Sijoitusfoorumi kiinnostaa JOS sinne tulee tarpeeksi aktiivista väkeä. Itsellä ei aika repeä sisällöntuottajaksi ellei siitä saa rahallista korvausta. Mutta kirjoittamaan olen kiinnostunut noin muuten.
Jep riittävä aktiivisuustaso pitäisi saavuttaa keinolla tai toisella. Voihan se olla, että jos tällaiselle foorumille on kysyntää, niin aktiivista väkeä saadaan ihan ilman aktiivista mainostamista. Ymmärrän kyllä, ettei aika riitä sisällöntuottajaksi. Toisaalta keskusteleminenkin on sisällöntuottamista. Halkukkaat voisivat kirjoittaa yritysanalyysejäkin. Kirjoitin itse neljä kappaletta eräälle tutulle, joka kyseli vinkkejä.
Tuommonen sijoitusfoorumi missä olisi asiallista porukkaa, vaikka vähän vähemmänkin kuin kauppalehdessä, olisi hieno.
Joo pitää alkaa kehittelemään. Saahan sitä ehdotuksiakin heittää. Toisaalta jos kirjoittajat kirjoittaisivat vain ja ainoastaan sijoitusaiheista, niin olisi helpompi arvioida kirjoittajan "track recordia".
Foorumiin voisi ympätä myös sellaisen ominaisuuden, että sinne kirjoittavat voisivat pyrkiä ennustamaan tietyn osakkeen kurssin vaikka tasan vuoden päästä pollin alotuspäivämäärästä ja sitten voisimme seurailla osuuko joku paremmin oikeaan kuin muut. Toisaalta asiallisella haarukoinnilla saisi jotain keskiarvoakin aikaan.
Whatsapp-rinki saattaisi olla susi jo syntyessään, kerta pörssiuutiset, kurssivarotukset ym. voi tilata vaikka tekstiviestillä kännykkään. Ja kuka jaksaisi pyörittää rinkiä kännykällä näpytellen? Tai olisi tarpeeksi nopeasti kirjoittamassa merkittäväst asiasta? Joku daytrader?
Tosi mukava ollut seurata kun Snowbea on tässä viime aikoina täällä haastettu ja vastauksia on tullut asiallisesti ja perustellen. Ja hyviä kysymyksiäkin ollut!
Kyllä mä pyrin vastaamaan asiallisesti, jakamaan tietoa ja oikaisemaan väärinkäsityksiä. On mielestäni ikävää, että vaikkapa Biohitistä tietoa etsivä joutuu esimerkiksi Kauppalehden keskusteluissa törmäämään saavilliseen paskaa, josta pitäisi sitten alkaa kaivelemaan timantteja ja muodostamaan mielipidettä firmasta tämän saavillisen perusteella. Sen takia keskustelu olisi syytä pitää faktapohjaisena, loogisesti argumentoituna ja asiasisältöisenä. KL keskustelua lyhyemmän aikaa seurannut kun ei voi edes käyttää sitä keinoa, että tietäisi minkä nimimerkkien kirjoitukset tulisi jättää omaan arvoonsa.
Itsekkin olisin 7euron Nesteillä tehnyt hyvän tilin jos olisin niitä holdannut 2 vuotta, mutta tuli vuoden jälkeen myytyä pois 35% voitolla, toki nyt olisi ollut yli 85% voittoa, mutta eipä ollut syytä pitää kun oli niin tasasta menoa pitkään.
Joo onhan noita. Moni olisi Nokiallakin 90-luvulla voinut päästä vaikkapa miljonääriksi, jos olisi ymmärtänyt olla myymättä liian aikaisin. Toisaalta jotkut ostivat osaketta yli 60 € / kpl ja saivat näpeilleen.
Loppukuukausi näyttäneen miten käy ja pitääkö roposet ottaa pois vai haalia lisää.
Mulla on nyt se sijoitusluotto, enkä ole käyttänyt sitä vielä ollenkaan. Pitääpä katsoa jos Outotec tarjoaa pelipaikkoja. Muutoin taidan laittaa Revenioon.