beginner
VIP
Kokeilin tänään uudestaan etukyykkyä yrittäen korjata kaikkia asioita mistä mulle sanottiin. Sain painon ainakin enemmän kantapäille ja ne pysyivät maassa. Mutta ryhtiä en kyllä saanut mitenkään paremmaksi :/ Mulla on tuollainen ryhti silti aina ja eihän yliojentaa ainakaan saisi? En kyllä ymmärrä miten rinta sekä olkapäät tulisi tuoda eteen samalla pitäen yläselkää tuon suoremmassa. Jos yritän tuosta yläselkää ryhdikkäämmäksi saada tulee minun viedä latsit yhteen ja se nyt on mahdotonta samalla pitää latseja yhdessä ja vieden rintaa ja olkapäitä eteen. Onko keskivartalo/selkä vain heikko etten tuon suorempaan kroppaa saa viettä? Pitääkö vaan luovuttaa ja siirtyä takaisin takakyykkyyn?
https://m.youtube.com/watch?v=5ZGqVoBDblI
Tässä vielä viime viikon kyykyt
Etukyykky 4x2 100kg - YouTube
Lonkkiin (koukistajat, lähentäjät) liikkuvuutta ja polvea eteen. Antaa aika pahasti periksi tuossa laskun puolivälin paikkeilla. Mulla on vähän samanlaista kun on oikein jumissa eikä pääse istumaan mukavasti. Olkapäiden ei varsinaisesti pidä olla edessä, koska pyöreällä yläselällä ei ole hyvä nostaa. Sen lisäksi saatat omata aavistuksen normaalia vittumaisemmat mittasuhteet tuohon liikkeeseen, mikä osaltaan hankaloittaa sitä.
Kapeampaa jalka-asentoa yrittäisin nyt ihan ensiksi. Kovin leveällä asennolla lonkan liikkuvuusongelmat korostuvat, kun mennään syvälle.
Höps tässä mitään luovuteta. Ei toi edes mitenkään kamalan näköstä ollut. Oon nähnyt tapauksia, joissa ryhti nyt vaan on tuollainen. En tiedä kyllä mikä siihen auttaisi. Mutta musta näyttää että ihan aavistuksen annat kyynärpäidenkin laskeutua, joten voisit oikeasti yrittää väkisin työntää niitä kyynärpäitä kattoa kohti samalla kun kyykkäät. Samoin rintaa vaan pitäisi pyrkiä työntämään auki.
Jos katsot pelkkää rankaa, niin huomaat varmaan että aika paljon liikettä on. Ei hyvä, eikä tuossa paljon kyynärpäihin keskittyminen auta kun paketti hajoaa ihan muualta.
Pitää vain yrittää painaa kyynärpäitä enemmän vaan kattoa kohti niin kai se ryhtikin siitä alkaa paranemaan. Tuntuu vain jotenkin mahdottomalta levittää rintaa samalla kun vie olkapäitä eteen :o Olenko vain jäykkä vai enkö vain ymmärrä/osaa? :D