MULTI Watch Dogs

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J_mp
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, vakavasti harkitsen tuota. Vaatii sitten uuden GPU omalla kohdalla.

Vaihdat vihreään leiriin?
Voi tosiaan olla, että esim. tuo G-Sync ei toimi kuin nvidian korteilla. Ei olisi yllätys, kun ottaa huomioon kuinka verisesti kilpailevat tälläkin hetkellä.

Siis GPU siks et pyörii 1440p yli 100 fps. :-) 295X2 vois olla.

Kolmisen kertaa ehtinyt PS4:llä nyt pelailemaan ja vielä on hieman ristiriitaiset fiilikset. Tunnelma pelissä on ihan jees ja hakkerointi uutta ja mukavaa, mutta sivutehtävien aikarajat tuppaavat nakertamaan ja onhan tuo tuntuma ajamiseen aika omituinen. Eiköhän tuota tässä kuitenkin tule tykitettyä, katsotaan lähteekö mitenkä lentoon.

Mä odotan että tulee aleen, on niin jumalattoman haukuttu peli ettei uskalla täyttä hintaa laittaa - varsinkaan puuceellä.

Eipä ole vähään aikaan tullut näin paskaa peliä pelattua, tunnin jaksoi yrittää, mutta ei. Pelimoottori fysiikkamallinnuksineen on ilmeisesti Quake 1:stä ja erityisesti autolla ajaminen huikean todentuntuinen kokemus. Mihinköhän tämä peli tarvitsee GF 780:n? Kaikkeen hypeen nähden grafiikka on suoraan sanottuna perseen näköistä. Silti ei pyöri kunnolla. Hahmot päähenkilöä lukuunottamatta vaikuttivat hyvin kirjoitetuilta ja tarinakin olisi voinut olla kiinnostava, mutta ei tällaista pysty pelaamaan, kun kaikki muu on tehty hutiloiden.

Eipä ole vähään aikaan tullut näin paskaa peliä pelattua, tunnin jaksoi yrittää, mutta ei. Pelimoottori fysiikkamallinnuksineen on ilmeisesti Quake 1:stä ja erityisesti autolla ajaminen huikean todentuntuinen kokemus. Mihinköhän tämä peli tarvitsee GF 780:n? Kaikkeen hypeen nähden grafiikka on suoraan sanottuna perseen näköistä. Silti ei pyöri kunnolla. Hahmot päähenkilöä lukuunottamatta vaikuttivat hyvin kirjoitetuilta ja tarinakin olisi voinut olla kiinnostava, mutta ei tällaista pysty pelaamaan, kun kaikki muu on tehty hutiloiden.

Tuota samaa mä olen kiroillut ja päätinkin, että en tuohon koske ennen kuin peli on saanut ainakin sen ensimmäisen performance patchin.
Tuntuu vielä, että tuossa ei ole paljon väliä grafiikka-asetuksilla, fps droppeja, stutterointia jne tulee oli sitten low tai ultra asetukset käytössä.

Vetoavat siihen monessa paikassa, että pitää olla vähintään 3gb vramia. No, mulla on nuo 2xGTX680 4gb vramilla, mutta ei se silti toimi :D
Pelailin tuossa eilisiltana vähän Sleeping Dogsin PC versiota. Se näyttää paremmalta kuin tämä ja pyörii ultra-asetuksilla tasan 60fps (vsync päällä), joten eihän tuossa Watch Dogsissa muusta ole kiinni kuin siitä, että on vaihteeksi koodattu päin persettä.

Vetoavat siihen monessa paikassa, että pitää olla vähintään 3gb vramia. No, mulla on nuo 2xGTX680 4gb vramilla, mutta ei se silti toimi :D

Mulla GTX 670 OC myöskin 4 gigan muistilla, jolla nyt luulisi edes low-asetuksilla pyörivän jouhevasti, mutta kai se pitäisi olla nimenomaan se mainostettu 780. Eikös vielä kehittäjä jossain huudellut, että PC on se ykkösalusta tälle? Niinpä niin... Peli näyttää ja tuntuu siltä kuin olisi koodattu Playstation 2:lle, josta portattu Game Cubelle ja sieltä PC:lle.

Mulla GTX 670 OC myöskin 4 gigan muistilla, jolla nyt luulisi edes low-asetuksilla pyörivän jouhevasti, mutta kai se pitäisi olla nimenomaan se mainostettu 780. Eikös vielä kehittäjä jossain huudellut, että PC on se ykkösalusta tälle? Niinpä niin... Peli näyttää ja tuntuu siltä kuin olisi koodattu Playstation 2:lle, josta portattu Game Cubelle ja sieltä PC:lle.

Kyllä tuolla on pilvin pimein kirjoituksia, että ei toimi edes 780:llä.
Ja esim nuo mun 2xGTX680 pieksää suorituskyvyssä yhden 780:n mennen tullen. Jos SLI toimii kunnolla. Tässä pelissä ei toimi. Mikään.

Siinä vertailu vuoden 2012 E3 julkistusdemon ja kauppaversion välillä. Ja voi hyvänen aika sentään mikä ero. Aikamoista kusetusta markkinoida peliä materiaalilla, joka ei millään tasolla edusta kuluttajille päätynyttä versiota. Kiitos nyt tästäkin Ubisoft.

Siinä vertailu vuoden 2012 E3 julkistusdemon ja kauppaversion välillä. Ja voi hyvänen aika sentään mikä ero. Aikamoista kusetusta markkinoida peliä materiaalilla, joka ei millään tasolla edusta kuluttajille päätynyttä versiota. Kiitos nyt tästäkin Ubisoft.

