Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

Toi oli minusta maanpetos kun myytiin noi sähköverkot, puuttuis vielä että jonkun firman takaa löytyisi lopulta venäläiset omistajat. Missä on ministeri Haavisto? Mitä myydään seuraavaksi? Vedet? Metsät? Ydinvoimalat? Sairaalat?

Ei sitä Fingrid Oyj:tä olla vieläkään mihinkään myymässä vaan Fortumin verkkoyhtiötä, jolla on suunnilleen 20% osuus sähköverkkoasiakkaista.

Ironista on Keskustan länkytys asiasta, kun Pekkarinen jakoi puoli Suomea ilmaiseksi heti kun päästettiin puikkoihin...

Fortum kaikkien huulilla , mutta huomasinpas tuossa kun tein merkintää seligsonille aika oudon osakkeen Phoebus salkussa nimittäin Tulikivi. Firma joka painuu vaan alemmas , pelkästään tänä vuonna -42%. Onkohan ihan järkiosake tohon salkkuun?

JN sanoi:
Kyllähän se rahallisesti kannattaa mikäli osaa tulkita kursseja ja uutisia nopeasti. Amerikan pörseissä näkee monesti rajuja ylilyöntejä suuntaan ja toiseen.
Tämä on kyllä totta että jenkeissä tullaan helposti alas tai ylös suhteellisen isoissakin osakkeissa monta kymmentä prosenttia harva se päivä. Sieltä välillä löytää firmoja, jotka on tilapäisissä vaikeuksissa ja ne monesti ovat hyviä sijoituksia. Paino sanalla tilapäisiä tässä tapauksessa.

Jos päiväkauppaa harrastaa edes leikkirahalla niin kannattaa huomioida kaupankäyntikulut myös. Monesti käy meinaan ettei siitä muutaman prosentin noususta jää juurikaan kulujen jälkeen käteen. Itse joskus kävin kauppaa myyntiwarranteilla, mutta lopetin kun tajusin että vaikka on oikea näkemys niin alhainen likviditeetti ja iso spreadi takasivat sen ettei juuri mitään jäänyt käteen vaikka näkemys olikin oikea.

Olenko se vain minä vai onko markkinoilla ollut tällä viikolla normaalia enemmän hermoilua? Vähän VIX:kin pyrkii ylöspäin...

Punainen joulukuu (ei kyllä yllättänyt) tulossa. Pitäisi jotain repäistä hiukan rahaa, niin voisi joulun välipäivinä haistella hyviä ostopaikkoja (Esim. EB, Revenio, Nokia ja YIT), sillä dippiä varmasti vielä tulossa näistä hinnoista, ei paljoa pääomanpalautukset tunnu. Neste Oilkin voisi olla hyvä, kun tuntuu markkinat ylireagoivan sen osalta, varsinkin jos negarin vielä heittävät.

Hei Snowbe,pari vuotta jo tätä foorumia seurattu ja luettu ja nyt jäi tämä sinun kirjoituksesi niin leijjumaan että olis kiva tietää liityykö tämä sinun nykyisiin seurattaviin yhtiöihin vai mitä?

Liittyy sekä yhteen nykyiseen että yhteen uuteen. Rahoitusjärjestelyt ovat vielä kesken, joten saattaa venyä hieman suunnitellusta.

Pitääkö FED ohjauskoron samalla tasolla vai jopa laskee sitä ensiviikolla? Koitin selvittää asiaa, ja todennäköisimpänä juurikin nuo vaihtoehdot, nyt kun Bernanke väistyy ja Yellen astuu ruoriin. Markkinathan ovat vähän jo varautuneet siihen, että elvytystä ei enää lisätä, joten olisiko tänään hyvä hetki heittää vähän noita pelilappuja vielä sivuun, sillä varmasti kurssit putoavat jos FEDin ratkaisu on "juuri mitä markkinat odottivat". Voisi siis olettaa punaisen joulukuun syventyvän entisestään, ja varsinkin nämä pikkuyhtiöt varmasti sukeltavat ihan ostohintoihin.

Onko kukaan "leikkinyt" valuutoilla? Pystyykö nordnetin kautta ostamaan valuuttaa? Esim Euro on taas noussut dollarin suhteen melkein 1,38 ja veikkaan että kuukausi tai kaksi ni se on taas 1.33, pystyykö tätä miten hyödyntämään nordnetin kautta?

Saga Fursille huonoja uutisia Tanskasta - Arvopaperi

Olisiko nyt käsillä saga fursin osakkeen taitekohta? Pörssissä on ainakin otettu huolestuneena vastaan tieto turkisten hintakehityksen taittumisesta.

