Harmittomat herkut?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tere!

Eilen googletin vähäkalorisia herkkuja, sillä löysin tänne, joten uusi tulokas täällä!
Sen olen huomannut, mitä enemmän treenaan, sitä enemmän syön protskuja, sitä vähemmän tekee mieli karkkia. Ja työpaikkalla (tänäänkin oli) karkkia ja pullaa, kun vaan jättää ensimmäisen ottamatta niin muutaman minuutin päästä ei tee tiukkaakaan.

Täytyy tänään kokeilla tuota banskupannari ja vaikkas huomenna omenat-mikroon osastoa!

Oma sallittu herkkuni on mikrossa hieman lämmitetty leipäjuusto niin että pehmenee ja päälle pikkasen anopin tekemää vadelmahilloa. Nami!

terv ent. karkkihiiri:)

Itse hurahdin makeanhimon korvaajana hunajameloniin! Ei muuta kun meloninpötkäle halki, siemenet roskiin ja sitten kovertelen lusikalla suoraan puoliskosta nessuun. Hellekeleillä kun unohdat melonin hetkeksi pakastimeen, niin tulee freesi olo herkutellessa.

Joku linkitti yleisen ravintopuolen smoothie-ketjuun helpoimman jäätelöohjeen koskaan: paloittele banaani, pakasta se, pyöritä tehosekoittimessa. Valmis! Mukaan voi tietysti heittää mitä ikinä keksiikään: kookosta, kaakaojauhetta, pähkinöitä, hedelmänpaloja, vaniljaa... harvoin on sekä suu että maha näin tyytyväisiä yhteen ja samaan herkkuun :hyvä: Tulee siis oikeasti melkein sama rakenne kuin tavallisessa jäätelössä.

Voiko tätä nyt herkuksi sanoa, mutta mulle tää ainakin on herkkua. Lidlin rosvopaistia tai jotain muuta kinkkua mistä tykkää, kurkkua ja aromisuolaa! Hyvää iltanaposteltavaa! :) Itse välillä kurkut siivuttelen ja laitan kinkunpaloja kurkun päälle ja lopuksi sirottelen aromisuolan päälle ja välillä jos en jaksa siivuttaa kurkkua, niin lohkon isompia palasia ja rullaan kinkun siihen kurkunpalan ympärille. Nam. :)

Voiko tätä nyt herkuksi sanoa, mutta mulle tää ainakin on herkkua. Lidlin rosvopaistia tai jotain muuta kinkkua mistä tykkää, kurkkua ja aromisuolaa! Hyvää iltanaposteltavaa! :) Itse välillä kurkut siivuttelen ja laitan kinkunpaloja kurkun päälle ja lopuksi sirottelen aromisuolan päälle ja välillä jos en jaksa siivuttaa kurkkua, niin lohkon isompia palasia ja rullaan kinkun siihen kurkunpalan ympärille. Nam. :)

Aromisuola - harmitonta!? Huh, no ei taatusti ole. Paljon luonnottomampaa ja vastenmielisempää synteettistä "maustetta" saa hakea. Ei tarvitse paljon googlettaa, mitä natriumglutamaatti, aromivahvenne tai MSG (kaikki tarkoittavat E621-lisäainetta) tekee ihmiselle, niin huomaa että siitä on harmittomius kaukana. Ja makukin on vastenmielinen ja peittää kaikki aidot maut. Itse saan siitä monenlaisia oireita, enkä ole ainut sille yliherkistynyt. Ja sitä moskaahan on kaikkialla :(. Onneksi pikku hiljaa moni fiksu valmistaja nykyään jättää sen pois, kuten gluteeninkin.

Aromisuola - harmitonta!? Huh, no ei taatusti ole. Paljon luonnottomampaa ja vastenmielisempää synteettistä "maustetta" saa hakea. Ei tarvitse paljon googlettaa, mitä natriumglutamaatti, aromivahvenne tai MSG (kaikki tarkoittavat E621-lisäainetta) tekee ihmiselle, niin huomaa että siitä on harmittomius kaukana. Ja makukin on vastenmielinen ja peittää kaikki aidot maut. Itse saan siitä monenlaisia oireita, enkä ole ainut sille yliherkistynyt. Ja sitä moskaahan on kaikkialla :(. Onneksi pikku hiljaa moni fiksu valmistaja nykyään jättää sen pois, kuten gluteeninkin.
Ohho, empä ole tohon aromisuolan sisältöön sen kummemmin perehtynyt. No kiitoksia tästä infosta kuitenkin!

