MyProtein kokemukset!

Oon tuolta ******* kautta tilannut nyt muutaman kerran MyProtein tuotteita ja ovat olleet hinta/laatusuhteeltaan erittäin kelpo tavaraa. Nyt päätin viime sunnuntaina tilata suoraan briteistä MyProtein.comista. Mielettömän nopeaa toimintaa koska juuri 20min sitten posti sen minulle kiikutti. Elikkä minulle tuli yhdessä viikossa. Asiallisesti pakattu ja kaikki tavarat mitä pitikin. Hintahan tässä oli se ratkaiseva tekijä. Sai samalla hinnalla isompia pusseja, kuin suomesta. Suosittelen!

Jep, itelläkin vain hyvii kokemuksii kyseisestä lafkasta, nopeet toimitukset ja hyvii tuotteita ollut.

Okei, mulla on nyt Massilta tilattu valmis palkkari ja hera.
Täytyypä kokeilla briteistä.

Edit: kävin tsekkaa hintoja ja esim. Myprotein Impact Whey Isolate Chocolate Smooth
Suomessa 2,5 kg, 58,61 €
Briteissä 2,5 kg, 53,01

Eroa 5,60 €. Onhan se tietty n. 10 % vähemmän, mutta kannattaako?

Viimeksi muokattu:
Tilasin kerran briteistä kaseiinia. Toimitus oli aivan unelmahyvä, mutta se tuote... ei herraisä mitä paskaa. Muurasi sheikkerin umpeen ja maistui niin esanssiripulilta että huh huh. Oon nyt heittäny heran joukkoon teelusikallisen kerrallaan, mutta kun tuota on tosiaan kilo ja käytän sellaiset 3 g kerrallaan niin tuohon menee reippaasti yli 300 palkkaria ennen kuin on pussi tyhjä :D Alkaa päiväyskin tulla kohta vastaan.

Edit: kävin tsekkaa hintoja ja esim. Myprotein Impact Whey Isolate Chocolate Smooth
Suomessa 2,5 kg, 58,61 €
Briteissä 2,5 kg, 53,01

Itse en aio lähteä kikkailemaan, niin pieni on tuo hinnanero.

Itse tilasin briteistä 10kg heraa ja pussin AAKG:tä. Toimitus kesti vähän yli viikon, kun Suomen päässä eivät saaneet aikaiseksi tuoda kuin vasta neljä päivää saapumisen jälkeen ja jouduin soittelemaan lähetyksen perään, että sain vauhditettua toimitusta. Muistaakseni kun yli 150 punnalla tilaa, niin saa ilman postikuluja. Vähän päälle 20 euroa tuli säästöä, plus valinnanvaraa oli enemmän kuin Massilla tuolloin.

Ite olen tuolta tilaillut joku ~6 vuotta suurimman osan ravinteista lähinnä sen takia kun Impact Whey Protein oli pitkään euroopan halvin perushera. Sitä sai joskus alle 40€/5kg säkki. Nykyisin Suomestakin saa about samaan hintaan. Aika samoissa Mass pystyy pitämään noita hintoja ja sitten kun tilaa tietyn rajan yli niin heillähän (Mass) taisi tulla ilmaiset postit.

Suomessa 2,5 kg, 58,61 €
Briteissä 2,5 kg, 53,01

Suomessa tolle 2.5kglle tulee kilohinnaks 23.44€.
Myprodelta 10% alennuskoodilla 5 kgn paketilla kilohinta 17.32€. Myprodelta ilmaset postit yli 100 punnan toimituksiin.

Eli 26% edullisempaa. :)

mulla kesti 21 päivää. ei paljon kiinnosta enää tilailla.

Itellä 2010 kesällä meni kuukausi pari, kun DPD:llä olivat sekoilleet. SIlti Myproteinilta tuli valituskirjeen lähetettyäni parin kymmennen punnan alennuslipuke seuraavalle tilaukselle + nopea vastaaminen, vaikka ei edes lafkan puolella vika ollut - vaan välittäjässä.

Lisäksi nuo setit tuodaan suoraan kotiovelle. Välillä DPD:n ukoille on kyllä liian haastavaa soittaa kun tuovat pakettia ja jättävätkin lapun postilaatikkoon, että ovat käyneet piipahtamassa.

Oon tilannut tuolta pari vuotta sitten ja tuli kyllä nopeesti. Ainut vaa et mitä nyt katoin hintoja niin ei enää säästä lähellekään samoja summia vaikka tilaisikin isomman läjän.

Oon tilannut tuolta pari vuotta sitten ja tuli kyllä nopeesti. Ainut vaa et mitä nyt katoin hintoja niin ei enää säästä lähellekään samoja summia vaikka tilaisikin isomman läjän.

Ei säästäkkään. Hinnat on nousseet tasaiseen tahtiin. Impact Whey oli joskus alle 8€/kg ja tänään 11,45€/kg. Perkeleen halpaahan se on vieläkin eikä tuo nousu juuri käytännössä tunnu ellei vedä vähintään 50kg vuodessa, mutta HCT WheyPower lähtee Suomesta samaan (11,25€/kg).

Tilasin yhteensä n. 20 kg tavaraa ja reilun 200 euron edestä. Torstai päivä taisi olla tilauksen sisäänlaitto ja maantaiaamuna kello 8 oli joku äijä paketin kanssa ovella. Olin tyytyväinen, eikä haittaisi kahden viikon toimituskaan. Isoja satseja kun tilaa, niin säästö huomattava vrt. hinnat Suomessa.

Tilasin kerran briteistä kaseiinia. Toimitus oli aivan unelmahyvä, mutta se tuote... ei herraisä mitä paskaa. Muurasi sheikkerin umpeen ja maistui niin esanssiripulilta että huh huh. Oon nyt heittäny heran joukkoon teelusikallisen kerrallaan, mutta kun tuota on tosiaan kilo ja käytän sellaiset 3 g kerrallaan niin tuohon menee reippaasti yli 300 palkkaria ennen kuin on pussi tyhjä :D Alkaa päiväyskin tulla kohta vastaan.

Hiukka ot mutta mutta..
Itellä on tällä hetkellä kaseiini/hera 70/30% prode käytössä ja sen sekoittuminen juotavaksi vaatii seuraavaa:

Sheikkeriin huoneenlämpöistä tai lämpimämpää vettä
Skooppi tai pari prodee
kansi päälle
ravista pystyasennossa, jotta jauhe hakkaa ritilään
jääkaappiin 30min tai enemmän
Valmis

Jos koitan heittää proden sheikkerin pohjalle ja kylmää vettä päälle tuloksena on purkin pohjalla kittiä, josta osa lilluu vedessä palleroina..
Eli ero on kuin yöllä ja päivällä.

Aika hassua tuo heraproteiinilla rahastaminen, onhan se tietysti suodatettua tavaraa, joka selittää osan kuluista, mutta aikaisemmin vain juustonvalmistuksen jätettä josta nyt rahastetaan kunnolla.

Aika hassua tuo heraproteiinilla rahastaminen, onhan se tietysti suodatettua tavaraa, joka selittää osan kuluista, mutta aikaisemmin vain juustonvalmistuksen jätettä josta nyt rahastetaan kunnolla.

Halvempaa kuin esim. rahka. En ainakaan itse koe, että mua rahastetaan.

Halvempaa kuin esim. rahka. En ainakaan itse koe, että mua rahastetaan.

Ennen sekoitettiin vasikanrehuun tai kaadettiin tunkiolle, nyt maksat vähintään parikymppiä kilo. Ostin aikoinaan muutamalla kympillä 20kg säkin suoraan juustolasta.
En tarkoita tällä että hera olisi huono tuote, mutta nykyisin sillä rikastutaan, esim. Fastin herajauhot ovat sikakalliita, 10 vuotta sitten niitä katsottiin kieroon kun oli ns. halpis merkki ja kaikki tuotteet todella paskan makuisia.

Nyt niillä on vain yksi arvoiltaan kunnollinen tuote hera+ ja sekin sika kallista.

My Protein on melko shaissea, järkyttävä määrä imeytymistä hidastavaa rasvaa ja hiilaria, en tuota ainakaan palkkarissa käyttäisi, sopii kyllä offille yleisproteiiniksi.

My Protein on melko shaissea, järkyttävä määrä imeytymistä hidastavaa rasvaa ja hiilaria, en tuota ainakaan palkkarissa käyttäisi, sopii kyllä offille yleisproteiiniksi.

Mitähän paskaa sä taas selität? 100g sisältää 6.8 rasvaa ja hiilaria 6g, nopeella vilkasulla jää fastin, massin, ftukun jauhot kakkoseks hinnassa ja laadussa. Sitten tuo myproteinin isolaattihan on ihan omaa luokkaansa jos verrataan näihin mitä Suomessa myydään.

Rasva on ok treenin jälkeen, tutkimuksissa ei huomattu haittaa ja sen proteiinin ei tarvi ola mitää uber nopeeta. Kaseiinikin toimi tutkimuksessa yhtä hyvin kuin hera Ingestion of casein and whey proteins r... [Med Sci Sports Exerc. 2004] - PubMed - NCBI

Palkkarilla ei edes ole mikään kiire treenin jälkeen, varsinkaan jos ennen treeniä on syöty seka ateria proteiinia, hiilaria ja rasvaa. Aminohappoja imeytyy vielä 5 tuntia syömisen jälkeen Splanchnic and leg substrate exchange after ingesti... [Diabetes. 1999] - PubMed - NCBI

Myös Layne Norton joka tutkii proteiinisynteesiä yms, pitää isolaattia/hydroa turhana mikäli ei ole laktoosivammaa tai vatsaongelmia, ei pitäisi hänen sanojen mukaan vaikuttaa kehitykseen paskan vertaa.

Mitähän paskaa sä taas selität? 100g sisältää 6.8 rasvaa ja hiilaria 6g, nopeella vilkasulla jää fastin, massin, ftukun jauhot kakkoseks hinnassa ja laadussa. Sitten tuo myproteinin isolaattihan on ihan omaa luokkaansa jos verrataan näihin mitä Suomessa myydään.

Rasva on ok treenin jälkeen, tutkimuksissa ei huomattu haittaa ja sen proteiinin ei tarvi ola mitää uber nopeeta. Kaseiinikin toimi tutkimuksessa yhtä hyvin kuin hera Ingestion of casein and whey proteins r... [Med Sci Sports Exerc. 2004] - PubMed - NCBI

Palkkarilla ei edes ole mikään kiire treenin jälkeen, varsinkaan jos ennen treeniä on syöty seka ateria proteiinia, hiilaria ja rasvaa. Aminohappoja imeytyy vielä 5 tuntia syömisen jälkeen Splanchnic and leg substrate exchange after ingesti... [Diabetes. 1999] - PubMed - NCBI

Myös Layne Norton joka tutkii proteiinisynteesiä yms, pitää isolaattia/hydroa turhana mikäli ei ole laktoosivammaa tai vatsaongelmia, ei pitäisi hänen sanojen mukaan vaikuttaa kehitykseen paskan vertaa.

Whey 100

100 g 28 g (0,75 dl) 37 g (1 dl)
Energiaa kcal 366 101 133
Energiaa kJ 1512 424 559
Hiilihydraattia 1,2 g 0,3 g 0,44 g
Laktoosia 1 g 0,22 g 0,37 g
Proteiinia** 86 g 24 g 32 g
Rasvaa 1 g 0,28 g 0,37 g
-tyydyttynyttä 0,8 g 0,22 g <0,29 g
** Aminohappokoostumus
L-Leusiini 9,38 g 2,6 g 3,5 g
L-Isoleusiini 4,85 g 1,4 g 1,8 g