Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
kurkku todella lievästi kipeä, voiko treenata?
Kysymys! Teen joitakin liikkeitä 12, 10, 8 ja 6 toistoa niin että painot kasvaa joka sarjaan. Esim hauiskäännössä taljassa menee 8 toistoa helpohkosti 30 kilolla, mutta seuraava pykälä 36 kiloa nousee lähinnä yksittäisiä toistoja. Kannattaako siis tehdä vikakin sarja 30kg:lla vai yrittää repiä seuraavalla painolla edes se vähä minkä saa nousemaan?
Outo logiikka sinulla, jos ma-to on vapaata mutta vain kahdesti kerkiää salille... 2-jakoinen ohjelma, yläkroppa-alakroppa jaolla, treenit ma, ti, ke ja to. Lenkillä käyntiä vähennät jonkun verran, tai ainakin jätät yhden päivän lepopäiväksi. Lisäät ruuan määrää, syö paljon lihaa, kalaa, kanaa, pastaa, pottua, riisiä, munia, rahkaa, maitoa, jne. Käy välillä vaakalla, jotta voit todeta painon nousevan hiljalleen. Kilo tai kaksi kuukaudessa on ihan hyvä tahti.
Ohjelma löytyy täältä foorumilta kyllä, keskity perusliikkeisiin ja harjoittele tekniikat kuntoon.
Vetoremmit voisin hommata mavea & kohautuksia varten, mutta leukojen vedossa en kyllä niitä käyttäisi. Niitä käyttämällä se grippi ei ainakaan ikinä parane.
Oisko suositella jtn remmejä hintaluokassa 10-30 euroa? Mulla yhet remmit on, mutta kun en ole niiden käyttöön perehtynyt niin tuntuivat jotenkin vaivalloisilta ainakin mavea tehdessä.
Onko näitä remmejä muuten eri ''mekanismilla'' toimivia, vai onko kaikki samanlaisia?
PS. mikä on versa(t)?
tarvitsisin apua päivittäisen kaloritarpeen laskemiseen (treeni sekä lepopäivänä)
mitat 45/156, aktiivisuus 5-7h treeniä viikossa, lisäksi n. 45 min kävelylenkkejä joka toinen päivä
Olen kokeillut joitain laskureita, mutta ne antavat vaihtelevia tuloksia ja osa tuntuu kyllä liian vähältä. Osaisiko täällä kukaan auttaa?
Olisko tossa takaolat/hartiat selkä vai olkapäätreenissä?
Selkäreenissä ite teen
Tarkoitatko hartioilla kentiea trapseja eli epäkästä, jos näin niin sehän on selkäliha
![]()
Joo juurikin sitä tarkotan. Mites jos teen tästä lähin trapsit ja takaolat selkätreenin yhteydessä, ja seuraavana päivänä on olkapäätreeni, niin ottaako ne takaolat myös sivuolkapäissä yhtään osumaa?
Eipä kauheesti, ei muutaku kovvaa reeniä ja murehit reeniä/ohjelmaa seuraavan kerran ku tulokset/kehitys jumii
Elikkäs voisko joku vähän ohjata ja auttaa mua? Eli olen 180cm/60kg siima ja nyt tuli sellainen mahdollisuus että voin käydä yksityisellä salilla kellonympäri vaikka jokapäviä. En ymmärrä näistä treeniohjelmistä yhtään mitään vaikka olen yrittänyt etsiä tietoa.
Tarkoituksena olisi saada paljon massaa ja voimaa. Jalat voi jättää pois ainakin toistaiseksi koska niissä on tarpeeksi lihasta pitkäksi aikaa koska olen koko ikäni polkennut fillarilla ihan älyttömästi. Penkistä nousee 50kg (:D)
Ravinnosta tiedän että siinä ei tarvitse neuvoa. Eli pitäis saada sellanen ihan saatanan kova treeniohjelma yläkropalle. jos joku voisi vaikka linkata jotkut ohjeet ihan amatöörille joka ei tiedä mistään mitään.
Tai tiedän kyllä miten penkistä nostetaan oikein ja tälläistä muuta pientä perus asiaa. Ja ainiin jos joku tietää jotain hyvää lisäravinnetta mikä auttaisi tätä painoni nostoa niin saa linkata. Ja kaikki muutkin lisäravinteet mitkä auttaisi.
Sori sekava teksti olen valvonut.
Treenaa niitä jalkojaki. Niissä ei varmasti oo yhtään sen enempää lihasta ku yläkropassakaan.

No okei treenataan sitten niitäkin. Ei siitä haittaakaan ole. Jotenkin ymmärsin että se vie yläkropalta treeniaikaa kun luin noita treeniohjelmia. Aivopieru.1. Sun jaloissa ei oo taatusti lihaa nimeksikään, korkeintaan vähän rasvaa / kestävyyttä.
2. Jalat on puolet kropastas. Hukkaat siis puolet treeniajastas jos et treenaa niitä. Oot tekemässä ison virheen.
3. Jalkojen treenaus tekee susta miehen, kova jalkatreeni ja kyykyt, mavet yms. vapauttaa paljon kehonsisäisiä hormooneja jotka kasvattaa jopa hauista.
4. Jos et vieläkään vakuutu, niin tytöt ainakin tykkää kivoista, lihaksikkaista pepuista ja reisistä. Kyl jotkut pojatkin![]()
Miksi en saa yhtään leukaa? Kaverilla ja mulla melkein samanlaiset painot käytössä (+-10kg eroa suurinpiirtein kaverin suuntaan) ja painoeroa n. 4kg, ja kaveri vetää tosta vain 10 leukaa, itsellä hyvä jos pääsen puoleen väliin :D Ja eikös leukojen pitäis tuntua selässä, itseä alkaa vain käsiä polttelemaan esim. negatiivisissa mitä olen tehnyt niiden tilalla.
Ja sitten vielä että mites kannattas cutata kun koulussa vielä olen ja pitää niitä keitoksia syödä, eikä voi mitään kalorilaskuria käyttää kun ei oikeastaan joskus edes tiedä mitä siinä ruoassa on. Omat eväät?
Onko aloittelijan järkeä aloittaa joku 4-jakoinen ohjelma? Nyt teen elaston 2-jakoista jossa joka viikko on raskas viikko ja hyvin toiminut, mutta tuntuu että 4-jakoinen olisi miellyttävämpi tehdä jostain syystä.
Onko aamulenkki ennen syömistä tehokkaampi vrt. iltapäivällä tehtyyn lenkkiin vai onko tämä velitiedettä?
Varmaan miljoona muuta kysymystä mutta ei nyt muista :D
. Aloittelijan ei tulisi treenata monijakoisilla ohjelmilla. Saat parhaiten tuloksia kun rasitat lihaksiasi useammin kuin kerran viikossa. Monijakoisen ohjelman pyörittely on yksi isoimmista aloittelijan virheistä. Elaston 2-jakoinen on hyvä ohjelma, pysy siinä.Ei, ei, ja vielä kerran ei. vitut siel jalois mitään ole jonkun pyöräilyn ansiosta. Se polkeminen vaadi normikuntoselta ihmiseltä yhtikäs mitään. jalat vaa treenii mukaan, jossei parempaa selitystä löydy :D.
Miettisit nyt ihan eka liikkeiden tekniikkojen opettelua, vaikka jonkun tietävämämmän opastuksella, etkä mitää ''the ultimatesupermassasdpfsdfdsklfdskfsdf'' lisäravinteita millä mystisesti lähtee läskit pois ja tilalle tulee 10kg lihasta viikossa.
Opettele syömään kunnolla, ja pääse nyt eka edes sisään siihen salikulttuuriin ennenku alat mitään toissijaisia juttuja pohtimaan. Mun mielipide treenaamisesta: älä niele kaikkea mitä se isoin körmy salilla neuvoo, vaan ota itse asioista selvää niin treenaamisestakin tulee paljon helpompaa. Pohdi myös mitkä ovat oikeasti tavoitteesi salilla käynnissä, äläkä ala kenenkään ''opetuslapseksi'' joka tekee kaiken kuin lammas konsanaan.
''Ravinnosta tiedän että siinä ei tarvitse neuvoa.'' epäilen suuresti, sillä seuraavassa lauseessa kyselet lisäravinteiden perään. En vittuile, mutta kuulostaa hieman ''kaikkimulleheti100kgpenkistähuomenna'' asenteelta. Tietty motiivisi on oma asiasi, mutta suosittelen että imet kaiken mahdollisen tiedon täältä pakkikselta ja netistä, jos haluat muutakin kuin pari senttiä hauiksen ympärysmittaan.
Tai sit liukuhihna vastaus kysymykseesi: alat vetää vaikka tolla starting strengthilla tai golden sixillä, ni kyllä se siitä.