MULTI Watch Dogs

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J_mp
  • Aloitettu Aloitettu
Joo on varmaa sit sli:sta kiinni. Sehän on sit nvidian tuesta kiinni.

Ei pelkästään nvidian ajurit pelasta, jos itse pelin engine ei tue kunnolla SLI:tä. Tätä kuitenkin taitaa Ubi ja nvidia kehittää yhteistyössä, ainakin jossain määrin, joten ehkä siitä vielä jotain tulee.

Ainahan toi SLI taitaa saada kunnolla tukea vasta myöhemmin, harvemmin heti julkaisussa.

Omakin kone on SLI settingissä (2 x GTX 770) ja tuota yhteensopivuutta viilataan yleensä kunnolla vasta julkaisun jälkeen. Jotkut pelit eivät tue ollenkaan kai.

Toi UPlay on kyllä aivan perseestä. Origin on melkein yhtä perseestä, mutta se on alkanut toimia vähän paremmin nyt hiljattain. Aiemmin senkin kanssa oli aina jotakin häslinkiä.

Juu, hyvin harvoin, jos koskaan, on SLI/Crossfire tuki kunnossa julkaisussa.

Nykyään sentään suurin osa peleistä sitä tukee, aiemmin oli vähän heikompaa (mulla on noita SLI/Crossfire kokoonpanoja ollut useampi vuosien varrella).

Tänään kerkesin pelaamaan hieman kauemmin peliä ja täytyy kyllä sanoa, että imasee aika hyvin mukaansa kun kerkeää kauemmin pelaamaan putkeen. Onhan toi mielenkiintonen maailma missä on vaikka kuinka paljon mielekästä tekemistä. Toi hakkerointi muuttaa kivasti noita tehtäviä kun voi itse valita miten homman suorittaa. Sniikkaillen ja hämäillen porukkaa vai räjäyttelemällä muuntajia ja räiskimällä samalla kun nostelee suojia itselleen eteen. Myöskin poliisia ja muita pahiksia kiva ajaa karkuun kun voi nostella esteitä eteen taikka posauttaa viemäreitä. Tosi paljon muuttujia pelissä ja pienistä jutuista tulee sellanen fiilis et on ihan master geimer kun jonkun säiliön lojauttaa oikealla hetkellä pahiksen naamaan samalla kun juoksee karkuun. Tai muuttaa liikennevalot vihreäksi ja nalkittaa autosaattueen ketjukolariin. Saatika kun pimentää koko korttelin juuri kun on jäämässä kiinni. Fuk jea!

Onhan toi myös varsin laadukkaasti tehty peli. Ainakin pleikkarilla. Kaikki toimii hyvin ja jokaiseen tekemiseen ajamisesta ampumiseen on hyvä tuntuma. Todella elävä ja täynnä pieniä yksityiskohtia oleva maailma. Ajaminen oli vähän "veikeetä" kunnes siihenkin tottui. Harmi, että pc:llä on taas vaihteeks ongelmia ubin pelin kanssa.

Fiilis pelistä on huomattavasti parempi tän illan jälkeen mitä eilisen. On löytänyt niitä juttuja pelistä mitä noilla hype-trailereilla on yritetty tuoda esille. Ohan toi komeekin yöllä taikka sateella.

Ei huonnnno!

Ohan toi komeekin yöllä taikka sateella.

Jos saisivat normaalin aurinkoisen kelin näyttämään yhtä komealta niin sitten voisi jo puhua todella hyvistä grafiikoista.
Nyt ero on kuin yöllä ja päivällä ;)

Voi hyvinkin olla, että saavat vielä tuunattua valaistusta ja varjoja myös päiväaikaan ja sekin tuosta vielä paranee.

