Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Avaisko joku hieman mekaniikkaa sen takaa, miten reippaalla vauhdilla pohjasta tehty hack hajottaa enemmän polvia kuin syväkyykky levytangolla? Olettaen että jalat on aseteltu fiksusti levylle hackissa.

Ei ole vittuilua, ihan aidosti kiinnostaa. Mä oon tehny tähän asti ihan yhtä reippaasti hackissa negatiiviset vaiheet (pl. erikoistekniikat) kuin normikyykyssäkin eikä polvissa ongelmaa ole ilmennyt.

No tuon mainitsemani jannun "pommitus" on ainakin polville hupia. Menee meinaan täysin hallitsemattomasti alas niin että ala-asennossa toppari paukku yhdessä polvien kanssa. Alhaalla siis aivan karmea nytkäys josta suorilta työntää ylös polvet lintallaan. Ei voi olla kovinkaan terveellistä. Voi pojat kun näkisitte itse sen touhuun...muista liikkeistä puhumatta...

Ei tää ehkä komediaa ole, mutta jotenkin huvitti ja mietitytti. Tänään huomasin, että salilla jossa käyn, oli liimattu näkyvä ohjelappu reisien koukistajalaitteeseen. Siinä luki "käytä konetta vain reisien koukistamisliikkeeseen"... mihin muuhun kyseistä laitetta (jossa istutaan ja koukistetaan polvia) ylipäänsä voisi muka käyttää?!

Oletan, että käyt "kasikakkosella"?
Ja luulen, että puhut siitä bodysolidin laitteesta, jossa voi tehdä molemmat (koukistajat ja ojentajat), mutta se laite on aivan susipaska ja joku amis on korjannut sen niin heikkolaatuisesti, ettei se toinen vipupalikka enää kestä muuta kuin reiden tukemiseen yläpuolelta, ei kestä minkään mörköjen riuhtomista!

Komediaa "kasikakkonen" on tarjonnut useastikkin, ainakin tämä hedelmänainen joka nyt on ehkäpä vähän turhan inside läppä tänne jaettavaksi, mutta näinpä myös kerran sellaisen noin 50v miehen, joka on varustettu 25%:n osuudella downia ja 75% on tavallista ihmistä, no tämä herrasmies, jonka jalat on yhtä paksut, kuin 12v. likalla, oli jalkaprässillä ja limppuja 300kg:n edestä, kattelin siinä vieressä kauhunsekaisin tuntein, kun ukko aloitti sarjansa ja olin valmiina pelastamaan sen varmalta kuolemalta (vähintäänkin), no sarja oli sitä 10-15cm:n nypytystä ja aina ojennuksessa jalat aivan suoraksi! Teki kyllä äärimmäisen häijyä jo pelkkä katsominen, onneksi ei ukolle käynyt mitään... ei kyllä varsinaista komediaa, mutta ukko teki kyllä itsestään pellen lätkimällä noin 2x liikaa painoja prässiin

Olipa tapahtumaa tänään salilla kun ensin tämä nuori poika ehkä hieman jälkeen jäänyt teki hack kyykkyä ja siinä jotain 15 cm liikettä, painoja oli kyllä jannulle ihan sopivasti mutta sitten siitä ohi kulkiessani huomasin että se on hinkannu sitä samaa sarjaa jo monta minuuttia ja sit tajusin että eihän se osaa laittaa sitä kelkkaa niille "telineille" joten hän jotenkin kääntyi kelkassa ja PAM kelkka pasahti alas :hyvä: Kaverin reeniin kuulu ilmeisesti koko kroppa ja monen moista ihme liikettä mutta ei jaksa enempää selittää :) Ja ei , en kyylännyt häntä vittumaisesti kokoajan vaan sattu aina tuleen viereen tekemään kun on aika pieni sali :D
Tänään oli kyllä tapahtuma rikas salipäivä mutta jätetään osa asiosta omaan päähän :lol2:

Itse ainakin muijalla olen treenannut pakaroita takareisikoneessa. Nainen siis kasvot maahan päin ja potkaisee maasta ylöspäin.

Tänään joku mamu väänsi hauista käsipainoilla toises kädes 7,5kg ja toises 10kg. Huomautin ystävällisesti ja kaveri kertoi, että "tekee se tarkotus koska toinen käsi heikko" :david: Naurua pidellen lähdin kohti pukkaria mutta en keriinny perille ennen ku repesin totaalisesti..

ehehehehe olipas aivan vitun hauskaa. ":D"

