Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
iso-erno sanoi:tyydyttyneitä 12% tyydyttämättömiä 26% ja monityydyttämättömiä 62% .mun muistikuvan mukaan monityydyttämätön rasva gramma vastaa positiivisiltä ominaisuuksiltansa 2grammaa kertatyydyttynyttä..siis esim kolesterolin laskeminen veressä.. voin olla väärässäkin..
iso-erno sanoi:itse löysin kaupan hyllystä auringonkukkaöljy pullon ja siinä näyttäisi arvot olevan paremmat,kuin oliivi ja rypsiöljyssä. ainakin etiketin mukaan.suosittelen. abc:lläkin löytyi..siis huoltoasemalta![]()
iso-erno sanoi:itse löysin kaupan hyllystä auringonkukkaöljy pullon ja siinä näyttäisi arvot olevan paremmat,kuin oliivi ja rypsiöljyssä. ainakin etiketin mukaan.suosittelen. abc:lläkin löytyi..siis huoltoasemalta![]()
cowards dot com sanoi:Nimenomaan sillä rypsi/oliiviöljyhän ei varastoidu kehoon,vaan stimuloi kehon oman rasvan palamista! Liian vähärasvainen ruokavalio voi aiheuttaa rasvan pihtailun kehossa.
-Marchi- sanoi:Eikö kukaan osaa sanoa mitään tuon tavallisen voin terveellisyydestä?
En todellakaan suosittele. Omega-6-pommi.iso-erno sanoi:itse löysin kaupan hyllystä auringonkukkaöljy pullon ja siinä näyttäisi arvot olevan paremmat,kuin oliivi ja rypsiöljyssä. ainakin etiketin mukaan.suosittelen.
joo . mitä toi toi käytännössä tarkoittaa?Tomi sanoi:En todellakaan suosittele. Omega-6-pommi.
iso-erno sanoi:joo . mitä toi toi käytännössä tarkoittaa?
mr Afroman sanoi:tää on varmaan tyhmä kysymys mut miks oliivi öljy maksaa niin paljon enemmän kun rypsi öljy ..... rypsi öljy on jotain euro ja oliivi öljy hyvällä tuurilla 5 euroo....
arnold sanoi:joo,no tää kaveri on vähän ylimielisen kaikki tietävä.en itekkään oikeen uskonu mitä tää sano.

iso-erno sanoi:täällä kun on puhuttu että noi hyvät rasvat menettävät positiiviset vaikutukset kuumennettaessa,niin pitääkö kirjolohikin syädä raakana? vai tarkoitetaanko sillä sitä,etttä osa rasvoista menettää tehonsa..?
TheLORD sanoi:EN tiedä kyllä miksi ne sitten kalassa kestää mutta rypsiöljyssä ja oliiviöljyssä ei. Siis kuumennusta. Joku viisaampi ketrokoon.
Critter sanoi:Mitäs nyt oikein tarkoitat? Kalan rasvathan nimenomaan muokkautuvat oliiviöljyä helpommin.
Omega-6:n suhde omega-3:een on vääristynyt länsimaisessa ravinnossa
Nämä kaksi rasvahappoperhettä kilpailevat soluissa samoista reseptoreista, eivätkä eri sarjoihin kuuluvat rasvahapot voi muuttua toinen toisikseen. Siksi niiden oikea suhde ravinnossa on tärkeä. Asiaa korostetaan mm. Yhdysvaltain terveysviraston oppitunneissa (ks. linkki alla).