Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miksi puntilla esim. push downissa oikea ojentaja tuntuu saavan enemmän hittiä kuin vasen? En saa vasempaan läheskään samanlaista tuntemusta treenistä kuin oikeaan. Johtuuko tämä siitä, että olen oikea kätinen vai mitä hittoa?

Mites näissä tapauksissa, kun liikkeestä on ostettu käytetty auto, mutta johon ilmenee semmoista rempan tarvetta melko pian oston jälkeen? Sen verran kyllä tiedän, että liikkeellähän on vastuu, jos auto piakkoin särkyy, mutta ei tuota kyllä viittis odottaakaan.
Ostin tosiaan kaksi viikkoa sitten käytetyn auton autoliikkeestä. Autolla on toki ajettu jos 350tkm, mutta väliäkö tuolla. Nyt on kuitenkin alkanut tuntumaan, että kytkin ottaa melko ylhäältä ja kylmällä koneella on melko kankea. Omasta ajotyylistä se ei kuitenkaan voi johtua, koska en harrasta kytkimellä luistattamista tai kytkinpommeja liikkeellelähdössä.

Jos tässä nyt pitää alkaa remonttihommiin, niin voinko vaatia myyjäliikkeeltä esimerkiksi vastaantulemista remonttikustannusten kanssa. Periaatteessahan myyjä voi kieltäytyä, mutta kyllähän näissä jokin sääntö on?

Myyjäliike on tuossa vaiheessa vielä 100% vastuussa autosta jonka möivät!! Kuitenkin kohtuus on oltava mukana eli 500€ autoon ei liike automaattisesti korjaa mitään vaan vaihtoehtona on lunastaa auto takaisin. Edes se että liike myy auton korjattavaksi ei poista myyjäliikkeen vastuuta myymästään autosta.

Miksi puntilla esim. push downissa oikea ojentaja tuntuu saavan enemmän hittiä kuin vasen? En saa vasempaan läheskään samanlaista tuntemusta treenistä kuin oikeaan. Johtuuko tämä siitä, että olen oikea kätinen vai mitä hittoa?

Yksi mahdollisuus on että oikea kätesi on vahvempi ja näinollen tekee liikkeen puhtaasti ja heikompi käsi alkaa huijaamaan jolloin rasitus siirtyy muuaalle enemmän.. Itse huomaan esim ojentaja taljassa tätä, kun ollaan rasituksen ylärajoilla kroppa alkaa taittumaan heikomman käden "päälle" ja tämä keventää ojentajan työskentelyä.

Kerrostalojen jätekeräys. Taloyhtiössä on iso roskistila, missä on kaikenlaisia keräysastioita pahville, metallille, energiajakeelle jne. ja olen pyrkinytkin omat roskani lajittelemaan, kun kerta moinen mahdollisuus on. Ikinä en kyllä ole sellasta jätepakkaria nähnyt, missä on useampi laari jätteille, eli onko niin, että ne kaikki astiat tyhjennettään kuitenkin samaan laariin roska-autossa?

Kerrostalojen jätekeräys. Taloyhtiössä on iso roskistila, missä on kaikenlaisia keräysastioita pahville, metallille, energiajakeelle jne. ja olen pyrkinytkin omat roskani lajittelemaan, kun kerta moinen mahdollisuus on. Ikinä en kyllä ole sellasta jätepakkaria nähnyt, missä on useampi laari jätteille, eli onko niin, että ne kaikki astiat tyhjennettään kuitenkin samaan laariin roska-autossa?

Khyl. Käyppä katsomassa mitä niille tapahtuu kaatopaikalla. Samaan läjään kaikki. Eikä biojätteet hajoa muovin seassa hajottajien puuttuessa kokonaan. Miksi näin sitten on? EU määrää ja saadaan jätemaksut paremmalle katteelle.

Meillä päin ainakin eri astiat tyhjennetään eri autoihin.

Eri purkeilla on eri tyhjennysrytmi, riippuu myös taloyhtiön koosta. Ei se toki tarkoita etteikö biojäte ja sekajäte voisi päätyä samaan läjään. Kaksoissäiliöllisiå autojakin on mutta eihän sekään mitään välttämättä vaikuta.

Kompostointi on huomattavasti parempi tapa. :)

Okei... äkkiseltään kuulostaa vaan aika kalliilta touhulta käydä usealla autolla samassa taloyhtiössä, mutta toki hyvä, jos näin on. Näin se sitten on varmaan täälläkin.

Eiköhän ne kierroksella käy hakemassa tietyt jätteet koko alueelta.

P.S. tutun näköinen hahmo kuvassa

Tajuaako joku, kuinka tämä KinderKraftin Junior Plus -turvaistuin kiinnitetään autoon?

Lasten turvaistuin

- - - Updated - - -

Auttakaas tyhmää ku toi polvi on vaivannu jo jonku aikaa ja haluaisin käydä kuvauttaa sen, ni tarviiko yksityiselläkin lääkäriltä lähetteen kuvauksiin vai onko mahdollista varata aika suoraa kuvauksiin? Vai miten homma toimis parhaiten?

Röntgen vai magneetti?

...Kompostointi on huomattavasti parempi tapa. :)

:jahas:

Back
Ylös Bottom