jne. Mutta en kyllä crossfittiäkään lajina täysin ymmärrä. Painnonnostoliikkeet eivät ole tarkoitettu crossfitinkaltaiseen toimintaan, suorastaan typerää touhua. Keskittykää enemmän siihen voiman kehittämiseen salilla ja hakekaa se crossfitfiilis vaikka juoksemalla iso ylämäki 10 kertaa ylös alas.
Ja jotenkin tuntuu, että tämä crossfitbuumi naisten keskuudessa johtuu siitä, että ei oltaisi muka niin ulkonäkökeskeisiä. Oikeasti pelätään isoja lihaksia ja sitä, että leimataan ylimieliseksi kehonmuokkaajaksi. Piiloudutaan "voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta" -sloganien taakse.
Hieno tavoite crossfitissä siis on, mutta sen saavuttaminen on paljon helpompaa ja järkevämpää toista kautta. Eli voima- ja kestävyystreenit erikseen. Tottakai sitä voi sitten kuntopiiriäkin silloin tällöin vedellä, mutta ilman noita kippihelpotuksia. Jos haluaa ottaa ittestään mittaa kisoissa, ni säästää ne kipit sinne sitten, ei treeneihin.
Crossfittreenit ovat ihan hyviä kunnon mittapuita. En suosittele siis crossfittiä itse treeniksi, vaan esim. kerran kaks vuodessa vois koittaa millasessa overaalikunnossa sitä oikeen on.
Ja en mä bodaustakaan ole ihan täysin ymmärtänyt. Tuntuu, että se on ihmisille, jotka eivät osaa urheilla oikeasti, niin sitte bodataan. :D Onhan se nyt tietty hieno olla hyvässä lihassa, mutta onko se maksimilihan tavoittelu sitten muun kunnon kustannuksella tavoittelemisen arvoista.
No kumpikin nyt varmasti on parempi vaihtoehto kuin maata sohvalla. Itse kuljen kultaista keskitietä, ja keho ja mieli lepää.