Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Toisaalta koomista ja toisaalta hämmentävää nähdä salilla vihkoa ja kynää kantavia häiskiä, jotka ymmärtääkseni merkitsevät ylös jokaisen sarjan eri lihaksille. Tutkimusta? Insinööribodaamista? Kun esim. itse saan pelkille hauiksille monta erilaista liikettä (käsipainoilla, tangolla, myötä- ja vastaotteella, jne.), joihin siis tulevat eri sarjat. En halua halveksia kenenkään tunnollisuutta - ei vain mahdu tajuntaan ja tiedän, että oma tajuntani ei ole maailman ainoa mahdollinen.

:face:

:D se hamppari oli sitten varmaan liikaa ;)
Kerran salilla seurailin, kun pari jamppaa kiskoi penkkipaitaa kolmannelle. Järkyttävän tiukassa oli. Riisumista en jäänyt seuraamaan - oisko pitänyt saksia auki, kun en nähnyt niiden käyttävän penkkipaitaa tuon jälkeen..
Se lähtee tosi nätisti pois jos on vain kaveri auttamassa. Päällepukeminen on huomattavasti haastavampaa. Yksin onki sitte aivan eri juttu, ei mee päälle eikä tuu pois :)

Näin neekerin, joka muisti laittaa hiukset hyvin pukkarissa ennen salin puolelle menoa, mutta eipä ollut muistanu pyyhkiä persettään viimeeksi kun kävi paskalla.

Näytän varmaan itse hieman koomiselta ylätaljan kanssa. Liikeradan uskoisin olevan suunnilleen oikein, mutta puolitoistametrisen varteni kanssa en vain yletä taljaan seisaaltaankaan. Joudun siis joka sarjan alussa kiipeämään penkille seisomaan jotta pääsen aloittamaan liikkeen.

Näytän varmaan itse hieman koomiselta ylätaljan kanssa. Liikeradan uskoisin olevan suunnilleen oikein, mutta puolitoistametrisen varteni kanssa en vain yletä taljaan seisaaltaankaan. Joudun siis joka sarjan alussa kiipeämään penkille seisomaan jotta pääsen aloittamaan liikkeen.

Niin tuttua. Onneksi nykysalilla on kaksi ylätaljaa, joista toista toinen on ihan selvästi ns. kääpiömalli, siihen yltää lattialla seisoessa ja varpaillaan kurottaessa :) .

Miehet/pojat aiheuttivat kummastusta eilen salilla. Ensin eräs mies penkkaamassa. Näin sivusilmällä, että kuikuili vähän väliä painonnostopaikan ovelta salin puolelle. Mielessäni ajattelin, että mahtaakohan varmistajaa tarvita... No, hän sitten aikansa käryiltyään marssi ohitseni paikan omistajalta kysymään varmistusapua. Omistajan toinen käsi on paketissa (!) joten ei tietenkään mennyt. No, taas ukko paineli ohitseni ja lähestyi 3 nuortamiestä (varmaan jotain mopoautoikäisiä), jotka makoilivat venyttelypatjoilla ja turisivat keskenään. Kysyi pojilta josko joku ehtisi varmistamaan. Pojat sanoivat kaikki, että eivät ehdi (!) ja jatkoivat makoiluaan. Ukko sitten meni ohitseni takaisin penkkipaikalle ja peilin kautta näin, että teki sarjansa ilman varmistajaa. Salilla ei siis ollut muita. Kuin minä.

Miehet/pojat aiheuttivat kummastusta eilen salilla. Ensin eräs mies penkkaamassa. Näin sivusilmällä, että kuikuili vähän väliä painonnostopaikan ovelta salin puolelle. Mielessäni ajattelin, että mahtaakohan varmistajaa tarvita... No, hän sitten aikansa käryiltyään marssi ohitseni paikan omistajalta kysymään varmistusapua. Omistajan toinen käsi on paketissa (!) joten ei tietenkään mennyt. No, taas ukko paineli ohitseni ja lähestyi 3 nuortamiestä (varmaan jotain mopoautoikäisiä), jotka makoilivat venyttelypatjoilla ja turisivat keskenään. Kysyi pojilta josko joku ehtisi varmistamaan. Pojat sanoivat kaikki, että eivät ehdi (!) ja jatkoivat makoiluaan. Ukko sitten meni ohitseni takaisin penkkipaikalle ja peilin kautta näin, että teki sarjansa ilman varmistajaa. Salilla ei siis ollut muita. Kuin minä.

