SIC-
VIP
Sulla oli unohtunu yks oleellinen juttu, korjasin![]()
Minä olen sinuakin kyynisempi ja väitän, että rahat jaetaan hyvä veli -ringin yrityksille.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sulla oli unohtunu yks oleellinen juttu, korjasin![]()
Oikein suomalainen malli : verotetaan nostamattomia voittoja joka ei tue yritysten varallisuuden kasvua ja sitten sama raha veivataan hirvittävän organisaation kautta takaisin yrityksille. Ainut mitä tapahtuu on että ylläpidetään valtion valtavaa tuki himmeli koneistoa joka ei tuota koskaan yhtään mitään.
Yhteisöveron tuotto on melko tarkalleen sama kuin yritystukien määrä. Eli jos molemmat poistettaisiin, päästäisiin kannattavilta yrityksilte kannattamattomille tuloja siirtävästä mekanismista, siihen liittyvästä korruptiosta ja ekstrana voitaisiin lakkauttaa mm. Tekes kaikkine hallintokuluineen. Puhumattakaan siitä, kuinka paljon työaikaa säästyisi yrittäjiltä, kun ei tarvitse täyttää tukilappuja.
Ei-sosialistisen oikeistopuolueemme entinen puheenjohtaja ja pääministerimme on kuitenkin uusliberalistiseen tyyliinsä toista mieltä, koska eiväthän yritystuet ole keneltäkään pois. Noh, onneksi kaikki yritykset eivät ole vielä karanneet lahden yli Viroon, niin ehdittiin niitä verottamalla ostaa konkurssikypsä telakka. Uskon vakaasti, että viimeisen parin vuosikymmenen trendi siitä, että laivat kannattaa tehdä lähellä sijoituskohdettaan halvan työvoiman maassa, menee aivan pian ohi ja voitamme kaikki.
Ei-sosialistisen oikeistopuolueemme entinen puheenjohtaja ja pääministerimme on kuitenkin uusliberalistiseen tyyliinsä toista mieltä, koska...
Itse asiassa ystävämme valtio estää. Varainsiirtoverolla.
Tähän kun heitetään lisäksi päälle vielä tämä: Maistuisiko kolmen prosentin osinkovero? - Uutiset - Talouselämä
Eli osinkovero voitaisiin laskea vain 3%:n! Miettikääpä yrittämistä (ja sijoittamista!) ympäristössä, jossa yhteisöveroa ei ole ja osinkovero olisi jotain 3-5% (vähän isompi luku vaikka vassareiden hiljentämiseksi) . Kyllä vaan yrityselämä piristyisi ja aidosti kannustettaisiin yksityisiä sijoittamaan.
Mä olen täysin samaa mieltä tän kirjoituksen kanssa.. Joku aikaa sitten olin perustamassa yritystä oy ja siinä kyllä pääsi tutustumaan näiden suojatyöpaikkojen meininkiin..Tämä Suomen yritystukijärjestelmä on todella hämmentävä. Ainakin näin yrittäjän näkökulmasta. Tukea jakavia instansseja on käsittämätön määrä ja jokaisella tuntuu olevan omat sääntönsä. Jokaiselle tukea jakavalle poppoolle pitää täyttää eri pumagit ja hankekuvaukset.
Tukea saadakseen yrittäjä täyttää muutaman kaavakkeen ja tekee hankkeestaan kuvauksen, josta tuesta päättvä virkamies ei ymmärrä luonnolisesti yhtään mitään. Ei tietekään voi vaatiakaan, että virkamiehet joka alalta kaiken ymmärtäisivät.
Kun hanke on lopuillaan täytyy hakijan luonnolliseti kopioida omasta hakemuksestaan hankkeen tavoitteet ja kertoa, onko tavoitteet toteutuneet vai ei. Arvatkaa, mitä kerrotaan? Sekä hakemuslomakkeita että selvityksiä hankkeen valmistumisesta plaraa jokaisessa Suomen maakuntakeskuksessa liuta ELYn, TEKESIN ja Finnveran virkamiehiä. Lisäksi tukea jakavat myös jotkut ministeriöt. Yhdelläkään näistä virkamiehistä ei ole minkäänlaista kompetenssia arvioida tuettavan hankkeen toteutumismahdollisuuksia tai järkevyyttä ylipäätään.
Koko yritystukijärjestelmä on olemassa vain niitä jakavien organisaatioiden työllistämiseksi. Tismalleen sama vaikutus saataisiin aikaiseksi joko alentamalla yhteisoveroprosenttia tai hyväksymällä investoinneille lyhyemmät poistoajat.
Sitä että ammattiliittojen mennyt vaikutusvalta on rakentanut moisen hevonpaskahimmelin. On vahvasti liittojen edun mukaista, että kansa käsittää ansiosidonnaisen liiton kassan varoistaan maksamaksi etuudeksi.
