Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Ärtyminen kuulostaa vähän huonolta. Jos oikeasti tuntuu, että siellä on jotain tulehdusta, niin sitten ne jalat kaipaa vaan lepoa ensin. 110mm muovinen viemäriputki toimii hyvin putkirullailuun ja Pakkiksen kehonhuolto-oppaasta ohjeet mitä tehdä. Tukkoisilla jaloilla se sattuu sitten ja paljon. Jos ei satu yhtään ja tuntuu vaan vähän ikävältä, niin sitten lihasten pitäis olla jo varsin hyvin auki. Eron huomaat kyllä välittömästi fillarin päällä.

Jees, kiitoksia neuvoista. Ei muutakun viemäriputkea hakemaan. Jospa se fillari rupeaisi liikkumaan hieman eritavalla. Tämän päivän aamulenkki oli ainakin niin nihkeetä kuin olla ja voi, tiedä sitten johtuiko loskasta, jumeista vai mistä, mutta sykkeet hyppäsi heti kattoon ja kulku todella nihkeätä. Noin 1.5h ajelin ja loppulenkki tultiinkin jo ihan hissutteluvauhtia, hyvä ettei kävelijät tulleet ohi, ja sykkeet silti 140-160... :face:

Minä täällä taas. Aloin tässä pienessä päässäni mietiskelemään, että milloin sitä kannattaa se bulkki pitää? Vähän taustoja eli; Salilla aloin käymään viime heinäkuussa ja silloin painoa oli noin 107kg ja tällä hetkellä aamupainoa on 91,5kg ja röllykkää (mahaa) vieläkin tallella. Alkaa ajattelemaan että tuo 91kg on aika vähän verrattuna tähän 193cm runkoon eli miten jatkan tästä? Kuinka pitkän "massakauden" mun kannattaa pitää jne? Tuli kyllä iha perkuleen epäselvästi asia johon haen apua, mutta jos joku tästä jotain tajuaisi :D

millasin varustein mitää varautua kun menee ekalle tunnille? mulla ei oo mitään salikenkiä? hankinko? vai mitä:(?!

Mille tunnille? Varmaan jos PT-tapaamiseen meet niin riittää perus liikkavaatteet. Kengät on plussaa mutta ei pakolliset. Ennemmin en lähtisi hätäseen ostamaan jotain inter sportin sisäpelikenkiä.

äh sori mä kuvittelin että tää on cross fitin aloittelija peruskysymykset topic koska löysin tän hakemalla sanaa cross fit:D rekisteröidyin juuri. Eli siis joo cross fitiä oon menossa kokeileen:)

/edit en nähtävästi osannut lainata/vastata oikein sori:<

Kumman puolella olette, 2 vai 3 jakosen? Plussat ja miinukset molemmista ois jees. Treenitaustaa vähä vajaa vuos ja oon hangannu aina 2jakosella ja ajattelin nyt siirtyä 3 jakoseen.

Nyt on 3-4 viikkoa salia takana, eikä paino lähde nousemaan vaikka yritän syödä kokoajan ja varsinkin salipäivinä on jäätävä nälkä kokoajan. Olisiko pitänyt lähteä jo nousemaan? Statsit 195cm/92kg ja ruuminrakenteelta melko siima kaveri. Minkälaista painonnousun pitäisi olla viikko-/kuukausitasolla näin aloittelijalla?

Nostetaas vielä tämä kysymys, kun ei tullut vastauksia.

Olen aina sarjojen välissä, 2min tauon aikana, venytellyt sitä lihasryhmää, jota treenaan sillä hetkellä. Loppuvenyttelyä en tee. Onko tämä toimivaa? Salilla ei ainakaan hirveästi nää ihmisiä, jotka venyttelisivät sarjojen välissä.

Minä täällä taas. Aloin tässä pienessä päässäni mietiskelemään, että milloin sitä kannattaa se bulkki pitää? Vähän taustoja eli; Salilla aloin käymään viime heinäkuussa ja silloin painoa oli noin 107kg ja tällä hetkellä aamupainoa on 91,5kg ja röllykkää (mahaa) vieläkin tallella. Alkaa ajattelemaan että tuo 91kg on aika vähän verrattuna tähän 193cm runkoon eli miten jatkan tästä? Kuinka pitkän "massakauden" mun kannattaa pitää jne? Tuli kyllä iha perkuleen epäselvästi asia johon haen apua, mutta jos joku tästä jotain tajuaisi :D
Pistetääs tämä nyt tänne uudelle sivulle, kun jäi piiloon edelliselle.

auttakaa alkuun

päätin alottaa elämän muutoksen nyt loppu viina tupakka ja roskan syönti täst edes katon mitä suuhun laitan ja monesti laita ja aloitan treenaamisen mutta miten ?
18v 175cm pitkä 67kg vatsa pömpötää (lääkärin mukaan johtuu huonoista keskivartalon lihaksista ) käet on siimat jalat on tikut. paino indeksini on normaali painoinen ja kestävyyttä on paljon ja innokuuttta on paljon mutta ei lihasta joten nyt jos kertoisitta jonku toimivan ja niin kovan että taju pois treenin niin olisin erittäääin kiitollinen!:)

Nyt on 3-4 viikkoa salia takana, eikä paino lähde nousemaan vaikka yritän syödä kokoajan ja varsinkin salipäivinä on jäätävä nälkä kokoajan. Olisiko pitänyt lähteä jo nousemaan? Statsit 195cm/92kg ja ruuminrakenteelta melko siima kaveri. Minkälaista painonnousun pitäisi olla viikko-/kuukausitasolla näin aloittelijalla?

Olen aina sarjojen välissä, 2min tauon aikana, venytellyt sitä lihasryhmää, jota treenaan sillä hetkellä. Loppuvenyttelyä en tee. Onko tämä toimivaa? Salilla ei ainakaan hirveästi nää ihmisiä, jotka venyttelisivät sarjojen välissä.

Paino nousee, kun syöt enemmän kuin kulutat. Siis: syö enemmän. Laske kalorit. Käy joka aamu vaa'alla, ja tee viikkotasolla ratkaisuja siltä pohjalta. Tähtää vaikkapa kiloon kuukaudessa (YMMV). Venyttelyyn tai sen puutteeseen ei sun hommas kaadu. Tee mikä parhaalta tuntuu. Pääsääntönä venyttely on hyvästä, mutta riippuu sitten vähän, että mitä tarkalleen ottaen tekee missäkin välissä.

Minä täällä taas. Aloin tässä pienessä päässäni mietiskelemään, että milloin sitä kannattaa se bulkki pitää? Vähän taustoja eli; Salilla aloin käymään viime heinäkuussa ja silloin painoa oli noin 107kg ja tällä hetkellä aamupainoa on 91,5kg ja röllykkää (mahaa) vieläkin tallella. Alkaa ajattelemaan että tuo 91kg on aika vähän verrattuna tähän 193cm runkoon eli miten jatkan tästä? Kuinka pitkän "massakauden" mun kannattaa pitää jne? Tuli kyllä iha perkuleen epäselvästi asia johon haen apua, mutta jos joku tästä jotain tajuaisi

Mietiskely on pahasta ja johtaa pahoihin asioihin. Kukaan internetissä ei osaa sanoa, milloin just sun pitää bulkata. Jos on bulkkinen olo, niin sitten ohjeet ylempänä tätä viestiä. Kyllä nyt vähintään 3kk tarvitaan mihin tahansa näkyviin muutoksiin.

Moro. Ajattelin kokeilla arnoldin kultaista kuusikkoa tuon 3kk ajan ja ajattelin kysyä täältä että saako sillä hyvin tulosta ja onko se kannattava treeniohjelma?

