Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mitähän tukia mulla on mahollista saada asumistuen lisäksi. Tilanne tiivistettynä: Töissä, mutta työvuoroja 1-5 kuukaudessa johtuen työnantajan huonosta tilanteesta, eli kuukausiliksa jää naurettavan pieneksi. Asun yksin vuokralla. Ylioppilas olen ja työssäoloehto ei täyty, joten en saa työmarkkinatukea enkä myöskään saa liitolta mitään. Jääkö sossu ainoaksi vaihtoehdoksi?

Oonko jotenki outo, kunnen omista pukua? Viimeksi tarvitsin pukua erään henkilön hautajaisissa 5 vuotta sitten. Senjälkeen en ole pukua käyttänyt. Kaikki kaverit valittaa tosta mulle, pääsisin kuulemma paljo helpommalla kun ostaisin puvun. Mitä vittua pukua ostamaan jos sitä en tarvitse? Kuljenko puku päällä kylällä perjantai-iltana?

Oonko jotenki outo, kunnen omista pukua? Viimeksi tarvitsin pukua erään henkilön hautajaisissa 5 vuotta sitten. Senjälkeen en ole pukua käyttänyt. Kaikki kaverit valittaa tosta mulle, pääsisin kuulemma paljo helpommalla kun ostaisin puvun. Mitä vittua pukua ostamaan jos sitä en tarvitse? Kuljenko puku päällä kylällä perjantai-iltana?

Älä osta pukua kaappiin homehtumaan jos tarttet sitä tosi harvoin. Ihan sama vuokrata siisti puku tarvittaessa.

Älä osta pukua kaappiin homehtumaan jos tarttet sitä tosi harvoin. Ihan sama vuokrata siisti puku tarvittaessa.

Samaa oon valittanu muille mutta menee kuulemma helpommalla kun sen ostaa. Jos tartten sitä vuoden välin niin usein on sitte lihonu/laihtunu sillain/muuten kasvanut, ettei se mee ja joutuu hankkimaan uuden.

Ei mullakaan oo yhtään pukua tällä hetkellä joka menis päälle. Jos ei sitä pukua tarvii säännöllisesti ja sit vielä esim. punttitouhujen takia paino tuppaa heittelemään vuosien saatossa niin turha se mun mielestä on omaa pukua hankkia, kun käytännössä niitä sit tarviis vielä useempaa eri kokoa. Tarvittaessa vuokraa niin on aina oikeen kokonen.

Samaa oon valittanu muille mutta menee kuulemma helpommalla kun sen ostaa. Jos tartten sitä vuoden välin niin usein on sitte lihonu/laihtunu sillain/muuten kasvanut, ettei se mee ja joutuu hankkimaan uuden.

Vaikutti jo niin ihmeelliseltä että jotkut valittaa jollekin ettei sillä oo pukua (mitä aktuaalista vittua?), mutta tuo nyt kruunasi koko komeuden ja kertoo tarpeeksi kyseisten henkilöiden järjenjuoksusta.

Vaikutti jo niin ihmeelliseltä että jotkut valittaa jollekin ettei sillä oo pukua (mitä aktuaalista vittua?), mutta tuo nyt kruunasi koko komeuden ja kertoo tarpeeksi kyseisten henkilöiden järjenjuoksusta.

Kyllä....

Ja koska en aio hankkia pukua päättäjäisiin (amis), koska puvulle ei ole tarvetta kuin kesän jälkeen n.2,5kk päästä, niin siitä vasta riemu on syntynyt. Ohhoh. Ja koska siis rahatilanne ei ole nyt mikään "3 tonnia tilillä käyttörahaa tilanne", enkä ala kyllä vuokraamaankaan tämän takia myöskään.

Eipä kai siinä mitään ihmeellistä. Mutta ihan ok:n puvun saa edullisesti ja siitä vielä paremman tuunaamalla, ja sitä voi muutenkin vähän säätää koon muuttuessa.

Kyllä....

Ja koska en aio hankkia pukua päättäjäisiin (amis), koska puvulle ei ole tarvetta kuin kesän jälkeen n.2,5kk päästä, niin siitä vasta riemu on syntynyt. Ohhoh. Ja koska siis rahatilanne ei ole nyt mikään "3 tonnia tilillä käyttörahaa tilanne", enkä ala kyllä vuokraamaankaan tämän takia myöskään.

