Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Teollisuuden turvakytkimet nyt vähän ihmetyttää. Olen lukenut esitteitä ja niissä sanotaan, että "voidaan lukita 1-asentoon" Toimivatko nämä siis niin, että 0-asento mahdollistaa laitteiden toiminnan ja 1-asennossa kytkin estää jännitteen? Koska jotenkin järkevämmältä tuntuisi se, että 0-asento olisi se jonka aikana virta ei kulje.

Miksi muuten joistakin pakkiksen ketjuista katoaa viestejä ja osaan tulee vanhojen viestien väliin uusia? Kuseeko mulla netti jotenkin vai moderoidaanko niitä toisista ketjuista nykyisin aktiivisemmin?

Kuulostaa vähän että sulla välimuisti heittelee noita viestejä miten sattuu.

Teollisuuden turvakytkimet nyt vähän ihmetyttää. Olen lukenut esitteitä ja niissä sanotaan, että "voidaan lukita 1-asentoon" Toimivatko nämä siis niin, että 0-asento mahdollistaa laitteiden toiminnan ja 1-asennossa kytkin estää jännitteen? Koska jotenkin järkevämmältä tuntuisi se, että 0-asento olisi se jonka aikana virta ei kulje.

Yleinen käytäntö taitaa olla, että 0-tilassa mikään ei liiku.

Kuulostaa vähän että sulla välimuisti heittelee noita viestejä miten sattuu.

Miten tuon saisi korjattua toimiman oikein?

Teollisuudessa VOIDAAN tarvita sellaisiakin kytkimiä, jotka saadaan alas vain hätätapauksessa. En kyllä ole yhtäkään sellaiseen käyttöön asentanut :lol2:

Onko sulla linkkiä keen valmistajan kamppeita ne on? Yleensä noissa on 0-asentoon mahis lukita, tosin en ole hirveän moneen kytkimeen perehtynyt. Epäilen lukuvirhettä :) ABB:ltä en ainakaan tähän hätään löytänyt muita kuin nimenomaan 0-asentoon kytkettäviä. Enkä kuollakseni keksi tilannetta, missä kytkin pitäisi lukita 1-asentoon kärjet kiinni, kuulostaa hengenvaaralliselta :wtf:

Turvakytkimistä vielä, kun jäi hiertämään. Selvitin asiaa erään. sähkötarkastajan kanssa, niin nuo 1-asentoon lukittavat kamppeet ovat huoltokytkimiä (ei ole tullut itselläni näitä lukittavia vielä vastaan). Nimenomaan EIVÄT ole turvakytkimiä. Käytetään esim. huippuimurien kanssa joskus, tai muualla, missä on riski, että asiattomat kääntää kytkimiä, ja siten voi aiheutella ongelmia.

Mistä johtuu, että lujaa treenatessa alkaa suussa maistua sokeri? Esim. kun juot vettä sarjojen välissä, maistuu siinä myös sokeri?

Mun pitäis viedä harjottelu paikkaan verokortti, koska mulla meni tunnit vähän yli ja maksetaan palkkana ainoo vaan että verokortti toimitetaan postitse jonnekkin toiseen toimipaikkaan ja palkka maksetaan 15.6 tarvitsen kuitenkin verokorttia 3.6 kun aloitan kesätyöt toisessa työpaikassa miten mä sen verokortin saan ittelleni 3.6 mennessä?

Käytännössä riittää, että verokortti on työpaikassa (palkanlaskennassa) ennen tilinmaksua. Ei riipu työsuhteen alkamisesta. Voit kysyä työnantajalta tarvittaessa, että voiko sitä maksua lykätä sen verran, että verokortti ehtii saapua, tosin jos en nyt aamuhönössä lue väärin, niin olisi tuossa 2 vko aikaa toimittaa kortti.

Mun pitäis viedä harjottelu paikkaan verokortti, koska mulla meni tunnit vähän yli ja maksetaan palkkana ainoo vaan että verokortti toimitetaan postitse jonnekkin toiseen toimipaikkaan ja palkka maksetaan 15.6 tarvitsen kuitenkin verokorttia 3.6 kun aloitan kesätyöt toisessa työpaikassa miten mä sen verokortin saan ittelleni 3.6 mennessä?

Millainen verokortti? Portaikko, freelancer, pää- ja sivutulon kortit erikseen tms?

Eikös netistä vero.fi saa tulostettua verokortin nyt heti? Ja niin monta kappaletta kuin tarviit. Huomioit vaan itse sitten jos tulostat monta kappaletta, ettei tulorajat mene yli. Tuollaisen sähköisen verokortin voit myös laittaa sitten sähköpostilla palkanlaskentaan.

Mistä johtuu, että lujaa treenatessa alkaa suussa maistua sokeri? Esim. kun juot vettä sarjojen välissä, maistuu siinä myös sokeri?

Nyt tulee siis aivan arvailua. Kun treenaat lujaa, niin insuliini kuskaa glukoosin verenkierrosta lihaksiin -> VS laskee -> glukogeeniä erittyy siulla jostain syystä erittäin paljon -> glukogeeni menee haimasta maksaan purkamaan glukoosivarastoja -> VS nousee rajusti -> sokeri maistuu suussa.

Jos mahdollista, niin pyydä joltain diabeetikolta verensokerimittaria lainaksi ja treenaat niin, että alkaa sokeri maistumaan suussa ja sitten mittaat sokerit.

Jos lisää arvailis, niin vois myös ilmetä taipumuksena pystyä erittäin koviin suorituksiin lyhyellä aikavälillä, mutta seinä tulee myös melko nopeesti ja kovana vastaan?

Noh, siinä yks teoria. Tuskin kuitenkaan tosta johtuu.

Millainen verokortti? Portaikko, freelancer, pää- ja sivutulon kortit erikseen tms?

Ihan tavallinen verokortti olettaisin, mikä se sitten onkaan?

Eikös netistä vero.fi saa tulostettua verokortin nyt heti? Ja niin monta kappaletta kuin tarviit. Huomioit vaan itse sitten jos tulostat monta kappaletta, ettei tulorajat mene yli. Tuollaisen sähköisen verokortin voit myös laittaa sitten sähköpostilla palkanlaskentaan.

Oletin että ei saa tulostaa kuin yhden verokortin, mutta sehän on sitten hyvä jos saa tulostaa kaksi kappaletta niin voin viedä toisen toiseen paikkaa ja toisen toiseen. Enkä usko että menee tulorajat yli kun harjoittelupaikassa on tuli tehtyä vähän alle viikko liikaa.

Tampereelta pubi josta näkee lätkäfinaalin isolta screeniltä?

Tampereelta pubi josta näkee lätkäfinaalin isolta screeniltä?

Pub Höyry kans yks. Eilen ainakin oli tupaten täynnä että jos haluaa hyvän paikan niin kannattaa mennä ajoissa.

Sticky Wingers näytti ainakin viime vuonna matsit kans, en tiedä tästä vuodesta.

Semaforissa luulis olevan kans, viimeks ainakin oli iso screeni ku oli tappara-kärppä peli.

Vai ihan sellasta pubi pubiako tarkoitat?

No pubia. Baaria. Pientä paikkaa. Passionissa näkyi olevan joku screeni, mutta kokemusten mukaan kovin teini-mesta...

Back
Ylös Bottom