Tänään kerkesin pelaamaan hieman kauemmin peliä ja täytyy kyllä sanoa, että imasee aika hyvin mukaansa kun kerkeää kauemmin pelaamaan putkeen. Onhan toi mielenkiintonen maailma missä on vaikka kuinka paljon mielekästä tekemistä. Toi hakkerointi muuttaa kivasti noita tehtäviä kun voi itse valita miten homman suorittaa. Sniikkaillen ja hämäillen porukkaa vai räjäyttelemällä muuntajia ja räiskimällä samalla kun nostelee suojia itselleen eteen. Myöskin poliisia ja muita pahiksia kiva ajaa karkuun kun voi nostella esteitä eteen taikka posauttaa viemäreitä. Tosi paljon muuttujia pelissä ja pienistä jutuista tulee sellanen fiilis et on ihan master geimer kun jonkun säiliön lojauttaa oikealla hetkellä pahiksen naamaan samalla kun juoksee karkuun. Tai muuttaa liikennevalot vihreäksi ja nalkittaa autosaattueen ketjukolariin. Saatika kun pimentää koko korttelin juuri kun on jäämässä kiinni. Fuk jea!

Onhan toi myös varsin laadukkaasti tehty peli. Ainakin pleikkarilla. Kaikki toimii hyvin ja jokaiseen tekemiseen ajamisesta ampumiseen on hyvä tuntuma. Todella elävä ja täynnä pieniä yksityiskohtia oleva maailma. Ajaminen oli vähän "veikeetä" kunnes siihenkin tottui. Harmi, että pc:llä on taas vaihteeks ongelmia ubin pelin kanssa.

Fiilis pelistä on huomattavasti parempi tän illan jälkeen mitä eilisen. On löytänyt niitä juttuja pelistä mitä noilla hype-trailereilla on yritetty tuoda esille.

Joo vähän sama kävi itsellä. Tänään vietetty useampi tunti pelin parissa ja en edes edennyt juonessa yhtään. Häröilin vaan kaupungilla tehden kaikenmaailman sivuaktiviteettejä. Kavereiden kesken vähän testattiin tuota onlineakin privaatti sessiossa ja ihan hauskaahan sekin oli.

Taidanpa mennnä ottamaan vielä pienet sessiot illan päätteeksi :D

No nyt vaikuttaisi siltä, että tämä saattaa toimia. Ainakin paremmin kuin aiemmin...

Poistin ajurit ja Geforce experiencen. Sitten asensin pelkät ajurit (uusimmat) clean installina.
Pelissä resoluutio 2560x1440, kaikki grafiikka-asetukset maksimissa, paitsi AA kokonaan pois, samoin Motion Blur ja DoF. About 15min testasin ja vsync päällä oli fps aika tarkkaan 60 kokoajan.

Pitää testailla joskus myöhemmin vähän pidempi sessio ja katsoa miten toimii eri tilanteissa. Nyt lähinnä häröilin ympäriinsä.

Ilman vsyncia sulla vois olla päälle 60,ko taitaa watch dogsissa lukita 30:nee fps jos fps kävisi 59:ssa ilman vsyncia,mikä on perseestä. Omasta mielestä vähä karun näkösta ilman AA:ta

jebus mitä kikkailua kuulosta pc:llä olevan.. No enivei, ps4:llä pelailen ja odotukset on olleet kovat ekaksi oikeasti näyttäväksi ja uutta tarjoavaksi nextgen peliksi, mutta ainakin alku vaikuttaa vaisulta. Ei tule sellaista "pakko pelata" fiilistä mikä esm. viimeisimmän farcryn ja Last of usin myötä. Graafisesti tuossa ei näytä olevan mitään ihmeellistä, esim. infamous oli mielestäni helposti graafisesti näyttävämpi. Paikoitellen peli näyttää jopa aika karulta ja autiolta, autoja / ihmisiä näyttäisi olevan aika vähän. Varmaan kun päsee eteenpäin niin peli vähän aukeaa.

Helvetin kova peli. Suosittelen. Yllätti tässä pelissä se, että suomen kieliset valikot ja jopa tekstityksetki =) Kannattaa muute ostaa se 40k maksava kranaatiheitin, koska on muute aika jäätävän kova. Moni sanonu jopa että aika OP ase. Pari kutii ku survasee saattueeseen nii se on siinä XD. Ei oo mitkää ubisoftin DRMt hyppiny silmille ku pelaan "ilmaisversiota" :D Graffoista sen verran että aika masentavaa ajaminen ku FPSt menee välil 1-3 luokkaan... ei auta muu ku laskee resoo.