Ite on tullu yläasteella vedettyä KAHDEKSAN suklaalevyä viikossa ihan kevyesti. Lainana silti pysyin, tai siis laihaläskinä. Nykyään oon kiinnostunut terveellisistä elämäntavoista ja liikunnasta. Noista suklaa ajoista jäänyt kuitenkin aikamoinen sokeririippuvuus ja välillä tekee niin mieli, varsinkin jos tullut syötyä liian vähän. Yks herkku on ku muassaan banaanin ja makeuttamatonta maapähkinävoita ja n. tunniksi pakastimeen, aah:hyvä: jos sit tekee tosi paljon mieli suklaata ni saatan ostaa jonkn proteiinipatukan. Joo, tiiän, ei nekään oo hyviä, mut oikein valittuna ni pikkasen parempi ku se suklaapatukka/levy:dance2:

Palasin Paleo ruokavalioon tässä joku aika sitten ja voin sanoa että pelastukseni on Kookoskerma. Siitä saa kyllä kaikkea niin ihanata väännettyä <3 jäätelöstä omenapiirakkaan.
Makeutta jos halajaa niin käytän kookos sokeria tai ihan vain hunajaa.

^miten teet jauhottoman omenapiirakan, tai miten se tehdään paleona?

Pohjaan laitoin viimeksi 2 kanamunaa,heraa 1/2dl,soijaproteiinijauhetta n. 2rkl,luomu kanelia,leivinjauhetta 1tl,kookoskermaa n.1dl,hunajaa,mantelijauhoa ja seesaminsiemeniä. Makeutuksena käytän myös joskus kookossokeria tai agave siirappia. Laitan aineksia aina mutu-tuntumalla. Omenat pilkon aina sekaan taikinaan. Kookoskermaa kannattaa laittaa kunnolla vatkattujen kananmunien sekaan ja vatkaa lisää niin tulee kuohkea. Vuoan voitelen kylmäpuristetulla kookosrasvalla.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Proteiini pina colada:
Tuoretta ananasta, kookoskermaa,vaniljaheraa
Ja blenderissä/sauvasekottimella sekaisin. Ommmm :rock:
Jos on liian jämäkkää niin heivaappas vettä hieman joukkoon niin on juoksevampaa

Mulle makea ei oo ikinä ollut iso ongelma. Ei vaan mene alas isoja määriä ja yleensä kroppa kertoo selkeästi, että nyt on tarpeeks mätetty makeaa. Karkit on ihan liian makeita.. Mutta limsat! Juon kalorini ja se hävettää. Oon huono juomaan pelkkää vettä, vichy kyllä menee. Suunnitelmissa olis hankkia hiilihapotuskone niin ei tarvis maksaa itteä kipeeksi pelkästä kuplavedestä.

Mutta se suurempi synti. SIPSIT. Oon ihan parantumaton. Varsinkin näin armeija-aikana kun mikään syöminen ei ole näkynyt missään, on ollut helppo vaan vedellä sipsejä. Oon miettiny paljon korvaavaa tuotetta ja esim. lehtikaalisipsit on tosi hyviä! Eivät tarvitse paljoa öljyä ja suolaa ja ovat helppoja ja nopeita. :P Pähkinöitä oon joskus koittanu syödä, mut oonko ainoa, jonka vatsa ei kestä pähkinöitä suurta määrää? Siemenillä tapahtuu sama homma.

Vielä lehtikaalisipsien resepti:
muutama oksa lehtikaalia (5-6)
öljyä
suolaa
(pippuria, jauhettua valkosipulia, mitä ikinä tahdot)

Lehtikaali syötävän kokoiseksi silpuksi, pieni tippa öljyä kulhoon, jossa hierot öljyn kiinni kaaliin. Sekaan suolaa ja mausteita. 150c uunissa 20min. Nam. :P

Ja siementen kanssa...

Paahda siemenet, laita kuppiin, pistä pieni määrä soijakastiketta sekaan ja sekoita vimmatusti. Varo ettei mene liikaa soijakastiketta, maistuu muuten kuolemalle. Sitten syö.

(Tossa siemenhommassa parhaiten menee hampunsiemenet, auringonkukansiemenet ja kurpitsansiemenet.)

Jäätelöhimoissa heitän blenderiin maitorahkaa, makeutusainetta, raejuustoa ja hiukan vaniljaheraa ja pakastan tuon mössön. Sitten keittelen taateleista "kinuski"kastiketta ja länttään sen jäätelön sekaan. On muuten pirun hyvää!