Ja sen lisäksi ihan päin persettä optimoitu.
Varmaan mikään kone ei tällä hetkellä pyöritä Ultralla sulavasti, vaikka peli ei kovin kummoiselta näytä.

edit:
Esim mun koneella jos ajaa 3DMarkin Firestriken (se vaativin testi) niin tulos on Futuremarkin statistiikkojen mukaan parempi kuin 96% tuloksista. Eli 4% testin ajaneista koneista saanut paremmat pisteet.
Pyöriikö Watch Dogs sulavasti Ultralla tai ylipäätänsä millään asetuksilla? Eipä pyöri ei.

Ja sen lisäksi ihan päin persettä optimoitu.
Varmaan mikään kone ei tällä hetkellä pyöritä Ultralla sulavasti, vaikka peli ei kovin kummoiselta näytä.

edit:
Esim mun koneella jos ajaa 3DMarkin Firestriken (se vaativin testi) niin tulos on Futuremarkin statistiikkojen mukaan parempi kuin 96% tuloksista. Eli 4% testin ajaneista koneista saanut paremmat pisteet.
Pyöriikö Watch Dogs sulavasti Ultralla tai ylipäätänsä millään asetuksilla? Eipä pyöri ei.

Ihan kiinnostava idea oli pelissä takana erityisesti ajankohtaisen aiheensa takia, mutta taidan odotella reilua alennusta ennen ostopäätöstä. Yllättävän paljon pelistä tulee mieleen Deus Ex: Human Revolution, samanlaista artstyleä on huomattavissa. Ostakaa vaikka sen paranneltu versio mielummin kuin tämä, halvallakin lähtee.

Ihan kiinnostava idea oli pelissä takana erityisesti ajankohtaisen aiheensa takia, mutta taidan odotella reilua alennusta ennen ostopäätöstä. Yllättävän paljon pelistä tulee mieleen Deus Ex: Human Revolution, samanlaista artstyleä on huomattavissa. Ostakaa vaikka sen paranneltu versio mielummin kuin tämä, halvallakin lähtee.

Deus Ex HR on tullut pariin kertaan pelattua läpi Xbox360:llä.
PC versiokin löytyy Steamista, mutta en ole sitä vielä pelannut. On kyllä hyvä peli.

Kyllä mä tuon Watch Dogsinkin vielä jossain vaiheessa läpi pelaan, mutta pitää nyt odottaa ainakin se eka performance patch.

Heh, tässä vielä todisteet äskeiselle väitteelle:
NVIDIA GeForce GTX 680 video card benchmark result - Intel Core i7-3770K Processor,ASRock Z77 OC Formula

Tällä koneella ei tosiaan Watch Dogs pyöri kunnolla sellaisilla asetuksilla, että sitä kestää pidempään katsella. Surullista.

Testailin tuota pleikkarin videon editointi ohjelmaa ja ihan näppärähän se on.

Tässä vähän suolaa teidän PC - pelaajien haavoihin. Pleikkarilla toimii ongelmitta ja onhan tää hyvä peli :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
PC versiossa on näemmä ainakin osa niistä alkuperäisistä (paljon paremman näköisistä) grafiikoista jäljellä:
Modder Discovers Pre-Downgrade Graphics Files In 'Watch Dogs' PC Code [Updated] - Forbes

Oikeasti mitä saatanaa tuolla Ubisoftilla on sössitty? Aivan käsittämättömän noloa jäädä kiinni tuollaisesta perseilystä. Koodissakin oli ties mitä PC-versiota vähätteleviä tekstejä. Jo on kumma kun ei kuluttajalle anneta mahdollisuutta käyttää ostamaansa peliä 100%. Varmaan tässäkin oli ideana myydä joku High-res paketti joka olisi avannut jo levyllä olevat grafiikka-asetukset.

EDIT: Ja mitä nyt kokemuksia luin, niin kaikkien noiden herkkujen päällekytkeminen ei edes tee pelin pyörityksestä raskaampaa, vaan suoritusvaatimus pysyy aivan stabiilina. Naurettavaa.

Oikeasti mitä saatanaa tuolla Ubisoftilla on sössitty? Aivan käsittämättömän noloa jäädä kiinni tuollaisesta perseilystä. Koodissakin oli ties mitä PC-versiota vähätteleviä tekstejä. Jo on kumma kun ei kuluttajalle anneta mahdollisuutta käyttää ostamaansa peliä 100%. Varmaan tässäkin oli ideana myydä joku High-res paketti joka olisi avannut jo levyllä olevat grafiikka-asetukset.

EDIT: Ja mitä nyt kokemuksia luin, niin kaikkien noiden herkkujen päällekytkeminen ei edes tee pelin pyörityksestä raskaampaa, vaan suoritusvaatimus pysyy aivan stabiilina. Naurettavaa.

Sellaista spekuloitiin, että ovat karsineet PC versiota, että konsoliversiot ei näyttäisi niin kämäisiltä vertailussa...

Mitä tulee suorituskykyyn, niin joillain tuo modaus on jopa parantanut suorituskykyä, vähentänyt stutterointia jne :D
Joku jossain veikkasi, että peli on alunperin optimoitu noille "oikeille grafiikoille" ja nyt osa ongelmista johtuu siitä, että on karsittu kaikenlaista pois...

Back
Ylös Bottom