Se menee mielestäni elitismin puolelle ja rikkaiden touhuksi, jos ois varaa syödä päivittäin ulkona ravintolassa (mäkkiä ei lasketa).
Joka päivä ravintolassa lounassetelillä. Oon vissiin kunnon raharikas.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se menee mielestäni elitismin puolelle ja rikkaiden touhuksi, jos ois varaa syödä päivittäin ulkona ravintolassa (mäkkiä ei lasketa).

Selvennykseksi. Tarkoitin syömistä kunnon ravintolassa viinilasin kera.Joka päivä ravintolassa lounassetelillä. Oon vissiin kunnon raharikas.![]()
Selvennykseksi. Tarkoitin syömistä kunnon ravintolassa viinilasin kera.
Vai miten arvokkaan lounassetelin saat...
Saksan satsaus uusiutuviin onkin ollut pitkällä tähtäimellä fiksua.
Mutta mites se, että sopivasti Fukushiman yhteydessä ilmoittivat luopuvansa fissioydinvoimasta, mutta sujuvasti jättivät mainitsematta, että korvaavat sen kivihiilellä? Fiksua kokonaisuuden kannalta vai ihan vain törkeää populismia? Vihreiden pahin typeryys on hirttäytyminen loputtoman kielteiseen ydinvoimakantaan. Ydinvoima on kumminkin paljon pienempi paha, kuin kivihiili.
Selvennykseksi. Tarkoitin syömistä kunnon ravintolassa viinilasin kera.
Vai miten arvokkaan lounassetelin saat...
Ja siis minä ilmaisin mielipiteeni suomen tilanteeseen nähden.Ei tuossa ulkona syömisessä ole mitään elitismiä. En edes muita milloin viimeksi keittiössäni olisi kokkailtu. Suomessa tilanne tosin voi olla toisin, 4koska suomlaisten ostovoima on heikko ja jo työ puolityhjä viinilasi on verotettu kohtuuttoman kalliiksi.
.^ vastaava homma Pekingissä, missä kuulemma jengi ei juurikaan kokkaile kotona mitään vaan syövät aina ulkona. Tähän vaikuttaa toki sekin että tekevät pitkää päivää josta iso osa kuluu ruuhkassa mutta joka tapauksessa näyttää olevan varaa.

Saksassa kun olin duunissa söin kyllä ulkona varmaan 4 kertaa viikossa.
Muutenkin olen periaatteesta vuosia yrittänyt ostaa kaiken mahdollisen ulkomailta enkä mitään ei-pakollista suomesta.

Olin viime viikolla Lontoossa, jossa sielläkin porukka syö pääosin ulkona illalliset. Ravintoloiden hintahaitari on todella leveä, joten kassan palkallakin syönee hyvin, vaikka varmaankin eri paikassa kuin missä futisseurojen omistajat kokoontuvat. Stereotypioista poiketen Lontoossa saa todella hyvää safkaa ja hintataso on esim. Suomeen verrattuna hyvin kohtuullinen. Poislukien Helsingin ydinkeskusta, missä ravintoloiden välillä on aitoa kilpailua asiakkaista, on Suomessa ravintolaruoka paitsi tulotasoon nähden kallista, myös hyvin usein laadultaan kunnianhimotonta roskaa.
Olen radikaalisti vähentänyt kotimaassa matkustamista sen takia, ettei vaan pää eikä perse kestä maksaa huoltoasematason ateriasta kolmea-neljää kymppiä per lärvi plus juomat päälle.
Oli pakko regata kun on niin älyvapaa ketju.
Sinne vaan vetämään herkkumättöä Beijingiin.
Ei virkamiehet tuu kiusaan ja saat vetää sitä viemäripaskaa niin paljon kuin sielu sietää.
Tervemenoa ja monoa.
Tää ketjuhan on pelkkää ämmämäistä vinkumista, että eihän tämä ole tosikaan.
"Kerran mua katsoi montakymmentävuotta sitten yksi inssi vakuutuskonttorilla vähän kieroon, kun olin rälläkällä tehnyt avoauton. Ja HYLKY tuli!!!!?!11 Just tollasia noi virkamiehet, nyyh."
Oikeasti, kasvattakaa pallit. Tai muuttakaa vittuun Suomesta ihan oikeasti. Nimimerkki Indicakin ollut Saksassa töissä... No mitä vittua sä oot tullut sieltä takas Suomeen, jos täällä on niin hirveätä? Taidat olla vähän vajaa?
Jyrki Kasvilta vihdoin järkevää kommenttia Suomen tulevaisuudesta talouden ja työmarkkinoiden näkökulmasta, eikä aina vain sitä samaa vanhentunutta ja teolliselle aikakaudelle juminutta "Lisää työtä ja kasvua!" jaarittelua:
Suomi työn jälkeen ? Jyrki J.J. Kasvi