Kaikenmoisia pannukakkuja ja piirakoita tulee silloin tällöin leivottua banaanin, kaurahiutaleiden, valkuaisten, maitorahkan ja protskujauheiden voimin.

Maapähkinävoin, banaanin ja raakasuklaan yhdistelmä on ihan huippu! Varsinkin jos banaanin paahtaa pannulla. Ja siihen kylkeen vanilja-aromilla maustettua maitorahkaa... :kuola:

Nyt on mennyt tämä ns. terveellinenkin herkuttelu överiksi. Pitäis pari ylimäärästä kiloa tiputella, eikä ne kyllä lähde, jos maapähkinävoi ja protskupannarit ovat jokapäiväistä safkaa. :D Parin-kolmen viikon diettaaminen on tähän väliin nyt paikallaan. Pahimmissa karkkihimoissa annan itselleni luvan syödä protskupatukan, mutta muuten pitäydyn urheasti ruokavaliossa. Maapähkinävoita tulee kyllä ikävä!

Syksy on fantastista aikaa. Melkein-naapurin omenapuu pudottelee jatkuvasti ihan järjettömän hyvänmakusia omenoita, joita sain luvan käydä hakemassa niin paljon kuin haluan. Jos niissä olis proteiinia, voisin syödä pelkästään niitä. Paitsi ei ne ihan harmittomia ole, kun yli kolme päivässä tuppaa aiheuttamaan ilmavaivoja :D

Protskuletut on täälläkin ihan ehdotonta suosikkia, mutta kyllä niiden syömistä täytyy vähän kokonaisenergian nimissä hillitä. Etenkin, kun lisukkeena juurikin maapähkinävoi on aivan mahtavaa...

Mä en pystyisi olemaan täysin herkuttelematta, mutta onneksi sekin on helpompaa, mitä pidempään sitä tekee ja antaa sen sokerihimon sammua. Ykköstuotteet ovat taatelit, maapähkinävoi ja kookos joilla saa kyllä aikaan vaikka ja mitä ihanaa. Olen ehkä enemmän sitä koulukuntaa että katson kaloreiden sijaan mielummin mistä se ruoka tulee ja missä muodossa, tietenkin järkeä käyttäen. Täytetyt taatelit (taatelista haarukalla kivi pois, tilalle maapähkinävoita, pähkinä tai pieni pala marsipaania) on kyllä niin paljon parempaa kuin karkki, ja kovin montaa ei tarvitse syödä makeanhimoon.

Sitten!Taateli+banaani+vaniljaprotsku+maapähkinävoi+kookosmaito = herkkuvanukas!

Vaikka toki herkuttelu jää vähemmälle kun syö hyvin niin mielestäni sitä makeaakin pitää saada joskus syödä ihan hyvällä omatunnolla, vaikka vähän enemmänkin. Pastilleja, karkkeja, keksejä jne en taas suosi sillä ne sisältävät vaikka mitä mistä tulee herkemmin se herkuttelumorkkis, josta muistuttaa se raskas olo ja ikävä tunne vatsassa (ainakin jos liikaa syö :D).

Mä en myöskään ajattele, ettei herkkuja voi syödä vaan "kunhan se sopivat makroihin" ja määrä on kohtuullinen tai pieni. Kun ruokamäärä, laatu ja ateriavälit on sopivia, niin niillä olen itse päässyt eroon herkkuhimoista. En myöskään ajattele, että ruoka on vaan polttoainetta, vaan haluan nauttia ruuasta enkä vois kuvitella vetäväni kylmää kanaa muovirasiasta. Pyrin syömään ruokia, joista pidän, ja siksi ruokalasku on iso, kun ostan laadukasta ruokaa.

Mut siis jos syön suklaata, syön palan - max.2 riviä kerralla ja muu perhe hoitelee loppulevyn ja tätä tapahtuu ehkä 1-2 kertaa kuussa. En myöskään syö sipsiä vaan jos tulee suolasen himo, otan riisikakun oivariinilla ja ripottelen ruususuolaa siihen päälle. Ai niin, CocaCola cherry light on mun turhake juoma, mutku se on kaloriton ja maistuu hyvältä.

Kyllä mulle menee ihan herkuista hyvät salaatit ja etenkin hedelmät kun ne on nyt dieetin ajaksi koitettu karsia normaalista ruokavaliosta niiden suuren sokeripitoisuuden takia. Ja puuroon kun lisää vähän tummaa kaakaota ja makeuttaa stevialla niin voi nam! Tosin itsehän eläisin pelkällä puurolla jos saisin päättää :D Eli tuo ei taida toimia niille jotka eivät puurosta niin välitä.

