Näin aloittelijana jolla ei aikaa eikä kärsivällisyyttä varmaan edes puoleen siitä firmoihin perehtymisestä mitä esim. juurikin sinä olet tehnyt, ihmettelee kyllä suuresti kuinka suuri usko jollain voi olla oman salkun firmojen raketointiin.
Mun elämänasenne on sellainen, että teen niin kuin järki ja tunne sopusoinnussa sanovat ja sillä mennään. Ennemmin kadun tekemättä jääneitä asioita kuin tehtyjä asioita. Perehdyn salkkuyhtiöihini pirun tarkkaan ja niistä muodostuu päähäni kokonaisuus jota on käytännössä lähes mahdotonta kenenkään kanssa jakaa. Ei tää nyt oikein tähän ketjuun kuulu, mutta jos oisin sanonut kolme vuotta sitten, että "Kolmen vuoden päästä olen 60 kg hoikempi kuin nyt, minulla on hyvä työpaikka, hyvä opiskelupaikka ja fiksu sekä kaunis nainen rengastettuna.", niin tokkopa mua kukaan olisi ottanut tosissaan. Eikä kaikki ota tälläkään hetkellä, mutta se on heidän häpeänsä. Toki osakekursseihin en voi vaikuttaa samalla tavalla kuin esim. ruokailu- tai treenitottumuksiini tahi sosiaalisiin suhteisiin.
Luulisi pienen firman nousun vaativan tähtien juuri oikeaa asentoa ja vielä helvetin vahvaa kykyä firman johdolta viedä se homma loppuun. Tarkoitan tällä sitä, että miten voi itselle perustella esim. velkarahalla ison riskin ottamista jonkun firman kanssa kun lopputulos on lopulta helvetin monesta pienestä ja suuremmasta tekijästä kiinni.
En näe rommaamismahdollisuutta Biohitilla, eli toisinsanoen ehdin hypätä ajoissa pois, jos näyttää siltä, että osake lähtee ikuiseen luisuun. Toki saatan erehtyä tästä. Luulin Sagankin olevan ainakin puolen vuoden päähän ennustettavissa. Toisaalta puolen vuoden päästä voi olla tilanne sellainen, että tämän päivän kurssireaktio oli täysin ylimitoitettu.
Mun silmissä kuin pokeria isoilla panoksilla.
Hieno juttu että olet osunut pariinkin kertaan nappiin, mutta väistämättä joskus tulee niitä hutejakin.
Erilaisia näkemyksiä tarvitaan. Itse näen asian niin, että jos ei tähtää korkealle niin ei saavutakaan muuta kuin keskinkertaista. Jos huteja tulee, niin niistä toivottavasti otetaan opiksi.
Mitenkäs tuolla nordnetissä saa toimeksiannon tehtyä niin, että mikäli osakkeen arvo tippuu tietylle tasolle, niin myyn omistukseni? stop lossiksi kai tuota kutsutaan, mutta en oikeen päässyt selvyyteen, että miten tuo merkitään.
Kirjaudut sisään -> yläpalkista kaupankäynti -> Osakkeet -kohdan alta "Aseta Stop Loss" ja sieltä. Kannattaa toki varoa noiden kanssa etenkin pienivaihtoisten osakkeiden osalta. Sagan tän päivän dippi puhuu omaa totuuttaan, mutta jos tuo osake olisi toipunut tuosta, niin jotain NON asiakasta olisi harmittanut, kun stoploss paukkui ja FIM nappasi 6000 lappua (6000 * 40+ € on aika iso summa...) kertalaakista.