Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miksi internet puhe tyyli on autisti lol spurdo u mad swag? Voi olla että kysymykseni on liian syvällinen saadakseni siihen itseäni tyydyttävän ja helpon vastauksen.

Tyydyttääksesi itsesi syvällisesti, sinun tulee unohtaa triviaalit asiat, potea maailmantuskaa ja huomata vuosien kuluttua, että se on turhaa.

Tai katsoa muutama seasoni itsevaltiaita. Miksi lopetitte sen, miksi.

Näyttäs että lentolipusta puuttuu yks kirjain sukunimestä. Pitkä hieman erikoinen sukunimi ja piti monta kertaa kattoa että toi edes puuttuu. Ilmeisesti kentällä ei tosta kuitenkaan tykättäis. Eli pari kysymystä.
1. Piippaako ne viivakoodi laitteet jos sukunimi ei passissa ja lipussa täysin täsmää?
2. Jos huomataan virhe niin estyykö matka vai saako sitä nimeä siinä vaiheessa vielä muutettua?

Ton saa etukäteen muutettua mutta se muutos maksaa ilmeisesti about samanverran mitä koko lento maksaa.

Tartteis hommata passi. Poliisin sivuilla luki että tarviin henkilökortin että saan haettua passin, henkilökorttia ei myöskään ole. Ilmeisesti tässä tapauksessa ne tunnistaa mut jollain ajokortilla sun muulla? Lähetetäänkö ne passit nykyään ärrälle ja antaako ärrän täti mulle passin ilman sitä henkilökorttia?

Tässä on vähän samaa kuin siinä kumpi oli ensin, muna vai kana - dilemmassa. Eli vastaus: et voi koskaan saada passia koska tarvitsisit henkilökortin todistaaksesi henkilöllisyytesi. Ilman passia et voi myöskään todistaa henkilöllisyyttäsi henkilökortin saamiseksi. Olet tässä kirotussa loopissa josta ei ole ulospääsyä.

Tartteis hommata passi. Poliisin sivuilla luki että tarviin henkilökortin että saan haettua passin, henkilökorttia ei myöskään ole. Ilmeisesti tässä tapauksessa ne tunnistaa mut jollain ajokortilla sun muulla? Lähetetäänkö ne passit nykyään ärrälle ja antaako ärrän täti mulle passin ilman sitä henkilökorttia?

Vanha passi tai ajokortti kelpaa. Ärrältä et saa ilman henkkareita muistaakseni ulos.

Mitä kummaa ne Tuusulantien viereen rakentaa. Viime talvena työmaa seisoi ja siinä oli joku nosturinrämä betonilootan vieressä, tänä kesänä lota sai RR 23 paroc- julkisivun ja siihen mäkeen yläpuolelle ilmestyi toinen betonikuutio :o Kohta on vähän Korson liittymän jälkeen kaupunkiin päin mennessä, tietä liikkuneet kyllä tietää paikan (:

Liittyiskö jotenkin tulevaan kehärataan? Ainakin Ruskeasannan kohdalla tunnelia on rakennettu koko talven ja Tuusunväylän Koivukylän liittymän kohdalle on tullut iso betonikuutio kallion päälle. Toisaalta voi liittyä myös tulevaan Sortti-asemaan Koivukylän liittymää ennen. Ite en aja koskaan Korson liittymään asti, joten voinen vain veikkailla :D

Jos käypää henkkaria ei ole, niin siellä tehdään poliisiviranomaisen toimesta tunnistus. Näin ainakin siis mulle joskus 3-4 vuotta sitten. Haastatellaan ja kysellään vanhat osoitteet, vanhempien ja sisarusten syntymäpäiviä ja sen sellaista. Meni joku varttitunti tai jotain sinne päin.

Vanha passi tai ajokortti kelpaa. Ärrältä et saa ilman henkkareita muistaakseni ulos.

