Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mulla oli saunalahdelta yksi liittymä, jonka lukitsin muutamaksi kuukaudeksi, ja nyt otin taas käyttöön. Tein liittymän aktivoinnin omasaunalahti sivuilla, ja nyt laitoin puhelimeen PIN koodin jonka jälkeen se kysyy SIM-kortin salasanaa. Ööh, niin mitä? Ei mulla ole mitään salasanaa, enkä ole sellaista ikinä asettanutkaan.

Ei ole väliä, rtg/ct/mri, kaikkiin noihin täytyy olla lääkärin lähete...

On sillä mun vastauksen osalta. Mulla oli tarkoitus antaa vinkki yhdestä magneettikuvauspaikasta.

- - - Updated - - -

Tajuaako joku, kuinka tämä KinderKraftin Junior Plus -turvaistuin kiinnitetään autoon?

Eikös se ihan turvavöihin tuu kiinni.

Ilmeisesti on olemassa sellaisiakin, jotka kiinnitetään jotenkin "kiskoihin/kiskoilla". Tarvitsisin faktatietoa.

On sillä mun vastauksen osalta. Mulla oli tarkoitus antaa vinkki yhdestä magneettikuvauspaikasta.

No siihen voi olla vaikutusta.

Sivuhuomiona (ei Anonymitylle, vaan yleisellä tasolla "kuvauttamisesta"), tiedän että monet yksityiset lääkäriasemat harrastaa sitä että joku tekee vaan lähetteitä sen mukaan mitä kuvauksia ihmiset tilaa. Tästä seuraa tietysti paljon kuvauksia (=rahaa firmalle) ja paljon lausuntoja joiden merkitystä siihen kipuun tai oireeseen sitten ihmetellään ja tulkitaan sanakirjan kanssa (tai esim pakkikselta kysymällä). Yleensä päin persettä. Tämä johtaa sitten huoliin, murheisiin, jne.. Tälle on oma lääketieteellinen termikin, VOMIT, Victim Of Modern Imaging Technology (googlatkaa vaikka).

Mikä tässä viestissä oli taas pointtina? Ehkä se, että kuva on vain kuva, mri-kuvassa ei pala punainen valo kivun syyn kohdalla. Siinä näkyy pehmeiden kudosten anatomia suht hyvin. Mutta kuva yksistään ei riitä, oireiden+kuvien+potilaan kliinisen tilanteen palapeli on se yhdistelmä joka voi jo johtaa johonkin.

disclaimer: mahdollisista asiavirheistä syytään Jetlagia.

Sony BDP-S3100 blu-ray soitin kysessä. Onko laite todellisuudessa hidas vai olenko missanut jotain asetuksissa. kestää noin 5 sec ehkä enemmänkin ennenkuin levytiedot/valikot tulee näkyviin. Lisäksi soitin alkaa aina levyn alusta, ei siis palutuspisteestä, johon toisto viimeksi lopetettiin. Toki en ole katsonut kuin sarjaa Game of Thrones.

1380781_664960423564894_1534386996_n.webp

Mitä helvettiä tuossa on käynyt kun koko yläkroppa täynnä verenpurkaumia? Ei taida olla pikku revähdys.

Tässä kesätyöhakemusta kirjoittamassa. Kirjoitanko hakemuksen suoraan sähköposti kenttään vai lisäänkö sen liitteenä kuten CV:n :wtf:

^
Öö? :)

Eli laita liitteenä, mutta imo pdf -muodossa. Ei ole silloin riskiä, että vastaanottaja ei saa liitettä auki, sekä ei ole asettelut päin pyllyä.

Pistimpä liitteenä, tekstitiedostona meni. ja ei ne välttämättä sitä pdffääkään saa auki jos ei oo readeria selaimessa ;)

En tiedä mihin tämäkin kysymys kuuluisi laittaa mutta ketjun nimihän osuu melko sopivasti tähän.

Tuli Fitnesstukulta tilattua muutamat prode säkit ja nyt ne on sitte sen paketin paikantamistietojen perusteella postissa. No eihän tässä mitään, mutta muistaakseni minun kuuluisi saada postilta tai fitnesstukulta joku lunastamishässäkkä sähköpostiin tai luurille, mutta eipä tuolta mitään vaan oo tullu?
Kuuluisiko tässä nyt mennä postiin pakettia kyselemään ilman lunastuskoodeja vai pitääkö kärsivälllisesti vielä ootella niitä, vai muistanko ihan väärin koko lunastuskoodi jutun ja meen vaan postiin ja omien tietojen avulla paketti sitten omiin käsiin sieltä tulee?

Auttakaa vähä-älyistä, kiitokset!

Back
Ylös Bottom