Kysyntä ja turkisten hinnat ovat olleet hyvin korkealla verrattuna pitkän aikavälin keskiarvoihin. Tärkeintä olisi, että kysyntä säilyisi vaikka turkisten hinta laskee. Usein nämä kaksi seikkaa kulkevat kuitenkin käsi kädessä. Osake on P/E-mittarilla halpa, mutta suurten riskien vuoksi sen on vaikea tavoittaa muiden OMXH:n isompien yhtiöiden arvostusta. Odotellaan kuitenkin tämän viikon huutokauppaa ja ensi vuoden osinkopäätöstä...

No niin. Sain tehtyä salkkuuni suurimmat muutokset, myin loputkin Saga Fursit pois (myin jo aiemmin toisen puolikkaan pois). Saga Furs oli mulle kaikenkaikkiaan hyvä sijoitus - halvimmalla erälläni tein triplat ja kalliimmallakin melkein tuplat. Aika hyvin vanhalla arvo-yhtiöllä näin lyhyessä ajassa. Nyt kävi fiilis sellaiseksi, ettei uskalla pidellä kiinni ja katselee sitten esim. maaliskuussa uudestaan. Tuosta vapautui rahaa ja lisäksi hain lisää luottolimittiä, joten päädyin tekemään sen mitä olen tässä jo usean kuukauden ajan pohdiskellut, eli tuplasin omistukseni Biohitissä ja nyt se edustaa jo 40 prosenttia salkustani. Lisäksi olen pitänyt yhtä pikkufirmaa suurennuslasin alla ja harkitsen lähteväni siihen mukaan 5-10 % siivulla. Päätöksiä sen suhteen en ole tehnyt vielä.

No niin. Sain tehtyä salkkuuni suurimmat muutokset, myin loputkin Saga Fursit pois (myin jo aiemmin toisen puolikkaan pois). Saga Furs oli mulle kaikenkaikkiaan hyvä sijoitus - halvimmalla erälläni tein triplat ja kalliimmallakin melkein tuplat. Aika hyvin vanhalla arvo-yhtiöllä näin lyhyessä ajassa. Nyt kävi fiilis sellaiseksi, ettei uskalla pidellä kiinni ja katselee sitten esim. maaliskuussa uudestaan. Tuosta vapautui rahaa ja lisäksi hain lisää luottolimittiä, joten päädyin tekemään sen mitä olen tässä jo usean kuukauden ajan pohdiskellut, eli tuplasin omistukseni Biohitissä ja nyt se edustaa jo 40 prosenttia salkustani. Lisäksi olen pitänyt yhtä pikkufirmaa suurennuslasin alla ja harkitsen lähteväni siihen mukaan 5-10 % siivulla. Päätöksiä sen suhteen en ole tehnyt vielä.

Saako kysyä, mitkä olivat triggerit Biohitin ostamiseksi?

Saako kysyä, mitkä olivat triggerit Biohitin ostamiseksi?

Enhän mä vielä mennyt edes all in :) Triggereitä tälle olivat tutkimussuunnitelmien julkaisu ja kokonaiskuvan vahvistuminen, eli sinänsä ei siis mitään täysin uutta tietoa. Nyt on niin monta projektia tulilla ja firman tuntien ainakin osa niistä tulee onnistumaan. Mun oli pakko tehdä Sagan myynnit tänä vuonna jos meinaan ens vuonna nostella opintotukia ja toisaalta mm. Biohitin Migreeni- ja klusteripäänsärkytutkimuksista saadaan tulokset H2 2014 ja uskon, että viimeistään sitten tuo on menoa.

Aasiassa on paljon asetaldehydiyliherkkyydestä kärsivää väkeä ja he haluavat apua vaivoihinsa, tosin eivät vielä ole sellaista löytäneet. Esim. Japanista ei vielä saa Acetiumia, mutta sielläkin on jo L-kysteiinitutkimukset tuohon asian flush syndromeen liittyen. Helikobakteerihäätötutkimuksistakin odotan tuloksia vuoden sisään ja uskon, että ne tulokset ovat positiivisia ja Biohitin helikobakteeripikatestin ostaminen liittyy tähän kuvioon jotenkin.

Tuli sitten myytyä Sagat poies muiden sopulien mukana. Pyyhkikööt persettä niillä turkiksilla. Tuun sitten quottamaan tätä viestiä kun kurssi on 50 egee.

Omaan silmään Biohitti tuntuu ainakin kalliilta nykyhinnoilla. Tiedä sitten minkälaista sisäpiiritietoa on, kun luottoa löytyy nuinkin paljon;).

Omaan silmään Biohitti tuntuu ainakin kalliilta nykyhinnoilla. Tiedä sitten minkälaista sisäpiiritietoa on, kun luottoa löytyy nuinkin paljon;).

Ei omien johtopäätösten tekemiseen tarvita sisäpiiritietoa. Jokainen tekee omat päätöksensä ja toivottavasti myös seisoo niiden takana.

Back
Ylös Bottom