Et sitten voinut tarjoutua itse varmistamaan?

hyvin se nainenkin siinä varmistaa ku joku mopoauto-kundi.. normaalistihan sitä ei tartte ku vähän auttaa, jos meinaa jäädä toisto vajaaks.. jos joku paikka pamahtaa paskaks, ni eipä siin kukaan muutenkaan isompii painoi nostais pois, repii vaikka sit kiekot tangosta tms, jos jotain oikeesti käy.
Hyvä ettei menny auttaa, äijällä selkeesti oli joku asenneongelma naisia kohtaan.. tehkööt vajaata sarjaa ku ei mimmien apu kelpaa.

Herttinen, eikai sitä nyt kehtaa naiselta apua pyytää, sehän nauraa vielä.

Meidän salilla onkin niin kovia äijiä että ne uskaltaa pyytää naistakin varmistamaan kohtalaisen isoilla romuilla tehdessään. Ja kyllähän se kieltämättä aiheuttaa sisäisen mielihyvän tunteen jos salilla on muitakin ja silti kelpaan varmistajaksi.

Komediaa ei ole viimeaikoina ollut liikkeellä, ellei omia hälmöilyjäni lasketa. Ainakin olen saanut hymyn monien kasvoille tanssimalla typeän näköisenä sarjatauoilla, ehkä minusta vielä kuoriutuu joku päivä oiva salikoomikko.

forever-alone-101.jpg

Pari päivää sitten salille oli ilmestynyt lauma n. parikymppisiä poikia ja voi härreguud sentäs.. Salin normaali musiikki (joka siis on lähes aina raskaampaa sorttia, rock, heavy metal, yms) oli vaihtunut gangsta-räppiin :hyvä:

5-6 jätkää seuras kun porukan alfa opasti tekemään hauiksia ja rintaa erilaisin tekniikoin napaan yltävässä UnderArmour paidassaan sekä puoleenväliin persettä laskettujen uimashortsien kera. Veivasin nopeesti oman penkkisarjan läpi ja sain Alfalta huvittuneita katseita aina kun pääsi vähääkään ääntä sarjoissa.
Tämän jälkeen olikin aika siirtyä toiseen huoneeseen ja eteenpäin ohjelmassa.

Hetken kuluttua huomaan että Alfa kävelee yhden oppipoikansa kanssa kyykkyä tekemään. Kummatkin päättävät että tehdään samoilla painoilla ajan takia ja Alfa hakee vielä kympin egolevyt tankoon lisää. Sitten alkaa suorittaminen, ilman lämmittelyä alkaa hirveä vääntäminen 10 cm liikeradalla, toinen tietenkin varmistamassa takana ettei tule vammoja :rolleyes:

Ja sitten päästäänkin reenin pääosioon.. Maastavetoon... ilman.. vittu.. paitaa.. :face:
Tässä sitten Alfa ja hänen rakkain opetuslapsensa päättivät ottaa kisan, että kumpi saa tiputettua raudan kovempaa maahan. Jokaisen sarjan jälkeen kolina vaan kasvoi, painot toki pysyivät samoina.

Joku nainen oli tekemässä reiden koukistus laitteessa nähtävästi etureisiä kun oli laittanut jalat sinne alimman pehmusterullan "alle"... kunnes tajusi et väärä laite :D

Joku patu veti herneen nekkuun kun kysyin montako sarjaa jäljellä :)

Mulle kävi sama vuosi-pari sitten kun olin synnyinkaupunkini uimahallin salilla treenamassa. Sellanen eläkkeellä oleva kuitenkin ihan hyväkuntoiselta vaikuttava pappa silmiinnähden vittuuntu kun kysyin teetkö vielä pitkään. Onneks nykyisellä salilla käy lähinnä sellasta rentoa ja treenamiseen keskittyvää sakkia, on joustava ilmapiiri kun aina pääsee tekemään välissä jos haluaa ja autetaan jos pyytää. En ymmärrä näitä jotka ottaa jotenkin itseensä tuollaisesta.

Pukuhuoneessa treenin jälkeen random arabi tuli selittämään yhdestä vanhemmasta kanssatreenaajasta kuinka kova kaveri se on, "Nääkö sä tuo miehe, se treena seitsemä kerta viikkosa ja aina kovat treeni!" ja "Mä halu olla samalaine ku oon vanha"

Tälläisissä tilanteissa tyydyn yleensä lakonisesti toteamaan "Oot ihan oikeassa", "Kannattaa" tai jotain vastaavaa. Mutta tällä kyseisellä kerralla vastasin, että eihän kukaan voi treenata seitsemää kertaa viikossa vuoden ympäri ilman suurempia ongelmia. Ihminen ei oo kone ja tarvii lepoa jne. Tähän tuo tuleva Mr.Olympia vastasi yksinkertaisesti "Kaheksan tunti yöuni riittä".

Tämän tyhjentävän vastauksen jälkeen tyydyinkin sitten vastaamaan "Taidat olla ihan oikeassa" ja hiipsin vähin äänin kotio päin.

Back
Ylös Bottom