Eilen ihmettelin salilla, kun leukoja tehdessä, viimeisissä toistoissa, alkoi yhtäkkiä kummasti saada lisää voimaa ja toistot tulivat kuin itsestään. No pari toistoa siinä tein sitten ja ihmettelin, että mitähän helvettiä, kun joku tuntui jaloissa ja toistot tosiaan ihan melkein lennähti ylös. No sitten tajusin, että helvetti jokuhan nostaa mua ylöspäin kokoajan. Tiputtauduin alas tangolta ja siinä sitten eräs maahanmuuttaja-taustainen (ei liity juttuun mitenkään erityisesti hänen taustansa, huomio kaikille, ei saa tehdä muista pilkkaa henkilöille...) mies henkilö oli iloisena toteamassa, että ''minä autan, menee paremmin, tuo on vaikeaa''. Joo, ei siinä mitään saahan muita auttaa, esim penkissä jos veinaa rinnalle jäädä, mutta mun mielestä leuat olisi ihan kiva ja hyvä tehdä ihan itse :D.
Hämmennyksen määrä oli melkoinen, enpä muuta osannut sanoa, kuin että ''kiitos, mutta ei tarvitse auttaa, tarkoitus olisikin olla raskasta...''. Itse kun olen aika leppoisa ja muutenkin tuulennussima-vinkuheinä (173cm/55,5kg...), niin eihän tuossa mitään, treenejä häiritsee kylläkin hieman. Varoittaa olisi kuitenkin kyseistä herraa varmaan pitänyt. Voi käydä pian hassusti, jos menee nostelemaan kesken sarjaa jotain +100kg, äkkipikaista liharekkaa...

No nyt kyllä oli niin helvetin huvittava tapahtuma salilla että on pakko postata ensimmäistä kertaa tähän ketjuun :D

Eli Pyrinnöllä oli tänään joku semikynis heebo tekemässä kyykkyä. Olin siinä itse vieressä hinkkaamassa penkkiä ja seurailin siinä välissä. Sitten jäbä kaivoi repusta sheikkerin, jossa oli jotain ihan veren näköistä tavaraa. Siristin silmiäni vähän aikaa, ja ei helvetti, jäbähän alkaa juomaan sitä :D Siinä sitten puolet oli kuitenkin rinnuksilla, ja jäbä tulee nauramaan viereen "heh, heh, no nyt on paitakin veressä ja verenmaku suussa :D" Ei helvetti :D

Avaisko joku hieman mekaniikkaa sen takaa, miten reippaalla vauhdilla pohjasta tehty hack hajottaa enemmän polvia kuin syväkyykky levytangolla? Olettaen että jalat on aseteltu fiksusti levylle hackissa.

Ei ole vittuilua, ihan aidosti kiinnostaa. Mä oon tehny tähän asti ihan yhtä reippaasti hackissa negatiiviset vaiheet (pl. erikoistekniikat) kuin normikyykyssäkin eikä polvissa ongelmaa ole ilmennyt.

Ei se nyt kovin vaikeaa ole, jos vähän ajattelee. Katsos kun kyykky on vapaa liike jossa keho myötäilee liikettä omien rajoituksien mukaan, ja hack pakottaa liikeradan seuraamaan kiskojaan, jolloin suljetaan pois kehon mahdollisuus komensoida huonoja kulmia jne. Tämän vuoksi kyykky on edelleen paras jalkaliike, ja kaikki muut kompromissejä luonnollisen liikeradan ja koneen aiheuttamien rajoitusten välillä. Ja kaikissa niissä kyykky mukaan lukien olisi ensin opittava miten se tehdään, ja vasta sitten ryhdyttävä läjäämään rautaa kyytiin. Minä teen kausittain sekä hackkia että kyykkyä, ja kun haen liikerataa kohdalleen, niin vetelen sellaiset kympin limput kyydissä kunnes sopiva standi löytyy. Siinä saa mukavat lämmöt ja liikkeen lihasmuistiin. Sitten kun löytyy standi jolla pääsee pohjaan saakka ilman että kinnaa mistään, niin sitten rautaa kyytiin. Ei se sen vaikeampaa ole.

Tänään otin mavea normaalisti korotellen.. alun vedot toistoalueella 8-10, ja sarjoisssa painot 60, 100, 130. laitoin 155 seuraavaan ja otin aika tiukan nelosen. sarjan päätyttyä eräs n.40v. nainen tulee viereen ja alkaa selostaan jotain, mulla kuulokkeet korvilla ni en kuullu alkua mut kuulin vaan et "ristiselkä" ja nainen piteli selkäänsä. kysyin sitte et "satutitko jossain, tarviitko apua tms." ? tämä siihen et "eikun sun nuo nostot, eikö sua satu ku tollai nostat? katsos kun meillä hoitotyössä opetetaan nostamaan jaloilla *näyttää ilman painoa tekniikkaa*. oon ihan hoo moilasena monttu auki ett mitä. sitte kommentoin vaan että noh, ei satu, ja kyl mä kai jaloillakin vähän nostan.... - "näyttäs vähän että et nosta"

sitte se läksikin siitä pois ja meni tekeen jotain jumppaansa jonnekin nurkkaan. menin kyl vähän hämilleni että voi saatana mahtoko se olla oikeessa kuitenki. eli olikohan tää komediaa sitte meikäläisen puolelta kumminki. ite kyllä veikkaan tietäväni aika hyvin et tekniikka on hallussa ja etenki noilla painoilla viel.

oli kyl vähä akward situation. :wtf:

Todennäköisesti olikin oikeassa, sillä noista painoista päätellen et vedä ihan ammattilaissarjoissa vielä. On ihan mahdollista että tekniikka on hakusessa, koska on ihan luonnollista että se lipsuu. Sitä on itse asiassa melko vaikea kontrolloida, mutta peili sivulla on hyvä apu. Minä olen nähnyt miten kaveri vetää selkä pyöreänä kuin rantapallo, ja omasta mielestään kaikki menee ihan hyvin, turha tulla neuvomaan. No, jos ei älyä korjata tekniikkaansa, niin lääkäri korjaa välilevyä ja määrää droppia, sillä sehän tuossa on 100% varmudella edessä.