Ilman vsyncia sulla vois olla päälle 60,ko taitaa watch dogsissa lukita 30:nee fps jos fps kävisi 59:ssa ilman vsyncia,mikä on perseestä. Omasta mielestä vähä karun näkösta ilman AA:ta

Ilman vsynciä menee parhaimmillaan lähemmäs 100fps, mutta screen tearing on niin ärsyttävän näköistä, että en pelaa mitään ilman vsynciä.
Eikä kyllä lukitse 30:n, ei ole mitään fps limiteriä tuossa :)

Mulla on tosiaan resoluutio 2560x1440, joten AA ei merkitse ihan niin paljon, yleensä pidän peleissä korkeintaan 4xAA, sen jälkeen en huomaa mitään eroa tällä resolla.
Pitää tänään kokeilla meniskö tuo 2x kanssa, se riittää varsin hyvin meikäläiselle.

Ilman vsynciä menee parhaimmillaan lähemmäs 100fps, mutta screen tearing on niin ärsyttävän näköistä, että en pelaa mitään ilman vsynciä.
Semmosta se wannabe PC pelaajan elämä on kun ei pelinäyttöä omista. ;-)

Itellä kyllä lukitsee 30 fps:aan jos laitan vsyncin päälle pelistä, ilman vsyncia 38-50, sisätiloissa 60 fps. Oon nyt käyttänyt nvidian mukautuvaa vsyncia.

What, mitä ihmettä se 30 lukitsee. O_o

Tuossa on Ubin tapaan 2 vsync vaihtoehtoa. Ensimmäinen on 60fps ja toinen 30.
Mullakin tosin vsync inspectorin kautta adaptivena.

edit:
Tai siis toinen on refresh ja toinen 1/2 refresh. Eli näytöstä riippuu mitä nuo on, mulla 60/30.

edit2:
Semmosta se wannabe PC pelaajan elämä on kun ei pelinäyttöä omista. ;-)

Itse halusin ennemmin 1440p reson, kun FPS etc pelit ei ole niitä eniten pelattuja mulla :D
Ei tuon kanssa usein ole ongelmia, pahimpia on nämä Ubin pelit heti julkaisussa.

Tuossa on Ubin tapaan 2 vsync vaihtoehtoa. Ensimmäinen on 60fps ja toinen 30.
Mullakin tosin vsync inspectorin kautta adaptivena.

edit:
Tai siis toinen on refresh ja toinen 1/2 refresh. Eli näytöstä riippuu mitä nuo on, mulla 60/30.

edit2:

Itse halusin ennemmin 1440p reson, kun FPS etc pelit ei ole niitä eniten pelattuja mulla :D
Ei tuon kanssa usein ole ongelmia, pahimpia on nämä Ubin pelit heti julkaisussa.
Adaptive pitäisi olla aina joo.

Näytöstä, sun pitää ostaa se Asus ROG Swift. Iso reso ja korkeat hertzit. Pakko hankkia kun tulee myyntiin.

Adaptive pitäisi olla aina joo.

Näytöstä, sun pitää ostaa se Asus ROG Swift. Iso reso ja korkeat hertzit. Pakko hankkia kun tulee myyntiin.

Perhana, tuo näyttää kyllä hyvältä.
https://www.asus.com/us/News/xXtX0FNhXQWPrry7

Tuolla lukee, että Q2 pitäisi olla saatavilla ja hinta 799$. Euroina varmaan about sama luku...
Tuossa olisi näytön koko + reso sama kuin nykyisessä näytössä, joten olisi kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto... täytyypä laittaa harkintaan.

edit:
Varsinkin tämä on loistava feature, jos toimii:
The ROG SWIFT PG278Q is also the world’s first WQHD monitor powered by NVIDIA® G-SYNC™ technology. NVIDIA® G-SYNC™, a breakthrough in display technology, synchronizes the display’s refresh rates to the GPU. The ROG SWIFT PG278Q eliminates screen tearing, minimizes stutter and input lag to deliver the smoothest gaming experience possible. With G-SYNC™ technology objects look sharper and more vibrant, while gameplay is more fluid and responsive.

Joo, vakavasti harkitsen tuota. Vaatii sitten uuden GPU omalla kohdalla.

Back
Ylös Bottom