Käsivarsien pituus

Haluaisin tietää muiden treenaajien käsivarsien pituuksia mitattuna keskisormesta toisen käden keskisormeen. Minulla on nyt mielikuva itsestäni "pitkä kätisenä", koska olen 185cm pitkä ja mittasin juuri käsivarsieni välin joka oli 191cm. Mitä olen asiasta lukenut niin osassa liikkeistä pitkistä käsistä on haittaa ja osassa hyötyä.

Karkeasti sanottuna työntävissä liikkeissä pitkistä käsistä on haittaa, kun taas vetävissä liikkeissä niistä olisi hyötyä?

Itellä 170cm pituutta ja siipiväli 145cm -.- T-rex luukki ja kädet näyttää säälittäväiltä jo senki takia.

Myös mavessa mahdoton tehä loppuojennusta hartioiden osalta koska tanko puristaa kassit alavatsaan (jos vetää lavat taakse loppuasennossa niin tanko on vähän navan alla) ja mavessa myös lähtöasento on mallia polvet suussa.

Penkki sit taas vähän helpompaa.

Niin eli siis syliväli? Eihän toki toikaan kaikkea kerro, kun tossa on hartiat myös välissä mutta pituus 195cm syliväli 206-208cm riippuen kuinka pahasti venyttää. Vetävät liikkeet kulkee kuin unelma, työntävät ei. Toi on myös yksi mun selitys paskalle penkille:).

Oma mitta 182cm, sylimitta 192cm... voitin :)
Yritä uudestaan:).

e: sanotaan vielä sen verran, että vuosi sitten syliväli oli muistaakseni 202-204cm paikkeilla, eli ellei kädet ole jostain pidentynyt niin kai hartioihin on sitten jotain tullut, ehkä.

pituutta 189cm ja toi käsien väli näyttäs olevan aika tasan tarkkaan sama tai 190cm+. eli pitkät ovat ja todella vittumaiset esim. penkkipunnerruksessa tangolla. myös vaikeehan noi on saada näyttään paksuilta kun niin pitkät ovat. mut oon silti mieluummin isohko pitkä ja pitkäraajainen ku 170cm pikkumies läski potari

Ja tosiaan ratkaisevaa saliliikkeiden suhteen ei välttämättä ole käsien absoluuttinen mitta vaan enemmänkin se, että mitä sylimitta on suhteessa omaan pituuteen.

Eli kerroin pituudelle sylimitaksi:
hölkkääjä: 0,853
gymboi: 1,0
Korpinaru: 1,032
minä: 1,055
sampsa^: 1,067
SND: 1,079

Jaaha, ei sitä montaa minuuttia sitten saanutkaan makoilla kärkipaikalla. Kukahan mahtaa olla pakkiksen suurin apinakäsi?:)

Tästä on ennenkin ollut keskustelua. Vedän yleensä aika hyvin pohjat pituuteen nähden.

181cm pituus ja syliväli 197cm. Sormet normaalipituiset.

Taitaa syliväli keskimäärin olla hieman enemmän kuin pituus. Itellä 175cm/175cm = 1. Toki normaalipitusilla sormilla menisi mullakin yli yhden.

On itselle hiukan vaikeaa uskoa, että jokainen olisi ihan rehellinen. En nyt takerru kenenkään viestiin, mutta aika hyvin valikoitunutta porukkaa pakkiksella, kun jokainen vastaaja on vähintään 190cm ja ne muutamat jotka ovat "vain" 180 tai enemmän korvaavat sen pituuden puutteen sylivälillä.
Ihan vertailuna Lesnar 191/206, Overeem 193/203, Werdum 193/196, Duffee 191/198, Santos 193/196, Barnett 191/198, Nogueira 191/196, Schaub 193/198, ja nämä ovat kuitenkin isokokoisia huippu-urheilijoita lajissa, jossa käsien ulottuvuus on tärkeä juttu.

En sano, että jokainen teistä puhuisi skeidaa, mutta epäilen kaikkien puhuvan totta.
Taidan mitata illalla uudestaan, mutta muistelisin joskus pituuden olleen 182 ja sylivälin 185

edit. Ja Pakkis mitat 186cm, 208cm, 97kg (3,2% rasvat) ja 22cm avantouinnin jälkeen. Viimeisen saatte päätellä itse.

Back
Ylös Bottom