Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Pitää sen verran kommentoida, että tuo on sitten keskimääräinen tuotto. On myös osakkeita joiden tuotto on ollut -70%. :D

Voin sanoa että tiedän kyllä, kokemuksesta.

Sitä varten on yksi ilmainen lounas, eli hajautus. Ei ole itsellänikään optimaalinen mutta jos vaan optimoisi niin ostaisi jotain maailman indeksiä.

Jos minä en ole ihan tyhmä niin 1000 euron osinko vaatii n. 20.000 euron pääoman (5% osinkotuotto). Siihen jos lisää 12.000 euroa vuodessa (=1000 euroa per kk) ja aina olisi tuotto tuon 5% niin 20 vuoden päästä ois puoli miljoonaa kasassa.

Sitäpaitti osakkeiden tuottohan on ollut keskimäärin jotain 9% että sen mukaan se ois jo 860 te.
Olet oikeassa mitä tämänhetkiseen holdiin tulee. Tosin taidan pitää nyt tuon summan 500 eurossa. Vaikeinta on ollut päätetyn sijoitusstrategian orjallinen noudattaminen.

About 1800€/kk jää hanskaan. Cnc-operaattori/työnjohtaja kivifirmassa. Melko lepposaa ja helppoa hommaa suurimman osan ajasta, vaikkei mitään koulutusta alalle olekkaan. Kone hoitaa työt ja itelle jää aikaa kelailla niitä näitä, suunnitella harrastushommia, hoitaa omia bisneksiä ja rapsutella munia. Jossain vaiheessa jäi vähän enemmän näppiin kun tuli tehtyä reilunlaisesti ylitöitä. Mut eipä sitä enää jaksa muutaman satasen takia tuhlata puolikasta lauantaipäivää töissä. Ku ehä mie tuosta rahanpaskasta nii välitä.

Tähän muistutus, että se mitä sinulla jää hanskaan, ei kerro juurikaan siitä bruttopalkasta, mikä puolestaan on ainoa oikeasti jollain tapaa vertailukelpoinen palkka, ja lähtökohta threadin ideaan.

edit. Haha, luin 15 sivua vanhaa tekstiä. Eipä siinä muuta :D

Yo. postiin yhdyn, eikös sen progressiivisen verotuksen tarkoitus ole supistaa niitä tuloeroja. Ihan neuvostokommaritouhua ei täällä kuitenkaan ole, joten eroja nettotuloissakin on. Mutta tiedän tapauksia, missä kaveri tienaa bruttona n. 1000e/kk enemmän kuin minä mutta nettona ero onkin hänelle enää +100e/kk.

Tähän liittyen, onko järkeä enää rehkiä palkankorotusten toivossa, koska korotukset menee kuitenkin pitkälti veroihin?

edit2. Verothan on pitkälti henk. koht. joten 500e/kk korotus tuo toiselle enemmän käteen kuin toiselle.

Tähän liittyen, onko järkeä enää rehkiä palkankorotusten toivossa, koska korotukset menee kuitenkin pitkälti veroihin?

Rehkiminen nyt on aina turhaa mutta kyllä mulle palkankorotus kelpaa, enemmän on aina enemmän.

No palkkaneuvottelut on nyt on aina tapauskohtaisia, mun seuraava tulee olemaan aika tiukahko, koska kysyntää olisi muuallekin. Eikä tässä nyt työpanos mullakaan ole mihinkään muuttumassa, pelkästään siitä maksettava korvaus.

No palkkaneuvottelut on nyt on aina tapauskohtaisia, mun seuraava tulee olemaan aika tiukahko, koska kysyntää olisi muuallekin. Eikä tässä nyt työpanos mullakaan ole mihinkään muuttumassa, pelkästään siitä maksettava korvaus.

Nyt kysyn ihan mielenkiinnosta kun ei ole itse saanut aikaiseksi kysellä tarjouksia muualta, eikä ole sellainen koulutus tai toimiala että olisi mitkään headhuntterit perässä. Mutta siis miten asian esität, että siis on tarjousta sinne ja tänne ja metin niitä jos ei päästä tästä näin ja näin sopuun vai miten? Ei siis hajuakaan kun ei ole tarvinnut moista ikinä tehdä. Mutta kiinnostaa siinä mielessä että kannattaako uhrata aikaa ja ruveta katteleen muuta?

Tosin itse olen tyytyväinen työhöni ja kohtuu korvaustakin siitä saa koulutukseen jne nähden, mutta vois sitä enempikin vastuuta ottaa jos siitä saa rahaa ja meillä nuot neuvottelut on aina sitten tiukkaakin tiukempia, joten ei ois yhtään paha jos seuraavaan neuvotteluu ois joku ässä hiassa.

Nyt kysyn ihan mielenkiinnosta kun ei ole itse saanut aikaiseksi kysellä tarjouksia muualta, eikä ole sellainen koulutus tai toimiala että olisi mitkään headhuntterit perässä. Mutta siis miten asian esität, että siis on tarjousta sinne ja tänne ja metin niitä jos ei päästä tästä näin ja näin sopuun vai miten? Ei siis hajuakaan kun ei ole tarvinnut moista ikinä tehdä. Mutta kiinnostaa siinä mielessä että kannattaako uhrata aikaa ja ruveta katteleen muuta?