Nostetaas vielä tämä kysymys, kun ei tullut vastauksia.

En suosittelisi missään nimessä venyttelemään lihasta ennen kuin treenaat sitä, sillä se vie tehoja liikkeestä. Otat hyvät alkulämmöt niin, että tulee vähän hiki ja sitten raskaissa perusliikkeissä (kyykky, penkki, mave jne) herätät hermostoa tekemällä lämppärisarjat, esim. 5x25%, 5x50%, 2x75% ja sitten varsinaiset sarjat. (prosenttiosuus siis on osuus maksimisarjastasi). Venyttely sitten olisi tärkeää about. 3-4h treenin jälkeen, sillä silloin lihassäikeet ovat lyhyimmillään ja kaipaisivat venyttelyä.

Moro. Ajattelin kokeilla arnoldin kultaista kuusikkoa tuon 3kk ajan ja ajattelin kysyä täältä että saako sillä hyvin tulosta ja onko se kannattava treeniohjelma?

Se riippuu täysin sinusta itsestäsi - miten teet, mitä syöt, miten lepäät. Mikä tahansa ohjelma voi olla toimimatonkin jos syönti ja lepo ei täyty.

En suosittelisi missään nimessä venyttelemään lihasta ennen kuin treenaat sitä, sillä se vie tehoja liikkeestä. Otat hyvät alkulämmöt niin, että tulee vähän hiki ja sitten raskaissa perusliikkeissä (kyykky, penkki, mave jne) herätät hermostoa tekemällä lämppärisarjat, esim. 5x25%, 5x50%, 2x75% ja sitten varsinaiset sarjat. (prosenttiosuus siis on osuus maksimisarjastasi). Venyttely sitten olisi tärkeää about. 3-4h treenin jälkeen, sillä silloin lihassäikeet ovat lyhyimmillään ja kaipaisivat venyttelyä.

Jotain tietoa nyt näiden ohjeiden taakse... Lihasta voi ja kannattaa venyttää ennen treeniä, dynaamisesti sekä nimenomaan lyhyttä venytystä max. 5-10sek per lihas, sitä pidemmät taas vie kimmoisuutta ja voimantuottoa pois. Tietenkään noi lyhyet venyttelyt ei ole pakollisia (toisaalta mikä olisi) mutta ei niistä todellakaan haittaa ole, parhaimmillaan ehkäisee hyvän lämmittelyn lisäksi paremmin loukkaantumisia kun lihakset on "auki". Sitten nelisen tuntia treenin jälkeen kunnon venyttelyä kuten tuossa lopussa sanoit.

päätin alottaa elämän muutoksen nyt loppu viina tupakka ja roskan syönti täst edes katon mitä suuhun laitan ja monesti laita ja aloitan treenaamisen mutta miten ?
18v 175cm pitkä 67kg vatsa pömpötää (lääkärin mukaan johtuu huonoista keskivartalon lihaksista ) käet on siimat jalat on tikut. paino indeksini on normaali painoinen ja kestävyyttä on paljon ja innokuuttta on paljon mutta ei lihasta joten nyt jos kertoisitta jonku toimivan ja niin kovan että taju pois treenin niin olisin erittäääin kiitollinen!:)

Lähtisin Arskan G6 liikkeelle, jos mahdollista on kolme kertaa viikkoon salilla käydä.

en löytänyt muutakaan paikkaa kysymykselleni ja aloittejahan olen (: eli mun pitäs saada massaa lisää mielellää 5-10kg vähintää ja tilasin tänään star nutritionin gainer pro:ta 4kg niin kannattako mun alkuun massanlisäys tarkoitukessakin mennä jollain tietyllä reeniohjelmalla, esim jollain kevyehköllä ettei mitää tappo rääkkiä ja jos niin millai sen kannattaa olla? sori saattaa olla tyhmä kysymys mutta häiritsee, kiitos etukäteen!

Back
Ylös Bottom