Äh, ei kannata tuon takia tuhlata rahojaan. Korkeintaan marssit dressmanniin ja ostat jonkun siistin mustan paidan (maksaa 20-30e) ja vedät siistit farkut jalkaan. Tuota komboa voit käyttää kesällä paljon monipuolisemmin eri paikoissa kuin sitä pukua.
Mulla homehtuu kaapissa pari pukua jotka oli kyllä turhin tonni mihin oon rahaa laittanut. Aina vetää mieluummin päälle muita asukokonaisuuksia kuin puvun :D

Kesäjuhlat vielä menee jossain farkuissa ja kauluspaidassa, mutta on se puku hyvä olla. En viitsisi hautajaisiin mennä muussa vaatetuksessa. Vuokraus on toki mahdollista, mutta kun noitakin on ollut vuoden sisään useammat ja uskoisin että käyttöä tulee jatkossakin niin vuokraus tulisi kalliimmaksi.

Purkuhommia, tänään vanhan saunan purkua jossa asbestilevyä kiukaan takana ja lattiarajassa. Työnjohtaja tuli purkamaan, repi levyt pillunpäreiksi ja lavalle. Sanoin että eikö siinä oo asbestia että pitäs ehjänä ottaa, totes vaan että onhan siinä ja alko repimään, ilman mitään hengityssuojaimia. Mitä vittua? Käsittääkseni asbestipurku on ammattilaisten hommia. Lähin kyllä nopeesti kauemmaks kun ei oikeen kiinnosta asbestipölyä hengittää.

Mitähän tukia mulla on mahollista saada asumistuen lisäksi. Tilanne tiivistettynä: Töissä, mutta työvuoroja 1-5 kuukaudessa johtuen työnantajan huonosta tilanteesta, eli kuukausiliksa jää naurettavan pieneksi. Asun yksin vuokralla. Ylioppilas olen ja työssäoloehto ei täyty, joten en saa työmarkkinatukea enkä myöskään saa liitolta mitään. Jääkö sossu ainoaksi vaihtoehdoksi?

Tietääkö kukaan?

totes vaan että onhan siinä ja alko repimään, ilman mitään hengityssuojaimia.
En osaa tähän mitään sen järkevämpää kommentoida muuta kuin että kuulostaa todella vanhan liiton äijältä, jonka mielestä kaikki työsuojeluun liittyvä on neitimäistä. :lol2:

Vastasin tähän jo kerran. Mihinhän se katos? Sossuun hakemaan toimeentulotukea. Suhtautuvat työtähakevaan paremmin kuin Kela. Sen jälkeen alatkin etsimään töitä.

Plus sossun kyllä pitäisi kertoa, jos on jokin tuki hakematta, johon olisi oikeus.

Purkuhommia, tänään vanhan saunan purkua jossa asbestilevyä kiukaan takana ja lattiarajassa. Työnjohtaja tuli purkamaan, repi levyt pillunpäreiksi ja lavalle. Sanoin että eikö siinä oo asbestia että pitäs ehjänä ottaa, totes vaan että onhan siinä ja alko repimään, ilman mitään hengityssuojaimia. Mitä vittua? Käsittääkseni asbestipurku on ammattilaisten hommia. Lähin kyllä nopeesti kauemmaks kun ei oikeen kiinnosta asbestipölyä hengittää.

Kyllähän tuo on ammattimiesten hommia ja sitä ei todellakaan kannata hengittää. Mielestäni tuossa purkuhommassa pitää olla joku lupakorttihomma, ellen väärin muista?

En osaa tähän mitään sen järkevämpää kommentoida muuta kuin että kuulostaa todella vanhan liiton äijältä, jonka mielestä kaikki työsuojeluun liittyvä on neitimäistä. :lol2:

Kyseiseen tilanteeseen liittymättä: Nykyään tuo työturvallisuus on mennyt isoissa yhtiöissä jo vittuilun puolelle.

Miksi muuten joistakin pakkiksen ketjuista katoaa viestejä ja osaan tulee vanhojen viestien väliin uusia? Kuseeko mulla netti jotenkin vai moderoidaanko niitä toisista ketjuista nykyisin aktiivisemmin?

Back
Ylös Bottom