Tosin itse olen tyytyväinen työhöni ja kohtuu korvaustakin siitä saa koulutukseen jne nähden, mutta vois sitä enempikin vastuuta ottaa jos siitä saa rahaa ja meillä nuot neuvottelut on aina sitten tiukkaakin tiukempia, joten ei ois yhtään paha jos seuraavaan neuvotteluu ois joku ässä hiassa.

Hyvin varovasti ja vähän kaarrellen, lähinnä se salaisuus on tässä antaa ymmärtää että on niitä töitä muuallakin. Ja tietty tiedän että olen hoitanut hommani hyvin enkä turhista kitise. Lisäksi ei ole pahaksi että uuden ukon koulutus kestää ja maksaa suhteellisen paljon, meillä kun toi trafi on välissä valvomassa niin ihan kuka tahansa ei edes hommiin pääse. (tämä ei toki ole kaikilla aloilla välttämättä näin). Jos nyt ei palkka nouse mihinkään niin pistän aktiivisen haun päälle, muutin jo viimeeksi 300 kilsaa tän työpaikan perässä niin ei mua toinenkaan muutto juuri hetkauta.

Enkä tässä nyt ole mitään pyydellytkään pariin vuotee kun on ollut vähän lamaa ilmassa ja yhdessä vaiheessa oli työmaistakin vähän pulaa. Nyt taas menee paremmin kun koskaan ja omalla yksiköllä on uusi sopimus taas kolmeksi vuodeksi

edit: ihan puskista mun ei tartte hakua aloittaa kun kyselyitä on tullut että kiinnostaisiko tulla meille töihin jne.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Mun pitkän tähtäimen suunnitelma on.
-velaton asunto
-velattomat autot
-100 k tilillä
lopputili ja stressitöntä elämää. elanto hoidetaan hauskoilla asioilla ja satunnaisilla duuneilla . tähän päästäkseni mä mielelläni luovun hyvästä duunista ja isosta liksasta siinä sivussa katoaa stressi ja vitutus.

Jos olet tottunut lähes 100 k vuosituloihin, tuo 100 k tilillä ei pitkään riitä. Jos olisin nuorempi tavoittelisin velkavivulla 4-5 sijoitusyksiötä pk seudulta. Siinä vaiheessa kun vuokralaiset ovat maksaneet lainasi pois, sinulla on passiivista tuloa esim. 5 x 700 - 800 E per kk.

Jos olet tottunut lähes 100 k vuosituloihin, tuo 100 k tilillä ei pitkään riitä. Jos olisin nuorempi tavoittelisin velkavivulla 4-5 sijoitusyksiötä pk seudulta. Siinä vaiheessa kun vuokralaiset ovat maksaneet lainasi pois, sinulla on passiivista tuloa esim. 5 x 700 - 800 E per kk.

Moro, en ole tottunut tuollaisene kun tosiaan n5v sitten kusin omaa hölmöyttäni ja paskan tuurin ansioista talouteni täysin ja nyt vasta ensi vuoden puolella on kaikki hoidettu sillain että ainut laina on asuntolaina.. Olen ton 5vuoden aikana omaksunut elintyylin jossa pärjätään lähes ilman rahaa tarkoitus olisi myös pitää tollanen tyyli.. Mainitsinkin tossa jo aiemmin että omistan metsää josta voi mydä puuta (harmi etten omistanut 5v sitten ;( ) ja myös velaton mökki löytyy jonka saa rempan jälkeen laitettua vuokralle..

Tolla 100k ajattelin hommata sijoitus asunnon ja jos ja kun tarve vaatii niin voin vaikka tehdä polttopuita myyntiin :)

Jos olisin nuorempi tavoittelisin velkavivulla 4-5 sijoitusyksiötä pk seudulta. Siinä vaiheessa kun vuokralaiset ovat maksaneet lainasi pois, sinulla on passiivista tuloa esim. 5 x 700 - 800 E per kk.

Tämän junan perään on aivan turha pinkoa enää.

Kannattaa myös muistaa että valtaosa niistä jotka päätivät odottaa sitä parempaa junaa, odottavat sitä edelleen ;)

Eli siis toisinsanoen meinaat että asunnot, etenkin ne sijoituskokoiset, olisi pk seudulla vielä jotenkin hyvä sijoitus?

Ehkä jos ostaa ns. tukkualennuksella useamman kerrallaan, mutta ei nämä mitä myydään näkemättä yli pyyntihinnan.

Tai siis jokainen saa mennä mihin junaan haluaa.

En usko että ovat hyvä sijoitus. Tämän näkemyksen seurauksen toki kannan itse. Korot eivät voi kuin nousta ja tällä hetkellä edes lähes ilmainen raha ei pidä kysyntää riittävästi yllä niin tuosta voi miettiä miten hyvä sijoitus sellainen olisi..

Mitä järkeä ostaa sijoitusasunto normaaleilta markkinoilta Helsingistä? Maksaa 130-200te esim yksiö ja remontteja tulossa ja vuokraa saa 600-900e ja yhtiövastike on 4-6e m2. Eriasia sitten jos saa puskaradioitten tai sukulaisten kautta asunnon. Esimerkki vaikka kalliosta 25m2 maksaa 150te ja tulossa lvis tai julkkari tai jopa kummatkin, vuokraa saa varmaan 700e korkeintaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom