Oliiviöljy - Nestemäinen kulta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arnold
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🫒🔥 OLIIVIÖLJY – NESTEMÄINEN KULTA JOKA NOSTAA RUOAN JA TERVEYDEN TASOA 🔥🫒

Meta description: Laadukas öljy parempaan makuun, palautumiseen ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.

Otzi sanoi:
Muistelisin juuri päinvastaista, että eroa kylmä- ja kuumapuristetun välillä ei juuri ollut kuin maussa? Correct me if I'm wrong. Strike taisi laittaa asiasta silloin kyselyä?

Joo tais ne aika 50/50 mennä mielipiteet, jotenkin jäi vaan itelle kuva, että kylmäpuristettu ois ollu hiukan suositumpi, valalle tästä en tosin lähde. Ilmeisesti joku "alan mies" onnistui ainakin meikäläisen vakuuttamaan. Kuten tuossa jo mainitsinkin, eipä tuo "tavallinen" rypsäri hassumpaa ole, on sitä itekin tullut reviteltyä, jotenkin vaan tykkään tosta kylmäpuristetun mausta.

ok, kiitos vastauksista :D
ihan ok makuista tuo ainakin oli, tai ei oikeastaan maistu miltään.. luulin että se maistuu kauheelle mutta oli positiivinen ylläri.. kunhan en ota sitä liikaa :kuola:

Se kylmäpuristetun ja kylmäpuristamattoman ero koski rypsiöljyä eikä oliiviöljyä jos en aivan väärin muista.

tämä voi olla tyhmä kysymys... mutta kysyn kuitenkin ;) .. eli mitä sitte se taas meinaa kun porukat lisäilee iltaproteiineihinsa tätä "öljyä", eli vissin ihan rypsiöljyä tai onko se sitte jotain olivii tai jotain.. mutta sanokaa viisaammat :hyper: mikä taika hommassa piilee tai laitetaanko semmosta edes joukkoon... ;)

Itula sanoi:
tämä voi olla tyhmä kysymys... mutta kysyn kuitenkin ;) .. eli mitä sitte se taas meinaa kun porukat lisäilee iltaproteiineihinsa tätä "öljyä", eli vissin ihan rypsiöljyä tai onko se sitte jotain olivii tai jotain.. mutta sanokaa viisaammat :hyper: mikä taika hommassa piilee tai laitetaanko semmosta edes joukkoon... ;)

Vaikka se että hidastaa ravinteiden imeytymistä.

ljm sanoi:
Se kylmäpuristetun ja kylmäpuristamattoman ero koski rypsiöljyä eikä oliiviöljyä jos en aivan väärin muista.

Ihan oikein muistat. Mun mielestä siinä yhteydessä ei puhuttu oliiviöljystä mitään.

ljm sanoi:
Jaa, katos olikin puhe oliiviöljystä eikä rypsäristä... Ois pitäny lukea huolella. No en tuosta oliiviöljystä niin tiedä, kun en sitä itse käytä.

Miten te nautitte tuota rypsäriä (tai mitä ikinä käytättekään) iltaisin? Suoraan pullosta vai sekoitatteko johonkin? Itse ajattelin että voisin sekoittaa sitä pari ruokalusikallista illalla johonkin.. Mihin olette öljyjä sekoitelleet?

Mihin olette öljyjä sekoitelleet?

purkki rahkaa, 1 rkl sitä rypsiöljyä, fun-lite masuteeksi, lisäprotskua
caseiiniä/maitoproteiinia noin 30g protskua lisää , hiukan vettä, jam kun on hyvää...
:thumbs:

Miuku sanoi:
Just noin kuin Counani sanoi.

Käsittääkseni tämä prosessi on lisäksi vielä niin tehoton, että muusta kuin kalaöljystä saatua kolmosta ei kannata edes tosissaan laskea mukaan saantiin. Itsekin otan kolmoseni kalaöljystä. Pellavansiemenöljyn sijaan olen ottanut niitä siemeniä itsejään. Puristi kun olen...

Eihän sitä rypsiöljyä oikeastaan EPAn takia yleensä syödä, vaan sillä saa hyvin tuon Omega3-Omega6 suhteen parempaan suuntaan. Eli siis alfalinoleenihapon takia, mikä on ihan hyödyllistä tavaraa. Siinä margariinitiedotuksen pdf:ssä on hyvin juttua asiasta.

Kalaöljystä kyllä EPAt saa hyvin, mutta sitä yleensä otetaan niin pieniä määriä, ettei se tuohon Omega3-Omega6 suhteeseen pahemmin vaikuta.

Tosin onhan tuo pellavansiemenöljy laadukasta myös Omega3sten puolesta.

andor sanoi:
Miten te nautitte tuota rypsäriä (tai mitä ikinä käytättekään) iltaisin? Suoraan pullosta vai sekoitatteko johonkin? Itse ajattelin että voisin sekoittaa sitä pari ruokalusikallista illalla johonkin.. Mihin olette öljyjä sekoitelleet?
Suoraan pullosta.Ei jaksa ruveta säätämään,ja kylmäpuristettu ei IMO maistu hyvältä rahkassa tai tonnikalassa.

Kiinnostuin tästä rypsi/oliiviöljy jutusta, mutta noista viesteistä ei saa oikein selvää tai sit en vaan osaa lukea.... Jos voisitte vastata näihin kysymyksiin lyhyesti ja ytimekkäästi, niin voisin päättää kumpaa alan käyttää, ja uskon et siitä olisi apua muillekkin, jos joku ei ymmärtänyt:

1. Mitä hyötyä korvata voi/margariini oliivi/rypsiöljyllä? Terveysvaikutuksia?

2. Lihottaako oliivi-,tai rypsiöljy?

3. Lihottaako illalla ottaminen?

4. Kumpi parempi, miten paljon päivässä?

itse löysin kaupan hyllystä auringonkukkaöljy pullon ja siinä näyttäisi arvot olevan paremmat,kuin oliivi ja rypsiöljyssä. ainakin etiketin mukaan.suosittelen. abc:lläkin löytyi..siis huoltoasemalta :worship:

iso-erno sanoi:
itse löysin kaupan hyllystä auringonkukkaöljy pullon ja siinä näyttäisi arvot olevan paremmat,kuin oliivi ja rypsiöljyssä. ainakin etiketin mukaan.suosittelen. abc:lläkin löytyi..siis huoltoasemalta :worship:

Millä tavalla paremmat?

JSmith sanoi:
Millä tavalla paremmat?
tyydyttyneitä 12% tyydyttämättömiä 26% ja monityydyttämättömiä 62% .mun muistikuvan mukaan monityydyttämätön rasva gramma vastaa positiivisiltä ominaisuuksiltansa 2grammaa kertatyydyttynyttä..siis esim kolesterolin laskeminen veressä.. voin olla väärässäkin..

Back
Ylös Bottom