Todennäköisesti olikin oikeassa, sillä noista painoista päätellen et vedä ihan ammattilaissarjoissa vielä. On ihan mahdollista että tekniikka on hakusessa, koska on ihan luonnollista että se lipsuu. Sitä on itse asiassa melko vaikea kontrolloida, mutta peili sivulla on hyvä apu. Minä olen nähnyt miten kaveri vetää selkä pyöreänä kuin rantapallo, ja omasta mielestään kaikki menee ihan hyvin, turha tulla neuvomaan. No, jos ei älyä korjata tekniikkaansa, niin lääkäri korjaa välilevyä ja määrää droppia, sillä sehän tuossa on 100% varmudella edessä.

En lähtisi kattelemaan vedon aikana kauheesti sivulle, mahtaako sekään tehdä selälle hyvää ku ranka kierossa nostelet rautoja..
Isot pojat ainaki joskus maininnu ettei kauheen viisasta :) Mutta ennekaikkea tämä olikin vahva IMO :D

mutta peili sivulla on hyvä apu.

mä haluun nähä sen jätkän ketä oikeesti pystyy tekemään mavea edes suht kovilla painoilla ja samalla kattomaan peilistä itteään sivulta. toi oli ehkä maailman paskin neuvo ja oon kuullu ton saman tasan yhdeltä ihmiseltä ennen noin kaks vuotta sitten ja se jätkä oli sun jälkeen ehkä maailman vajakein.

Eilen ihmettelin salilla, kun leukoja tehdessä, viimeisissä toistoissa, alkoi yhtäkkiä kummasti saada lisää voimaa ja toistot tulivat kuin itsestään. No pari toistoa siinä tein sitten ja ihmettelin, että mitähän helvettiä, kun joku tuntui jaloissa ja toistot tosiaan ihan melkein lennähti ylös. No sitten tajusin, että helvetti jokuhan nostaa mua ylöspäin kokoajan. Tiputtauduin alas tangolta ja siinä sitten eräs maahanmuuttaja-taustainen (ei liity juttuun mitenkään erityisesti hänen taustansa, huomio kaikille, ei saa tehdä muista pilkkaa henkilöille...) mies henkilö oli iloisena toteamassa, että ''minä autan, menee paremmin, tuo on vaikeaa''. Joo, ei siinä mitään saahan muita auttaa, esim penkissä jos veinaa rinnalle jäädä, mutta mun mielestä leuat olisi ihan kiva ja hyvä tehdä ihan itse :D.
Hämmennyksen määrä oli melkoinen, enpä muuta osannut sanoa, kuin että ''kiitos, mutta ei tarvitse auttaa, tarkoitus olisikin olla raskasta...''. Itse kun olen aika leppoisa ja muutenkin tuulennussima-vinkuheinä (173cm/55,5kg...), niin eihän tuossa mitään, treenejä häiritsee kylläkin hieman. Varoittaa olisi kuitenkin kyseistä herraa varmaan pitänyt. Voi käydä pian hassusti, jos menee nostelemaan kesken sarjaa jotain +100kg, äkkipikaista liharekkaa...

Tuli jotenkin hyvä mieli tästä :)

mä haluun nähä sen jätkän ketä oikeesti pystyy tekemään mavea edes suht kovilla painoilla ja samalla kattomaan peilistä itteään sivulta. toi oli ehkä maailman paskin neuvo ja oon kuullu ton saman tasan yhdeltä ihmiseltä ennen noin kaks vuotta sitten ja se jätkä oli sun jälkeen ehkä maailman vajakein.

itse taas haluan nähdä sen kaverin joka ehdoin tahdoin kääntää koko keskivartaloaan peiliin päin, eikä osaa kääntää pelkkää päätään :D

Roboz nyt ei varmaan tarkoittanut että PR raudat tankoon ja sitten katotaan pyöristyykö se selkä. Ei. Jos selän pyöristyminen on tapana, kyllä se usein pyöristyy jo pienemmilläkin raudoilla. Itse kyllä pystyn katsomaan sivulta peilistä vaikka tangossa ois ~3 toiston maksimi rauta, olen kokeillut. Kokeile ja ylläty, ET RAMPAUDU ;D

Edit: kaveri yrittää antaa vinkkiä - haukut vajakiks ja paskaks neuvoks, jos kerran osaat niin ihmettelen minkä takia tommosilla akkojen painoilla nytkyttelet :rolleyes:

Back
Ylös Bottom