Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Hyvin taas näkyy kun pari tyyppiä täällä tyrmää omalla älyttömällä mutuilulla kaikki eventan tuomat pointit funktionaaliseen harjoitteluun. Ei ole minkäänlaista tietoa tai kokemusta puhumaan harjoittelumuodosta mutta silti tyrmätään asia. Ei herranjumala se normipuntti treeni pelkillä suorilla sarjoilla ole kaikkivoipa harjoittelu muoto.

Hyvin taas näkyy kun pari tyyppiä täällä tyrmää omalla älyttömällä mutuilulla kaikki eventan tuomat pointit funktionaaliseen harjoitteluun. Ei ole minkäänlaista tietoa tai kokemusta puhumaan harjoittelumuodosta mutta silti tyrmätään asia. Ei herranjumala se normipuntti treeni pelkillä suorilla sarjoilla ole kaikkivoipa harjoittelu muoto.

Lets talk about functional training!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jos punnertais lipputanko perseessä samalla kun eskimoperhe soittaa huuliharppua niin se ois varmaan funktionaalista treeniä? Luulisi ainakin että se kehittäisi hermostoa eri tavalla kuin tavallinen penkki :).

Mä luulen että mun koneella istuminen on funktionaalista trainingia, mun hermosto on kehittynyt ainakin metrin tässä keskustelussa.

Seki muute on outoo ku kaikki eristävät liikkeet tuntuu monie mielest iha epäluonnollisia ja ei kannatas ollenkaa tehä ku ei niist tuu "oikeesti" voimakkaik ku lihakset o kuulemma tarkoitettu toimii yhdes jne. Mut itse nään sen nii et vaik teenki eristäviä rinnal ojentajil ja myös etuolil ni eiköhä ne yhdeski sit pysty "arki"tilanteis toimii.. :D

Seki muute on outoo ku kaikki eristävät liikkeet tuntuu monie mielest iha epäluonnollisia ja ei kannatas ollenkaa tehä ku ei niist tuu "oikeesti" voimakkaik ku lihakset o kuulemma tarkoitettu toimii yhdes jne. Mut itse nään sen nii et vaik teenki eristäviä rinnal ojentajil ja myös etuolil ni eiköhä ne yhdeski sit pysty "arki"tilanteis toimii.. :D

Tä?

No eikö noi funktionaalisen treenaamise termi keksineet tarkota jotai tyylii ei kantsi tehdä viparei etee ku kannattaa heiluttaa kahvakuulaa nii maar perhanast joka suuntaa tjsp? :D mut toisaalta tarkoitan myös täs niit jotka sanoo et etuviparit ja takaolkie eristämine esim o turhaa ku tekee punnerruksii ja soutuu yms. :D

Sitä nyt ylipäänsä kannattais treenata tavoitteen mukaan. Kukaan ei ole sanonut ettei kannata tehdä eristäviä liikkeitä, mutta jos haet vaikka tasapainoa niin sitä ei saa eristävällä etuolkapää liikkeellä. Jos taas haet lihasmassaa juurikin etuolkapäihin, niin silloin kannattaa tehdä eristäviä liikkeitä..
Kuitenkaan etuolkapäiden eristävä treenaaminen ei edesauta liikeketjujen harjaannuttamista, harjoitteleehan esim. golfarit swingejään, pelkästään käsien lihaksistoa treenaamalla ei välttämättä lyö palloa pitkälle ja tarkasti.

Nii joo mut ku hakee vaa voimaa siirrellä tavaroita helpommi ku muut ja näyttää isommalt ku muut. XD mut toisaalta itselle on tärkeää myös terveet nivelet ja lihastasapaino mihi mielestäni pääsee tekemällä huolellisesti ison liudan eri voimaharjoittelu liikkeitä

Täh :D? yleensä en tuomitse ihan helpolla mitään, mutta kyllä mä oon ihan 99,999 % varma siitä että penkkaus eri määrä painoja tangossa on jo lievän autismin merkki. Noi nyt on ihan eri juttuja noi jumppapallon päällä treenaamiset sun muut.

Alkaa kyl mennä jo toooodella OT ja vääntämiseksi, mut siis jos sulla on toisella puolella 5kg ja toisella 10, niin puhutaan aika minimaalisesta erosta. Periaatteessa lihas ja nivel ei sitä eroa huomaa, mutta antaa pientä ärsykettä hermostolle. Todellakaan millään isoilla romuilla tuota ei pidä lähteä tekemään. Tai vaikka kyykkääminen noilla samoilla painoilla. Tasapainoaistihan kehittyy hyvin kun kroppa korjaa asentoa ja hermosto pelaa.

Tarviiks varmistajaa jos tekee 5 ja 10 eri sivuilla vai putoaako tanko automaattisesti sille puolelle missä on vähemmän painoja jos jää alas? Tsori edenta en voinut vastustaa kiusausta, lopetan tähän, ehkä... :). Ja sen verran haluaisin selventää ettei mulla ole mitään toiminallista harjoittelua vastaan, toimii varmaan joillakin, kunhan vitsailen.

Joku jätkä teki sarjan penkkiä siten että toisessa päässä oli kymppi ja toisessa vitonen. Kiekot eri värisiä ja kokoisia, numerot niissä riittävän suurella. En jaksanut kysyä.
kylläpäs tämä havaintoni herätti keskustelua. Jos tekee funktionaalisesti huteran jonkun 8 toiston SARJAN (sarjoja siis 1 kpl), niin kannattaisiko kuitenkin tehdä sarja molemmin puolin kiekkoja välillä vaihtaen ettei kasva funktionaalisesti kieroon?

Jos tasapaino aistitaan näkemällä, sisäkorvalla ja asentoaistilla (tätä varmaan haetaan tässä toispuoleisessa penassa?) niin, miten tuo functional-penkki auttaa sen kehittämisessä? Asento on kuitenkin sama kuin normi penkissä. Jos se nyt perustuisikin vaikka siihen, kuinka keho joutuu "taistelemaan" pitääkseen tangon tasapainossa, miten tuo kyky siirtyy mihinkään muualle, kuten functional trainingissä on tarkoitus tehdä? Ei se kenestäkään trapetsitaiteilijaa tee ja haluaisin myös nähdä tyypin, joka oppii seisomaan käsillään tekemällä ko. penkkiharjoitusta. Uskon, että sillä oppii penkkaamaan niin, että toisella puolella on 5kg ja toisella 10kg lätty. Ei juuri muuta.

En oikeasti näe mitään tilannetta, jossa tuo functional exercise saisi jonkin funktion.

Kunhan vaan hermostoärsykkeitä tarjoilen...

Back
Ylös Bottom