Ajokortti ei kelpaa. Minä tein passihakemuksen jokunen vuosi sitten samalla kun olin hakemassa uutta ajokorttia polisiiasemalta. Ei kelvannut just uusittu ajokortti vaan tehtiin kysely kaikesta maailman merkillisistä asioista.
Minä olin näreissään ja ihmetyksissäni siitä miten paljon poliisi näkee tietojärjestelmistään yksittäisten ihmisten asioita.

Ajokortti ei kelpaa. Minä tein passihakemuksen jokunen vuosi sitten samalla kun olin hakemassa uutta ajokorttia polisiiasemalta. Ei kelvannut just uusittu ajokortti vaan tehtiin kysely kaikesta maailman merkillisistä asioista.
Minä olin näreissään ja ihmetyksissäni siitä miten paljon poliisi näkee tietojärjestelmistään yksittäisten ihmisten asioita.

Ajokortti ei ole muuta kuin todistus ajokelpoisuudesta. Itse olin kanssa just passia uusimassa ja siellä kävi selväksi tuo asia.
Minun ajokortti on sitä mallia joka on 2*isompi kuin luottokortti ja se on halkeillut jo palasiksi joten kysyin että mitä maksaa sen uusinta. Niin täti kertoi että voin uusia sen mutta joudun sitten uusimaan sen 5vuoden välein sillä mulla on noita ajoluokkia sen useampi, mutta jos pidän tuon vanhan niin sitä ei tarvitse uusia kuin vasta 2033 joten en uusinut.

Vittu mitä paskaa. Kuka tommosesta hyötyy? Saadaan taas lisää rahaa kuluttajien taskuista pois.

Mulla meinas henkilökortin saanti kaatua, kun en tiennyt perheenjäsenten ja isovanhempien syntymäaikoja päivälleen oikein. :jahas: onneksi omat jutut sentään tiesin, mutta suostutella piti silti.

Kuinka laillista on viinakokoelman myynti? Eli kun Suomessa Alkolla on monopoli alkoholin myymiseen, niin miten toimitaan jos sitä alkoholia on kokoelmaksi asti kertynyt ja tulisi joskus mieleen se myydä?

Tuli vain mieleen tästä: Vesa Keskiselle tarjottu Åke Blomqvistin suurta viinakokoelmaa | Viihde | Iltalehti.fi

Vesa Keskiselle tarjottu Ă…ke Blomqvistin suurta viinakokoelmaa

Kyläkauppias Vesa Keskinen myöntää, että hänelle on tarjottu ostettavaksi edesmenneen tanssinopettaja Åke Blomqvistin mittavaa alkoholikokoelmaa.

Keskinen kertoo, että kokoelma voisi olla matkailunähtävyys.

- Sen tulisi säilyä kokoelmana, eikä sitä saa pilkkoa ja myydä eteenpäin, eli jälleenmyyntiarvoa sillä ei ole, Keskinen kertoo.

Keskisen mukaan kokoelma sisältää lähinnä kovia viinoja. Blomqvist itse tunnettiin absolutistina.

- Kokoelma sisältää pelkästään vodkaa, konjakkia ja viskiä, kyläkauppias kuvailee.

Kyläkauppias kertoo, että hän on ennenkin hankkinut keräilyharvinaisuuksia. Mies kehuu, että hänellä on tällä hetkellä Suomen Pankin jälkeen kattavin suomalainen rahakokoelma hallussaan.

- Siitä puuttuu ihan muutama yksilö. Se tulee ensi keväänä koko kansan ihailtavaksi kyläkauppaan, Keskinen sanoo.

Keskinen sanoo, että toistaiseksi viinakokoelman hinnasta ei ole vielä puhuttu. Kyläkauppias odottaa nyt, että Blomqvistin perikunta ottaa häneen tarkemmin yhteyttä asian tiimoilta.

Saako migreenidiagnoosin miten helposti? Olin eilen migreenin takia pois töistä omailmoituksella ja nyt pitää töissä säveltää, että oli kuumetta, kun migreeni ei kuulemma ole pätevä syy, kun ei ole diagnoosia sille. Minulla on ollut vain 5-6 kertaa elämässäni migreeni, niin ei huvittaisi juosta paljon lääkärissä pelkän diagnoosin takia.

