Salia takana reilut 2 vuotta. Mitat tällä hetkellä 181/88 rasvat ehkä 15-16%. Mitä mieltä porukka tälläsestä 2- ja 3-jakosen välimaastosta. Oon treenannu aina kokonaisvaltaisesti mutta mua motivoi paljon enempi kehon muokkaaminen omien mieltymysten mukaisesti, tavotteena tästä lähin voimakas ja show-painotteinen keho. Isojen liikeiden maksimit ennen tätä ohjelmaa jota takonut nyt reilun kuukauden: Penkki 105kg, kyykky 140kg, mave 150kg. Jalat ollu aina kokonsa puolesta mulla edellä, joka ei omaan silmään tyydytä visuaalisesti. Niihin tarttuu myös liha ja voima todella nopeasti, tossa kun kyykkyä harrastelin niin sain kuukaudessa nostettua vajaalla liikeradalla 130kg -> 140kg syvältä. Sen takia kyykkyä jättänyt vähemmälle että parissa viikossa alkaa vituttaa ku valmiiks iso perse kasvaa ennestään. Mavea tehny aina säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta sitä harrastellessa sai kans nostettua nopeesti 130kg -> 150kg. Viime aikoina joutunu maven kuitenkin jättää pois alaselästä koko jalkaan säteilevän kivun takia. Lähden varmaan tekee sitä jotai 8 toiston sarjaa pienemmillä romuilla, eilen ainakaan ei sattunut enää ku vähän taukoa pitäny. Penkki laahas kanssa tosi pitkään mutta oppinu nyt tekemään sitä oikein ja painot tuntuu nousevan koko ajan.
Mutta asiaan, oon varmaan perus rph pelle mutta penkki on se mun ominaislaji. Tehny nyt raw-ohjelmalla ja noussu 5 viikossa tuolta 105kg ykkösestä 4 x 102,5kg sarjaan. Kahen viikon päästä tarkotus nostaa 115-120kg. Omiin mieltymyksiin mulla kuuluu iso selkä, joka väistämättä tarjoaa isompaa hauberia. Ojentajat kehittyny aina paljon paremmin ja mulla hauberin kiinnityskohta on sen verran ylhäällä että se näyttää varsin pieneltä vaikka hanskalla kokoa 40cm. Tehny tossa myös vähän uudenlaista rasitusta selälle ja sitä rääkätään aika rajusti kahesti viikossa. Mun tavotteena siis massiivinen selkä, isot hanskat sekä vahva rinta ja keskivartalo. Persettä haluisin pienemmäks mut motivaatio ei riitä niin pitkään diettiin, jalkojen reenin jätän vähemmälle ja tehny kerran viikossa jotain vemputusta niille. Teen ton penkkiohjelman nyt loppuun ja alotan sit tälläsellä:
Maanantai
Penkki 4 x 4 + 1 vaihteleva sarja, pitkä tai lyhyt/erikoistekniikka
Kässäripenkki 3 x 8
Pystysoutu 3 x 8
Ojentajat kässäreillä hammer-otteella/tangolla alavinopenkissä 5 x 8
Tiistai
Leuat hammer-otteella 7 x 7
Ylätalja leveällä otteella, 10kg nostoilla kutosia kaverin kanssa vuorotellen + pudotus loppuun
Hauis tangolla 3 x 6
Random hauisliike 2 x 10
Torstai
Dippi 7 x 7
Peck-deck 3 x 10
Viparit 3 x 10
Pushdown myötä- ja vasta-otteella superina 3 x 10 + 10
Perjantai
Kulmasoutu 7 x 7
Alatalja kympin nostoilla kutosia + pudotus
Hauiskääntö vinopenkissä 3 x 10
Hauis tangolla myötä- ja vasta-otteella superina 2 x 10 + 10
Facepull 5 x 15
Please sanokaa mielipiteenne. Oon tahkonu selkätreenit tollasena kuukauden eikä tukkosuutta havaittavissa, voimat nousussa ja massaa tullu kahen kuukauden aikana dietin jälkeen 6kg. Työntävien treenit aattelin tollaseen suuntaan muuttaa kahen viikon päästä. Ja ei tarvii sanoo että liikaa sarjoja esim oikkareille, oon tykittäny niitä kolmeki kertaa viikossa joskus ja lihaa tarttu ja penkki nous silti. Jalkatreeniehdotuksia otetaan vastaan, en haluu niitä kokonaan pois jättää mutta tavoitteisiini ei kuulu kyykkyperse. Maven voin treeniin ottaa jos mielestänne alaselkä sen kestää noitten selkäpäivien lisäks, toishan se sitä paksuutta.. Vatsoja teen sillon ku siltä tuntuu, yleensä voimapyörää, vinoja vatsoja kuntopallon kanssa yms.. Hyvät ja huonot kommentit otetaan kehittävänä kritiikkinä (kommentoikaa ny prkl

) mutta tosta 7 x 7 systeemistä en oo luopumassa, aivan loistava!