Vaikka todellisuudessa siis ansiosidonnaiseen käytetään kaikkien maksamia (pakollisia eli veron kaltaisia) työttömyysvakuutusmaksuja.
Liiton/Loimaan kassan jäsenyys on vain pääsylippu edun piiriin, liiton kassa ei etuutta kuitenkaan omista varoistaan maksa.
Ansiosidonnainen katetaan palkansaajien maksamilla työttömyysturva- ja työttömyyskassamaksuilla.
.
Tämä maa ei kannusta yrittämiseen, työntekoon eikä säästämiseen sijoittamalla. Kannustus on enemmänkin loisimiseen ja perseilyyn.
Karu arvio: Eurooppa on lamaakin pahemmassa tilanteessa - Uutiset - Talouselämä
Veikkaan että tulee vielä kylmä talvi tai pari ennenkuin Euroopassa menee taas hyvin..
Washington Postin johtavan talouspolitiikan toimittajan Matt O'Brienin mukaan Euroopassa on toteuttu liian tiukkaa finanssipolittista säästöohjelmaa ja pidättäydytty rahapolittiista elvytetyksestä.
Ei paljoa naurata mut olishan aivan.... :DTaas tämmöistä perinteistä toimintaa virkamies Suomelta missä ei ymmärretä pätkääkään liiketoiminnasta:
Jäispä edes itselle. :D*Ministeriössä suositellaan muun muassa 900 euron takuukuukausipalkkaa. Se raha pitää jäädä käteen asumisen, liikennekulujen, ruokien, matkalippujen ja kaikkien näiden jälkeen.
Saa kyllä poimia aivan vitusti mustikoita jos meinaa että 900 e kulujen jälkeen jää..
Mä olen joskus pentuna mennyt mökillä ämpärin kanssa metsään. Taisin poimia koko päivän eikä ihan tullut täyteen.
Mitähän siitä olisi saanut ehkä 15 euroa kerta 10 l ämpäri kyseessä.. Tosin en käyttänyt poimuria. Hyttysiä oli perkeleesti ja paarmoja suoraan sanoen v***sti
Varmaan kokeneet poimijat kunnon välineillä pohjoisen marjaisissa erämaissa saa kunnon sadon mutta ei toi ainakaan etelä-Suomessa ketään elätä.
E: taitaa ainoat poimittavat mistä potentiaalisesti tienaa, kasvaa golfkentillä..
Tulospalkkaus ei tosiaan sovi kaikille. Se thaikku, jolle rahalla on arvoa, ei ehkä näe noita raporttisi kauheuksia yhtä suurina ongelmina.Saa kyllä poimia aivan vitusti mustikoita jos meinaa että 900 e kulujen jälkeen jää..
Mä olen joskus pentuna mennyt mökillä ämpärin kanssa metsään. Taisin poimia koko päivän eikä ihan tullut täyteen.
Mitähän siitä olisi saanut ehkä 15 euroa kerta 10 l ämpäri kyseessä.. Tosin en käyttänyt poimuria. Hyttysiä oli perkeleesti ja paarmoja suoraan sanoen v***sti
Varmaan kokeneet poimijat kunnon välineillä pohjoisen marjaisissa erämaissa saa kunnon sadon mutta ei toi ainakaan etelä-Suomessa ketään elätä.
E: taitaa ainoat poimittavat mistä potentiaalisesti tienaa, kasvaa golfkentillä..
Ja kun ottaa mukaan muutkin marjat, niin kyllä marjoista rahaa irtoaa aivan eri malliin kuin työkkäristä. Itse teininä suorastaan yllätyin, kuinka tilavuusyksiköissä mitattuna nopeasti variksenmarjoja kerää. Niitä rouhiessa kun saavi täyttyi tunnissa. Toki täyttä työtähän se aina on.Noh noh.. Etelässä saa helposti mustikka ämpäristä 50€ siivottuna, poimurilla JOS on marjaa hyvin ei mene tuntiakaan siihen ämpärin poimimiseen, ämpärillisen siivoamiseen koneellisesti (pölynimuri siivoaja) saa ämpärin menemään 20-30minuuttiin.
Puolukka ämpäristä saa täällä 30€ ja oma ennätys on 10min ämpäri täyteen, puolukka on myös huomattavan paljon helpompi marja putsata kuin mustikka, koneellisesti ämpärillisen putsaukseen ei mene kuin 5-10min.
PK seudun marjamaastoista ei ole hajuakaan mutta eipä tarvitse kun 50km ytimestä siirtyä eteenpäin ja alkaa marjaa löytymään.
PS: olen itse poimimalla tehnyt muutamia tuhansia € eli tiedän varsin hyvin mistä puhun.
edit: Oli muuten juttua Thaikuista ja marjastuksesta olikohan jotain 120kg ennätys minkä thaikku repi roskaista mustikkaa päivässä.