Saako migreenidiagnoosin miten helposti? Olin eilen migreenin takia pois töistä omailmoituksella ja nyt pitää töissä säveltää, että oli kuumetta, kun migreeni ei kuulemma ole pätevä syy, kun ei ole diagnoosia sille. Minulla on ollut vain 5-6 kertaa elämässäni migreeni, niin ei huvittaisi juosta paljon lääkärissä pelkän diagnoosin takia.

Nykyiset aurattoman migreenin diagnostiset kriteerit:

Potilaalla on ollut vähintään 5 päänsärkykohtausta, jotka kestävät 4–72 tuntia ja kohtauksiin on liittynyt vähintään 2 piirrettä A-ryhmästä ja vähintään 1 piirre B-ryhmästä.

A. Vähintään 2 seuraavista piirteistä
• Särky on sykkivää.
• Särky on toispuoleista.
• Särky on kohtalaista tai kovaa, ja estää normaaleja toimintoja.
• Fyysinen aktiviteetti pahentaa särkyä.

B. Vähintään 1 seuraavista
• Pahoinvointi
• Oksentelu
• Valonarkuus
• Ääniherkkyys

...eli saahan sen helposti, kun diagnoosi tehdään sun kertoman perusteella.

Minä näen niitä auroja ennen migreeniä ja nuo kriteerit täyttyy eli pitää käydä vain työterveyselääkärillä. Kiitti neuvoista.

Jos käypää henkkaria ei ole, niin siellä tehdään poliisiviranomaisen toimesta tunnistus. Näin ainakin siis mulle joskus 3-4 vuotta sitten. Haastatellaan ja kysellään vanhat osoitteet, vanhempien ja sisarusten syntymäpäiviä ja sen sellaista. Meni joku varttitunti tai jotain sinne päin.
Aika pahat noi syntymäpäivät, tältä istumalta ei muista yhdenkään sukulaisen syntymäpäivää.

Näissä tapauksissa aina mietin että kellä helvetillä on henkilökortti. :)

Onneksi uutena passia ei varmaan tarvitse ikinä hakea, ja uusimisessa ei moista tarvi.

Aika pahat noi syntymäpäivät, tältä istumalta ei muista yhdenkään sukulaisen syntymäpäivää.

Ihan yleisenä ohjeena kaikille, jotka ovat grillattavaksi menossa. Kerratkaa sukulaisten syntymäajat ja osoitteet, vaikka ette tekemisissä olisi. Ei nimittäin käy perusteena, VAIKKA muistaisi jokaikisen osoitteen missä on joskus asunut. Lasin toisella puolella täti alko olemaan aika hiilenä ja vittuilemaan, koska en tarkkoja päiviä tiennyt. Ei riitä edes yhden päivän heitto, saati oikea kuukausi.

Ihan yleisenä ohjeena kaikille, jotka ovat grillattavaksi menossa. Kerratkaa sukulaisten syntymäajat ja osoitteet, vaikka ette tekemisissä olisi. Ei nimittäin käy perusteena, VAIKKA muistaisi jokaikisen osoitteen missä on joskus asunut. Lasin toisella puolella täti alko olemaan aika hiilenä ja vittuilemaan, koska en tarkkoja päiviä tiennyt. Ei riitä edes yhden päivän heitto, saati oikea kuukausi.
Oon käyny grillattavana, eikä multa kysytty omani lisäksi yhtään kenenkään syntymäpäivää, veljen syntymävuosi taidettiin kysyä. Ainoat osoitteet joita kyseltiin oli omia, perheenjäsenistä paikkakuntia. Lisäksi omistamieni autojen merkkejä ja ketä henkilöitä on ollut mun kanssa samassa osoitteessa kirjoilla jossain tietyssä kämpässä, sekä perheenjäsenten koko nimiä ja lasten lukumääriä. Osoitteetkin meni kadun tarkkuudella ihan kivasti läpi. Jos tuosta ei selviä, ehkä on ihan hyväkin ettei saa passia mun nimellä.

Back
Ylös Bottom