Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥
Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.
Ja eipä tainnut MS maksaa yhtään preemiota tästä. Siinä perseraiskattiin Suomalainen yritys ja ihan huolelle. Myyrä teki työnsä totta tosiaan.
En omista Nokiaa, joten silleen tietysti ihan sama, mutta eipä tuo nyt mun mielestä mikään loisto uutinne ollut. Kurssi toki saattaa keulia, mutta ihmetyttää vähän että miksi jos isostikin nousee...
Vähän nyt saa omasta näkökulmasta vahvistusta se että Elop oli troijalainen...
Halvalla meni. Tolla rahalla olisi juuri saanut Nokian Renkaat :-) WP oli iso virhe, olisi pitänyt ottaa myös Android. Surullista Euroopan kannalta, että ollaan tiputtu mobiiliteknologissa täysin muiden varaan (pl. verkot).
Ja eipä tainnut MS maksaa yhtään preemiota tästä. Siinä perseraiskattiin Suomalainen yritys ja ihan huolelle. Myyrä teki työnsä totta tosiaan.
...
Vähän nyt saa omasta näkökulmasta vahvistusta se että Elop oli troijalainen...
Uskomattoman häikäilemätön kaveri tuo Elop. Taisi tällä käärmeellä parantua asemat MS:n toimitusjohtajaksi kun sai tehtävänsä tehdyksi. Jos Noksu olisi Jenkkiyritys Elop taitaisi löytääb itsensä oikeudesta...
Nyt kun hiukan lukaisin enemmän tätä niin ei tuo kyllä mikään hyvä uutinen ollut. Ainakin oma laskelma minkä tässä hetki sitten tännekin laitoin niin oli tähän toteutumassa olevaan hintaan verrattuna todella optimistinen. Yleisilmäys tilanteesta tuntuu olevan se että ei tähän kukaan tyytyväinen ole. Eli ei niin enää harmita vaikka voihan kurssi vähän keulia mutta siinähän keulii, ei voi mitään
Nyt kun hiukan lukaisin enemmän tätä niin ei tuo kyllä mikään hyvä uutinen ollut. Ainakin oma laskelma minkä tässä hetki sitten tännekin laitoin niin oli tähän toteutumassa olevaan hintaan verrattuna todella optimistinen. Yleisilmäys tilanteesta tuntuu olevan se että ei tähän kukaan tyytyväinen ole. Eli ei niin enää harmita vaikka voihan kurssi vähän keulia mutta siinähän keulii, ei voi mitään
Joo siis tuo on totta. Nyt varmaan tehdään miljardi vuoteen tulosta että siinämielessä hyvä uutinen. Jos saadaan syvä dippi niin minä ostan NSN:ää, siksi tuota Noksua sitten aletaan kutsumaan. Hauska päivä pölhölässä tulee ja Nokian kurssi voi olla mitä vaan 2 ja 5 välistä
Miettinyt kyllä ihan tosissaan pikku possaa tätä Biohittia. Sopisi silleen itselle kun ei ole yhtää mitään lääketietseen suunnalta omassa salkussa. Tuo Revenio on liian sekava että siitä mitään tajuaisin, enkä nyt oikein halua edes toista monialayhtiötä oli tuon suunta sitten mikä tahansa.
Tätä voisi harkita, mutta jotain tyyliin muutama prosentti salkun arvosta. Ison riskin osake.
Tuota patenttihommaa ei kyllä mielestäni sanottu missään suoraan että miten sen kävi. Sanottiin vaan että mikkisofta lisensoi nokian patentteja.
Myyvät niin halvalla, että todennäkösesti isommilla omistajilla on jotain sanottavaa tuohon, ehkäpä se myyntihinta nousee muutamalla numerolla, ehkä...
No, oma positio pitäisi valahtaa plussan puolelle kauppojen johdosta jos toi about ~1½€ tulee lisää osakkeen hintaa, eihän se mitää Stonesoft tuplia ookkaa, mut jää kyllä NSN ja muuta pienempää vielä Nokialle käteen jotka tuottaakin jotain, mutta halvallahan toi nyt tosiaan lähtee. Todennäkösesti vielä Q3-tulee olemaan vahvasti parempaa päin ja voi vain nauraa kuinka myydää halvalla tuottavaksi käännetty WP-strategia softapomolle.
En itse ainakaan usko että myyntihinta tulisi olemaan lopullinen, mutta onhan sitä tyhmempääkin nähty.
En omista Nokiaa, joten silleen tietysti ihan sama, mutta eipä tuo nyt mun mielestä mikään loisto uutinne ollut. Kurssi toki saattaa keulia, mutta ihmetyttää vähän että miksi jos isostikin nousee...
Mulla on Nokian osakkeiden keskihinta 2.4€, ja kyllä hinta vaikuttaa kalliilta, kun katsoo tuota Devices-osaston myyntihintaa. Nyt pitää arpoa myynkö tänään kaikki vai pidänkö.....
Itse olen odottanut tämän kaltaisia uutisia siitä lähtien kun NSN ostettiin. Mun mielestä osakkeesta katos riskiä aika paljon ja jäljelle jäävät liiketoiminnat on vakaampia. Kauppahinnasta en osaa kyllä sanoo juuta enkä jaata.. toisaalta hyvä kun eihän nuo tuottanut mitään. Kulut tulee tippumaan reilusti ja patenttien lisenssoinnista tulee riskitöntä tuloa jonkin aikaa. Ainakin ymmärsin jostain uutisesta että patenttisalkkua ei myyty vaan lisensoitiin. Saadaanko Elopista vielä Microsoftin uusi pääjohtaja ja Nokian verkkopuolen kaverista Nokian uusi toimari?
Itse olen odottanut tämän kaltaisia uutisia siitä lähtien kun NSN ostettiin. Mun mielestä osakkeesta katos riskiä aika paljon ja jäljelle jäävät liiketoiminnat on vakaampia. Kauppahinnasta en osaa kyllä sanoo juuta enkä jaata.. toisaalta hyvä kun eihän nuo tuottanut mitään. Kulut tulee tippumaan reilusti ja patenttien lisenssoinnista tulee riskitöntä tuloa jonkin aikaa. Ainakin ymmärsin jostain uutisesta että patenttisalkkua ei myyty vaan lisensoitiin. Saadaanko Elopista vielä Microsoftin uusi pääjohtaja ja Nokian verkkopuolen kaverista Nokian uusi toimari?
Tuolta pystyy lukemaan, niin ei tarvitse jossitella niin paljoa;)
"Lisäksi Microsoftista tulee HERE-paikkatietoalustan strateginen lisenssinsaaja yhtiön maksaessa 4 vuoden lisenssistä Nokialle."
Itse en nää tätä riskisijoituksena näilläkään hinnoilla, mutta se johtuu siitä, että olen perehtynyt yhtiöön ja seurannut sitä jo parisen vuotta. Tunnen myös ihmisiä, jotka ovat omistaneet yhtiön osakkeita listautumisesta (1999) alkaen ja seuranneet firman kehitystä niin hyvässä kuin pahassakin. Vuodet 2013 ja 2014 näyttävät Biohitin suunnan. Itse uskon seuraavan osarin kertovan, jotta liikevaihdon kasvu jatkaa raketoimista ja tuloskin suattaapi olla plussalla.