Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Olis tossa kaverin kans tarkotus lähtee Tallinnaan autolla hakemaan juotavaa tällä viikolla ja ikää molemmilla 19v, niin millähän todennäkösyydellä jäis tullissa kiinni ku broidi pyysi tuomaan tupareihinsa väkeviä juomia? Ja jos kiinni sattuisi jäämään nii takavarikoivatko vain juomat vai tuleeko sakot tjsp lisäksi?

Todennäköisyyksistä on paha mennä sanomaan. Riippuu monista tekijöistä, mm. herätättekö te tullin huomion käyttäytymisellänne.

Jos tuotte juomat veljelle lahjaksi, mitään muuta ongelmaa ei taida olla kuin väkevien juomien laiton hallussapito, joka on alkoholirikkomus. Sitä en uskalla ennustaa, miten tulli siihen suhtautuu.

Jos saatte veljeltä juomista vastiketta (esimerkiksi jos veli korvaa teille juomien hinnan), katsotaan tuonti käsittääkseni kaupalliseksi. Silloin seuraukset kiinnijääntitilanteessa ovat mahdollisesti ankarammat (hallussapitoasian lisäksi kyseeseen voi käsittääkseni tulla alkoholirikos ja veropetos, kumpikin mahdollisesti lievänä, riippuen tuonnin määrästä ja muista asianhaaroista – rangaistuksena asianhaaroista riippuen sakkoa tai vankeutta).

- - - Updated - - -

Mahtaako Se edes tullia kiinnostaa? Kai te mitä viinaksia saatte autossa kuljettaa vaikka alle 20 oottekin. Onhan ne voinu kuka vaan ostaa.

Väkevien juomien hallussapito ja kuljettaminen on kielletty alle 20-vuotiailta.

Todennäköisyyksistä on paha mennä sanomaan. Riippuu monista tekijöistä, mm. herätättekö te tullin huomion käyttäytymisellänne.

Jos tuotte juomat veljelle lahjaksi, mitään muuta ongelmaa ei taida olla kuin väkevien juomien laiton hallussapito, joka on alkoholirikkomus. Sitä en uskalla ennustaa, miten tulli siihen suhtautuu.

Jos saatte veljeltä juomista vastiketta (esimerkiksi jos veli korvaa teille juomien hinnan), katsotaan tuonti käsittääkseni kaupalliseksi. Silloin seuraukset kiinnijääntitilanteessa ovat mahdollisesti ankarammat (hallussapitoasian lisäksi kyseeseen voi käsittääkseni tulla alkoholirikos ja veropetos, kumpikin mahdollisesti lievänä, riippuen tuonnin määrästä ja muista asianhaaroista – rangaistuksena asianhaaroista riippuen sakkoa tai vankeutta).

- - - Updated - - -

Väkevien juomien hallussapito ja kuljettaminen on kielletty alle 20-vuotiailta.

Ok. Oon aina kuvitellu, että vain ostaminen on kielletty.

EDIT: Mutta ei kai kukaan sentään tullissa mene sanomaan, että on jollekin muulle viinat menossa. Omaan käyttöönhän ne aina menee ;D

Jos on normaalilla henkilöautolla liikenteessä eikä auton tai matkustajien ulkonäkö tai olemus ole mitenkään erityisen huomiota herättävä, niin sanoisin että todennäköisyys että tulli pysäyttää ja alkaa jotain kysellä on noin 0.01%. Paitsi jos sattuu olemaan joku ihmeellinen tehovalvontapäivä, normaalisti siellä on about 2 tullimiestä vastassa ja laivalta tulee se pari tuhatta matkustajaa, niin siinä ei kovin tarkkaan aleta seulomaan.

Oon nyt polttanut LM:n punasta 3-4 röökii päiväs noin 5 viikon ajan. Pääsenkö vielä kokonaan eroon tästä niin että ei tee ollenkaan mieli röökiä jos lopetan? (pari päivää ollu polttamat, ei mitää "oireita", muutaku että tekis todella mieli mennä ostaa aski). Ikinä en ole tupakkaa polttanut aikaisemmin (joskus satunnaisesti pari kertaa vuodes).

Oon nyt polttanut LM:n punasta 3-4 röökii päiväs noin 5 viikon ajan. Pääsenkö vielä kokonaan eroon tästä niin että ei tee ollenkaan mieli röökiä jos lopetan? (pari päivää ollu polttamat, ei mitää "oireita", muutaku että tekis todella mieli mennä ostaa aski). Ikinä en ole tupakkaa polttanut aikaisemmin (joskus satunnaisesti pari kertaa vuodes).

