Ei löydy muuten yhtään mielenkiintoista osaketta pörssistä tällä hetkellä. Tai oikeastaan ainoat mielenkiintoiset on liian kalliita.
Snowben vinkit:
Saga:
Olen lisäillyt siitä lähtien, kun ensimmäisen kerran sanoin ostaneeni. Alkaa olla ihan kiva määrä jo salkussa. Tänään pomppasi sen verran, etten ole enää varma onko jo liian hinnakas. P/E toki aika jäätävä, mutta onko turkisfirma tosiaan tällä hetkellä 35 euron arvoinen ilman mitään kummosia uutisia?
Toisaalta jos tosiaan maksavat sen 1,8e (rohkeimmat sanovat 2e) osinkoa, niin mielelläni omistaisin niin paljon kuin mahdollista. Silti pelottaa, että hinta korjaantuu "oikealle" tasolle loppuvuoden aikana. Snowbe on tietysti eri mieltä!
Alkaa tulla Kone mieleen tuon hinnan suhteen. Suurin osa tiesi, että hinta nousee sieltä 57 eurosta takaisin 65 euroon (ehkä jopa 70 euroon). Ei vain ole tarpeeksi valuuttaa laittaa kiinni, että tuo nousu hyödyttäisi minua. Saga alkaa kohta olla (minun) kipurajoilla, joten en taida ostaa lisää vaan holdaan nykyisiä.
SSH ja Biohit:
Molempia löytyy. Biohitin kyydissä ollaan oltu suht pitkään jo. Yritysten hyvät puolet ovat edelleen voimassa, eli ei syytä myydä. Tilanne on kuitenkin junnannut pitkään paikallaan, jonka vuoksi en uskalla lähteä lisäämään. Usko horjuu edelleen Biohitin bisnesosaamisen osalta. Odotan, että jotain tapahtuu.
----
Metsoon minulla on jonkin sortin fetissi, vaikka en ole ikinä omistanut. Firma on tällä hetkellä melkoisessa myllerryksessä, kun yhtiö jaetaan kahtia. Alkuvuonna ennustivat tuloksen yltävän 2012 vuoden tasolle mutta sen on sittemmin korjattu jäävän jälkeen viime vuodesta. Kurkkasin Metson sivuilta merkittävimmät tilaukset, elokuu näytti tyhjää. :D Joko sitä ei ole päivitetty tai sitten ei ole mitään päivitettävää. Täten Q3:lla taitaapi tulla negari.
Metso on maksanut jo monen vuoden ajan hyvää osinkoa. Q2:lla osakekohtainen tulos oli kuitenkin puolet pienempi kuin vertailukautena. Tämän perusteella ei näytä hyvältä, mutta auttaisiko YT:t ja yrityksen jakaminen asiaa? Paperipuoli irtautuu siis Valmetiksi ja Metsossa jatkaa kaivos- ja maarakennus. Markkinat ovat kokonaisuudessaan noin 40 miljardin arvoiset ja kasvupotentiaaliksi on arvioitu 5-9 % vuodessa.
Mielenkiinnolla jään odottamaan, mihin suuntaan Metso kehittyy. Suuria ratkaisuja on ainakin tehty tilanteen kääntämiseksi. Markkinat vaan ovat yhtiön osalta erittäin epäedulliset tällä hetkellä. Kuitenkin jos loppuvuoden aikana hintaa saadaan alaspäin ja tilanne näyttää elpymisen merkkejä, isken kiinni kuin nälkäinen hyeena.
Jaa ettei Nokia lappu ole mielenkiintoinen;)
Kilpailtu matkapuhelinbisnes on jätetty .
Tosin lapusta taitaa tulla yhtä tylsä, kuin Teliasonerasta.
Toivotaan vaan, että ennen tylsyyttä asettuisi sinne 8€ tietämille:D