Ihmistunkki
Vaihtolämpöinen
Ok. Eikö mitään vaaraa muodostu edes sitten, kun se johdonpää viimeistään keväämmällä makaa vesilätäkössä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ok. Eikö mitään vaaraa muodostu edes sitten, kun se johdonpää viimeistään keväämmällä makaa vesilätäkössä?
Mistä saan kokonaisen vadelman tai mansikan koristeeksi jälkiruokaan näin talvisaikaan? Stockan herkussa oli meksikolaisia vadelmia, mutta noita ei varmaan uskalla keittämättä käyttää. Suomalaisia pakastemansikoita jos sulattaa niin lopputulos ei ole varmaan kovin esteettinen? Vai..?
Minkäköhän takia klarna lähettää samasta asiasta kaksi laskua? Tilasin viime tiistaina eräästä verkkokaupasta paidan ja maksoin sen verkkopankin kautta, jossa oli tietenkin joku maksunvälittäjä. Maksun maksettuani sain sähköpostiini todisteen klarnalta maksetusta maksusta ja oletin että asia on sillä selvä. Mutta tänään lauantaina kun katsoin sähköpostiini, oli sinne ilmestynyt klarnalta uusi lasku kyseisestä paidasta vaikka olen jo maksanut sen ja raha kadonnut tililtä. Eräpäivä kahden viikon päästä. Mitäköhän ihmettä?
Missä yhteydessä Klarnan kanssa voi joutua tekemisiin? Että osaan välttää?
yleensä taloyhtiön säännöissä on nimeenomaan kielletty pitämästä lämppärin piuhaa ko. tavalla. rimpautat aina isännöitsijälle/talkkarille, niin käyvät keräilemässä irtopiuhat talteen. omistaja saa sitten lunastaa sen konttorilta virka-aikana. näin oli ainakin yhdessä kerrostalossa jossa asuin, talkkari kävi joka päivä keräämässä tolpista roikkuvat kaapelit pois ja lasku sille jonka nimissä autopaikka on. 30€ tuskin haluaa kovin montaa kertaa maksaa samasta pikkuhommasta joka pitää itse tehdä.Taloyhtiön parkkipaikalla samaa lämpötolppaa käyttävä asukas jättää usein lämppärin johdon tolppaan ja toinen pää roikkuu irrallaan lumessa. Nyt jos siitä jonkun lapsi saa sähköiskun, olenko minä vastuussa jos olen nähnyt johdon viimeksi enkä ole tehnyt asialle mitään? Muutaman kerran olen kyllä irrottanut johdon tolpasta ja lukinnut sen tolpan luukkuun. Mahtanut tyyppiä vituttaa kun ei olekaan auto lämmennyt kun on tökännyt johdon toisen pään autoonsa.
Ei oikein kiinnostaisi ruveta ottamaan selvää kenen auto on, en tunne koko taloyhtiöstä ketään. Eikä huvita heippalappujakaan kirjotella jokaisen talon ilmotustauluille asiasta. Inhottaa kuitenkin moinen välinpitämättömyys, kuka ei muka tajua että tuollainen tapa jättää johto maahan on hengenvaarallinen. No joo, voisi kai sitä jättää lapun siihen johtoonkin. Olen kyllä nähnyt, että parkkipaikalla on muissakin tolpissa ollut johtoja jätettynä samalla tavalla.
yleensä taloyhtiön säännöissä on nimeenomaan kielletty pitämästä lämppärin piuhaa ko. tavalla. rimpautat aina isännöitsijälle/talkkarille, niin käyvät keräilemässä irtopiuhat talteen. omistaja saa sitten lunastaa sen konttorilta virka-aikana. näin oli ainakin yhdessä kerrostalossa jossa asuin, talkkari kävi joka päivä keräämässä tolpista roikkuvat kaapelit pois ja lasku sille jonka nimissä autopaikka on. 30€ tuskin haluaa kovin montaa kertaa maksaa samasta pikkuhommasta joka pitää itse tehdä.
No voi itku ja vinku. Ilmeisesti ihmisillä menee niin hyvin, että jostain saatanan tolpasta roikkuvasta defan johdosta pitää tehdä noin iso asia.