Pääset kokonaan eroon ja todellakin kannattaa nyt lopettaa. Mitä pidemmälle viet sitä, niin sitä vittumaisempaa se on lopettaa.

Pääset kokonaan eroon ja todellakin kannattaa nyt lopettaa. Mitä pidemmälle viet sitä, niin sitä vittumaisempaa se on lopettaa.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että jos tulee kipeäksi niin onnistuisi varmasti. Ite ysillä aloin polttaa ja kolmisen kuukautta kerkesin sauhutella, kunnes tulin viikoksi kipeäksi jonka aikana vähiten teki mieli tupakkaa ja sen myötä se jäi kuin itestään. Tämä siis jos polttelu on vasta alkutaipaleella kuten näissä tapauksissa, tietysti yksilöllistä mutta voisin veikata näin..

Ei tuota varten kannata nyt mennä minnekään järveen istumaan :D Onnistuu se ilman flunssaakin. Kukaan ei tule väkisin työntämään tupakkaa sun suuhun, joten itse kun pidättäytyy tuota tekemästä, niin lopettaminenkin onnistuu ihan itsestään.

Eikä tuossa vaiheessa varmaan kannata pelätä mitään vieroitusoireita, muita kuin tuota mainittua tupakanhimoa. Mäkin taisin sauhutella yhden 10 vuotta ja ainut "oire" lopettaessa oli se, että tupakan polttaminen oli juurtunut pirun syvälle arkeen ja kovasti olis tehnyt mieli vetää tupakkaa tietyissä tilanteissa.

Ei tuota varten kannata nyt mennä minnekään järveen istumaan :D Onnistuu se ilman flunssaakin. Kukaan ei tule väkisin työntämään tupakkaa sun suuhun, joten itse kun pidättäytyy tuota tekemästä, niin lopettaminenkin onnistuu ihan itsestään.

Eikä tuossa vaiheessa varmaan kannata pelätä mitään vieroitusoireita, muita kuin tuota mainittua tupakanhimoa. Mäkin taisin sauhutella yhden 10 vuotta ja ainut "oire" lopettaessa oli se, että tupakan polttaminen oli juurtunut pirun syvälle arkeen ja kovasti olis tehnyt mieli vetää tupakkaa tietyissä tilanteissa.

No sitähän mä tossa meinasinkin, hankkiutua kipeäksi... Tuokin on niin kliseistä paskaa, "helppoa ku heinän teko, elä laita tupakkaa enää suuhun". Toin vaan oman kantani esiin oman kokemuksen perusteella millä se onnistu kun pelkkä päätös, että enpäs polta enää ei auttanut kuten ei varmaan suurimmalla osalla. Ja se on ihan henkilöstä kiinni, mulla oli kolmen kuukauden aikana vierotusoireita, hikoilutti, ahdisti ja sydän tykytti jos en nikotiinia saanut.

Itse kysyjän viestiin, jos mitään varsinaisia oireita ei ole muutakun se halu ostaa se aski niin luulen tässä tapauksessa menevän ohi kun pitää mielensä. Kannattaa myös harkita kaveripiirin uudistamista jos se osaltaan on johtanut polttamiseen ja vaikeuttaa siitä irti pääsemistä, tämän itsekin tein ja hyvä päätös.

Tuokin on niin kliseistä paskaa, "helppoa ku heinän teko, elä laita tupakkaa enää suuhun". Toin vaan oman kantani esiin oman kokemuksen perusteella millä se onnistu kun pelkkä päätös, että enpäs polta enää ei auttanut kuten ei varmaan suurimmalla osalla. Ja se on ihan henkilöstä kiinni, mulla oli kolmen kuukauden aikana vierotusoireita, hikoilutti, ahdisti ja sydän tykytti jos en nikotiinia saanut.
Huoh. Jos kundi on vetänyt viiden viikon ajan pari hassua röökiä päivässä, niin ei se nyt herranen aika tarvitse mitään poppakonsteja olla polttamatta...

Eikä mitään vieroitusoireiden sun muiden uhkakuvien maalailua sen enempää.

Joo mulle ihan sama eikä kiinnosta lopettaako vai ei, otit vaan ton omas 10 vuoden polttelun ja esimerkin siitä, että tosi helppoa oli päästä irti ja siihen lähinnä vertasin.

Älä mieti, vaan lopeta. Hommaa vapo mielummin.

Back
Ylös Bottom