Mutta kyllä mä syön viikonloppuina ihan niitä oikeitakin herkkuja, mutta kohtuudella. En jaksa uskoa, että jos viikonlopun aikana menee normiruokien lisäksi yksi suklaapatukka ja mahdollisesti yksi pulla niin ettäkö se oikeasti vaikuttaisi järisyttävästi suuntaan taikka toiseen. Roskaruoka puolestaan ei houkuta kovinkaan, puolisen vuotta sitten on sitä tullut naamaan tungettua kun oltiin tien päällä.

Ja ainiin, pähkinät ja rusinat kimpassa, kiitos nam :kuola:

En kyllä jaksa ymmärtää tätä yleistä "bodarin logiikkaa". Ensin ollaan viikolla äärimmäisen rajoittuneita, yksipuolisia ja tiukkoja ruokavaliossa, sitten mätetään kerran viikossa moskaa. Ei varmaan vaikuta pulla tai patukka mihinkään, mutta mitä järkeä jättää hedelmät pois, joissa on elintärkeitä vitamiineja ja suoja-aineita? Ja esim. omenan kuorien on todettu ylläpitävän ja suojaavan lihaksia. Teolliset mehut ovat pahasta, niiden fruktoosi aiheuttaa hammasongelmien lisäksi mm. rasvamaksaa, koska niistä on poistettu kuoret, mutta hedelmät ja marjat ovat terveellisiä estäen mm. syöpää, ja hei, paljonko niissä nyt aikuisteen oikeesti on sitä sokeria ja kaloreita...? Vertaapa pullaa ja suklaapatukkaa omenan ja banaanin ja laske...

Jos dietissä pitää muka jättää jotain terveydelle elintärkeää pois, on dietti huono. Se on mun mielipiteeni...

En kyllä jaksa ymmärtää tätä yleistä "bodarin logiikkaa". Ensin ollaan viikolla äärimmäisen rajoittuneita, yksipuolisia ja tiukkoja ruokavaliossa, sitten mätetään kerran viikossa moskaa. Ei varmaan vaikuta pulla tai patukka mihinkään, mutta mitä järkeä jättää hedelmät pois, joissa on elintärkeitä vitamiineja ja suoja-aineita? Ja esim. omenan kuorien on todettu ylläpitävän ja suojaavan lihaksia. Teolliset mehut ovat pahasta, niiden fruktoosi aiheuttaa hammasongelmien lisäksi mm. rasvamaksaa, koska niistä on poistettu kuoret, mutta hedelmät ja marjat ovat terveellisiä estäen mm. syöpää, ja hei, paljonko niissä nyt aikuisteen oikeesti on sitä sokeria ja kaloreita...? Vertaapa pullaa ja suklaapatukkaa omenan ja banaanin ja laske...

Jos dietissä pitää muka jättää jotain terveydelle elintärkeää pois, on dietti huono. Se on mun mielipiteeni...

Jepjep, ehkä mun viesti sitten oli vähän epäselvä. Hedelmät ja marjat menee mulla dieetillä herkkuina, eli pääasiallisesti viikonloppuisin. Arkena en niitä juurikaan syö, kuten en myöskään viljoja kaurapuuroa lukuunottamatta. Hedelmät ja marjat eivät ehdottomasti ole huono juttu, mutta valitettavasti kun pudotettavaa on enää vähän niin täytyy karsia ruokavaliosta isommalla kädellä pois. Tässä tilanteessa siis myöskin nuo viikonlopun suklaat ja pullat, enkä niitä jokaisena viikonloppuna vedäkkään.

En tiedä menikö jollain nyt hernemaissit nenään, mutta mulle hedelmät ei kuulu päivittäiseen ruokaohjelmaan iha jo senkin takia, etten niitä osaa kohtuudella syödä jolloin ne on helpompi siirtää satunnaiseen herkutteluun. Ja mun syömistyyli on kyllä kaukana mistään fitneksestä - itsehän en edes dieetillä ole punninnut ruokiani vaikka ehkä syytä olisi :D

Joo, ei mulla mennyt herne nenään, en vaan tajunnut sitä logiikkaa ;). Viestisi tosiaan oli ehkä vähän epäselvä.

En tiennytkään, että jollain hedelmien kanssa voi olla kohtuusongelmia :). Mulla se kohtuus katoaa helpommin siinä moskassa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom