Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Ja sitten vielä kyykyistä kysymys. Polvet tuppaavat vähän kääntymään sisäänpäin kovissa sarjoissa, millä saisin vahvistettua tarvittavia lihaksia etteivät polvet eksyisi kääntymään?

Ja sitten vielä, aina jalkapäivän jälkeen ovat etureidet kovilla DOMSeilla. Takareisissä / perseessä ei koskaan tunnu mitään.

Tällä hetkellä jalkapäivä näyttää tältä

Takakyykky 3 x 4-8
Etukyykky 3 x 2-6
Jalkaprässi 3 x 10-15 ( dropsetit usein messissä )
Jalanojennus 4 x 10-14 ( dropsetit usein messissä )

Etureisiin saan hitonmoisen poltteen ja kovat DOMSit, mutta takareisiin/perseeseen ei mitään. Missä vika?
vastataan nyt tähän. johtuiskohan ihan siitä ettei tuolla ole varsinkaan etureisidominantille yhtään takareisiliikettä? :lol2: jos mave repii epäkkäitä niin tilalle julle ja lisäksi ghr:ää ja koukistuksia, pitäisi mennä sinne takaosastolle.

Magneettikuvien perusteella välilevy on purskahdellut alaselästä pihalle, joten Mave on toistaiseksi pois ohjelmista. Onko kellään tietoa rajoittaako tuo myös kyykkäämistä, lähinnä etukyykyn osalta?

Alaselän pyöristymisongelman takia aiemmin vaihdoin lowbar-takakyykyn etukyykkyyn, mutta ilmeisesti liian myöhään...

Magneettikuvien perusteella välilevy on purskahdellut alaselästä pihalle, joten Mave on toistaiseksi pois ohjelmista. Onko kellään tietoa rajoittaako tuo myös kyykkäämistä, lähinnä etukyykyn osalta?

Alaselän pyöristymisongelman takia aiemmin vaihdoin lowbar-takakyykyn etukyykkyyn, mutta ilmeisesti liian myöhään...

Ihan akuutissa vaiheessa en kyykkäilis ollenkaan, mutta sitten kun pystyt niin etukyykky on kyllä turvallisin noista JOS teet sen ilman että lantio dippaa alhaalla.

Taidan jättää vielä toistaiseksi raskaammat kyykyt väliin, pitää ensin turista tuon fysiatrin kanssa jatkosuunnitelmista. Pitänee myös kännykän kanssa kuvailla etukyykyn kevyemmät toistot tuon lantion kippaamisen seuraamiseksi.

Juuri kun sai taas hyvän treenimotivaation ja -rytmin käyntiin... Näillä rajoitteilla pääsee herättämään keskustelua tuonne komediasäikeen RHP-jaostoon :/

Miten noi adipowerit eroaa power perfect 2:sta? Ainakin hinta on korkeempi.

Ne on vielä tukevammat/jämäkämmät ja kaikin tavoin laadukkaammat. :)
Tavan treenaajalle Power Perfect 2:t tai Powerlift 2:t toimii varmaan samalla tavalla. Powerlift 2:ssa vähän matalampi kanta ja hieman pehmeämpi rakenne.

Pääkaupunkiseudun myymälöiden valikoima on kyllä todella onneton. Yhdestäkään urheiluliikkeestä en löytänyt Power Perfect tai Powerlift kenkiä. En sen kummemmin mitään muutakaan kunnon salikenkää. Juoksukenkää / Futiskenkää / Sisäpelikenkää olis satoja pareja.

Muutenkin todella puutteellisesti kuntosaliharjoittelijalle tarjolla mitään. Trikoohousujakin koitin ettiä kun niissä olis hyvä mavettaa mutta turha toivo löytää sopivia kaupasta jos et ole keskitysleirimäisen laiha luurankojalka.

Itellä on erilaisia kenkiä mitä on tullut kyykyssä testattua; Painonnostokengät (Karhu Hercules), painikengät (Asics joku), nyrkkeilykengät (Lonsdale Storm) ja Converse kopiot. Nuo Lonsdalen Stormit on viimeisimmät ja ne ei ole hyvät kengät kyykkyyn. Niissä on pieni kanta ja vaikka se onkin kova niin se joustaa kun niskassa on rautaa. Eli tasapohjaiset painikengät hakkaa nyrkkeilykengät kyykkykenkinä. Tasapohjaisten battle Painikenä vs Converse, on oikeastaan makuasia. Itekkin vaikka käyttelen molempia niin en osaa sanoa kummat olisi paremmat. Molemmat toimii.

Mitä tarkoittaa, että lantio dippaa alhaalla etukyykyssä? Miten välttää tätä, eli mihin kiinnittää tarkemmin huomiota?

No sanottu aika monta kertaa tässä ketjussa, mutta tuo on sama kuin "buttwink" eli alaselkä pyöristyy aivan pohjassa lannerangan alaosasta. Yleensä L4-L5, mikä on myös yleisin välilevyvamman paikka. Oon tuohon yleensä sanonut, että ota kunnolla happea & jännitä keskikroppa niin se selkä ei pyöristy, mutta suurin osa ei tunnu oikein älyävän mitä helvettiä toi edes tarkoittaa.

Jumbon Intterissä perfect2 kenkää oli vain 44,5 koosa

Heh, siellä ei myyjät näköjään tiedä edes mitä omassa varastossa on :D Mä kun kävin aiemmin kysymässä, kuten aiemmassa viestissäni totesin, niin myyjä oli ihmeissään ja sanoi ettei heillä sellaisia ole, eikä saa tilattua edes. Eipä silti, mulle numeron liian iso olis ollut tuo.

(edit, poistettu sekavuutta)

Voi siellä ollamuita kokoja varastossa. Mun 42,5 ei löytyny. Miten näissä menee kengän koko. Jos normi kenkä on sen 42,5 niin onko se sama näissä tossuissa? jos tilais ne netistä!

Eipä ole Inov 8 kengistä kokemusta. Helsingissä noita näkyisi varuste.net myymälä myyvän, että ehkä joku paikallinen kyykkykenkien tarpeessa oleva voi käydä tsekkaamassa.

Huomasin, että Wei Ruistani on toisen kengän kärjestä pohjan kumi irti. Todella nuuka mies liimaisi sen itse tai käyttäisi suutarilla, mutta ite harkitsen nyt, että painuisinko Sportheavyn Tampereen myymälään shoppailemaan. :D Voisin vielä kokeilla Adidaksen malleja, vaikka tuskin ne mun räpylöihini sopivat. Sportheavykin näkyy nyt myyvän sitä Asicsin crossfitkenkää, joten jos mikään niistä Adidaksen malleista ei mitenkään jalkaani sovi, niin voisin ostaa semmoiset.

Ahaa empä ole kyseistä liikkeestä kuullutkaan.. perfektistä löytyy munkin pieneen jalkaan sopivia kokoja, yllättävää. Käynpä myös tsekkaamassa :)

Mihin kohtaan tulisi tanko laskea kyykättäessä? Itse tein viimeviikolla ensimmaistä kertaa elämässäni kyykkyä ja sain olkapäiden yläpuolella olevat luut ja selkärangan kipeäksi kun laskin tangon niille :face:

Mihin kohtaan tulisi tanko laskea kyykättäessä? Itse tein viimeviikolla ensimmaistä kertaa elämässäni kyykkyä ja sain olkapäiden yläpuolella olevat luut ja selkärangan kipeäksi kun laskin tangon niille :face:

Joo ei saa tanko kolhia rankaa... Kapeempi ote ja lavat yhteen, tanko yläepäkkäiden päälle. Tämä siis high barissa.

Jos meinaat high barina tehdä, niin epäkkäiden päälle. Ei pitäis painaa niskanikamaan tai mihinkään luihin kun vedät lavat kunnolla yhteen. Ainakin alussa voi olla helpompi saada ylöselkä oikeaan asentoon kun ottaa tangosta kiinni niin kapeella otteella kun vaan pystyy.

http://crossfitmilford.com/wp-content/uploads/2013/12/image-1.jpeg
http://www.crossfitworks.com/wp-content/uploads/2013/09/1381091_10201408541789391_657252574_n.jpg

Kiitos Oranki et kehotit alkaa tekee etukyykkyy! Tuntu heti paljon luentevammalta asennolta itelle, kun takakyykky. Oikeessa asennossa oli kyllä hakemista, ei oikeen saanu kankee mies väännettyy ranteita ja sormia oikeeseen asentoon. Tanko lähti välil rullailee sormilta kaulaa kohti ja kyynärpäät lähti karkailee sivuille ja alas. Oisko tohon järkevää ottaa käyttöön toi vetoremmitekniikka, että sais asennon helposti kuntoon? How to Front Squat with Tight Wrists - YouTube

Back
Ylös Bottom